۲۵۹۵۳۰
۱ نظر
۵۰۳۳
۱ نظر
۵۰۳۳
پ

میدانی دقیقاً روی خط استوا +عکس

خط استوا یک خط فرضی بر روی کره زمین است، که از دو قطب شمال و جنوب به یک فاصله است و زمین را به دو نیم کره شمالی و جنوبی تقسیم می کند.

میدانی دقیقاً روی خط استوا +عکس
برترین ها: خط استوا یک خط فرضی بر روی کره زمین است، که از دو قطب شمال و جنوب به یک فاصله است و زمین را به دو نیم کره شمالی و جنوبی تقسیم می کند. خط استوا در کجا اکوادور را قطع می کند؟ البته در عرض جغرافیایی صفر درجه! اما در واقعیت این عمل در کجای جهان فیزیکی اتفاق می افتد؟ در واقع مشخصات دقیق خط استوا تا حدودی متغیر و وابسته به داده ریاضی انتخابی است.

میدانی دقیقاً روی خط استوا +عکس

جواب این سوال با تکنولوژی مدرن امروز - که شامل جی پی اس نیز می شود - در صفحه نمایشگر شما ظاهر می شود...! با این حال قبل از دوره جی پی اس تعیین آن آسان و سریع نبود. ظاهرا تعدادی از آثار تاریخی ساخته شده که در گذشته وجود داشته است، مربوط به خط استوا است.

خط استوا، خط زمان و بناهای تاریخی

میدانی دقیقاً روی خط استوا +عکس

SAN ANTONIO DE PICHINCHA - اولین نتایج ثبت شده شناخته شده ظاهرا به ۱۷۴۳ توسط گروهی با نام "ماموریت نقشه برداری" از آکادمی علوم فرانسه بر می گردد. این نتایج توسط این گروه و به رهبری لوئی گودین، پیر بوگه و چارلز ماری د لا کنداماین به دست آمده بود. از ۱۸۹۹ تا ۱۹۰۶ General Georges Perrier - همچنین با حمایت آکادمی علوم فرانسه - به منظور رهبری ماموریتی با هدف تصدیق این نتایج فرستاده شد.

پس از آن، جغرافیدان اکوادوری دکتر Luis Tufiño در سال ۱۹۳۶و با حمایت کمیته امریکا فرانسه، بنای تاریخی ۱۰ متری San Antonio de Pichincha به منظور بزرگداشت اولین ماموریت نقشه برداری ساخت.

میدانی دقیقاً روی خط استوا +عکس

GUACHALA اوبرتو ورا ، در کتاب خود "Mitad del Mund"، نشان می دهد که La Bola de Guachalá (توپ Guachala) - یک جهان کوچک بتنی - توسط موسسه جغرافیایی نظامی اکوادور ( IGM - Instituto Geográfico Militar ) ساخته شده است. محاسبات مدرن این بنای تاریخی را تقریبا ۱۴۲.۸ متر پایین تر (جنوب) از خط استوا واقعی قرار داده است.

میدانی دقیقاً روی خط استوا +عکس

CALACALI - بنای تاریخی اصلی در San Antonio de Pichincha در سال ۱۹۷۹ ساخته شد. سپس به اندازه ۷ کیلومتر به سمت غرب منتقل شد. با این عمل، این بنا به شهر Calacalí که در نزدیکی خط استوای واقعی واقع است، نزدیکتر شد. اما روی آن قرار نگرفت. با توجه به محاسبات مدرن، در واقع بنای تاریخی Calacalí ۱۶۴.۹ متر در جنوب خط استوا قرار گرفته است.

میدانی دقیقاً روی خط استوا +عکس

SAN ANTONIO DE PICHINCHA این بنای یادبود جدیدتر و بزرگتر (۳۰ متر ارتفاع) - Museo Etnográfico Mitad del Mundo - بین سال های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۲ ساخته شد. این بنا به منظور علامت گذاری نقطه ای که از آن خط استوا از داخل کشور عبور می کند و بر اساس داده های نقشه برداری در اکوادور و در آن زمان ساخته شد. با توجه به محاسبات اخیر، این بنای تاریخی عظیم با فاصله ۲۴۰.۳ متر در جنوب خط استوای واقعی قرار دارد.

میدانی دقیقاً روی خط استوا +عکس

در دوره های زمانی، مکان های دیگری از خط استوای جدید بر روی شبکه ظاهر شده اند، که می توان Sun Dial ( ساخته شده توسط Quisato ) را به عنوان نمونه ای از این مکان ها نام برد. این بنا ۱۰۰ متر یا بیشتر از یاد بود (بنای تاریخی) کره زمین Guachala که مربوط به خط استوا است، فاصله دارد.

میدانی دقیقاً روی خط استوا +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج