جاباما
۲۶۱۰۸۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

آمار بی سوادی در ایران

معاون سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۰ بیش از دو میلیون نفر از جمعیت کل کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سواد هستند که همه باید با همکاری و همدلی در جهت آموزش و باسواد شدن آنان سعی و تلاش کنیم.

خبرگزاری ایسنا: معاون سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۰ بیش از دو میلیون نفر از جمعیت کل کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سواد هستند که همه باید با همکاری و همدلی در جهت آموزش و باسواد شدن آنان سعی و تلاش کنیم.

محمد مهدی‌زاده در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان ایوان استان ایلام اظهار کرد: به لحاظ توجه نظام جمهوری اسلامی به بحث سواد و سوادآموزی، امروز مشارکت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه در سطح بالایی قرار دارد زیرا سواد و سوادآموزی موجب ارتقاء و رشد بینش افراد و ایجاد تعامل اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مسئولان سوادآموزی باید در راستای شناسایی، جذب و آموزش اولیاء بی‌سواد تلاش بیشتری کنند، افزود: در سالهای گذشته درزمینهٔ شناسایی و آموزش اولیاء بی‌سواد اقدامات خوبی انجام‌شده است اما نیاز به تلاش بیشتری دارد.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۰ بیش از دو میلیون نفر از جمعیت کل کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی‌سواد هستند که همه باید با همکاری و همدلی در جهت آموزش و باسواد شدن آنان سعی و تلاش کنیم.

معاون سازمان سوادآموزی کشور تصریح کرد: کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته دارای نیروی انسانی باسوادی هستند و امروز در سطح کشور، استان‌های توسعه‌یافته در سایه رشد دانش و علم، به رشد و برخورداری رسیده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید در استان ایلام سوادآموزی تا محقق شدن اهداف شتاب بیشتری بگیرد تا در توسعه استان اثرگذار باشد، اضافه کرد: ریشه‌کنی بی‌سوادی به رشد جامعه کمک می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج