جاباما
۲۶۱۳۴۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

مادری تمام وقت باشید

این سوال برایتان پیش آمده که چرا باید در خانه بمانید و مادری تمام وقت باشید. اگر تصمیم گیری برای تان سخت و دشوار است که از مادری شاغل به مادری تمام وقت تغییر موضع دهید، بدانید که این تصمیم صحیح یا غلط نیست.

مادری تمام وقت باشید





ماهنامه دنیای زنان - سمیرا سرایلو: این سوال برایتان پیش آمده که چرا باید در خانه بمانید و مادری تمام وقت باشید. اگر تصمیم گیری برای تان سخت و دشوار است که از مادری شاغل به مادری تمام وقت تغییر موضع دهید، بدانید که این تصمیم صحیح یا غلط نیست. شما باید دلایل موافق و مخالف تصمیم تان را به دقت در نظر بگیرید تا ببینید کدام نقش به نفع خانواده شما است. این ده دلیل می تواند به شما در تصمیم گیری برای مادری تمام وقت بودن بسیار کمک کننده باشد.

مادری تمام وقت باشید

ماندن شما در خانه ممکن است اقتصادی تر و مقرون به صرفه تر باشد

گاهی اوقات مسائل مالی نقش بسیار مهمی را در تصمیم گیری شما به عنوان مادری تمام وقت بودن بازی می کند. مراقبت از فرزند کاری بسیار پرهزینه است و می تواند ریال به ریال پول شما را به خود اختصاص دهد. مراقبت و نگهداری از فرزند (مهد یا پرستار بچه)، بنزین و لباس کار را از حقوقتان کسر کنید، آنگاه ممکن است ببینید پول خیلی کمی برایتان مانده است شاید هم به صفر برسید.

این خصوصا زمانی که بیش از یک بچه داشته باشید بیشتر صدق می کند، چرا بچه ها ممکن است نیاز به مراقبت و نگهداری بعد از مدرسه یا حتی شب هم داشته باشند (یا در مراکز نگهداری کودکان یا توسط پرستار بچه). به عبارتی دیگر، گاهی خیلی اقتصادی تر است تا در خانه بمانید و از فرزندان تان مراقبت کنید، به جای اینکه سر کار بروید. در کلاس های مخصوص بانوان شرکت کنید تا سطح زندگی تان را ارتقا دهید.

ماندن در خانه استرس کمتری ممکن است برایتان داشته باشد

با آن روبرو شوید. علیرغم کارهایی که برای زندگی انجام می دهید، زندگی سرشار از استرس و عوامل استرس زا است و کار صرفا یک عامل در میان این استرس ها است. بچه ها خودشان هم به ما استرس وارد می کنند. حالا به این استرس، مسئولیت های کارتان، یافت وقتی برای بودن در کنار همسرتان و تربیت و بزرگ کردن بچه ها را هم اضافه کنید و همین ها کافی است تا قید حقوق را بزنید و برای مدتی از محل کار دور باشید. شما می توانید مادر تمام وقت شاد و راضی باشید که استرس عمده اش فرزندش است، که گاهی دلش برای داشتن یک مشکل تنگ می شود. زمانی که مادر مریض است، تنها چیزی که نیاز دارد استراحت است.

هر زمان بخواهید می توانید دوباره برگردید سر کار

احتمالا فکر می کنید که اگر در خانه بمانید و بچه داری کنید دیگر هرگز کاری را که رها کرده اید دوباره نخواهید داشت. اما اگر در خانه مانده اید تا از فرزندان تان مراقبت کنید، کارهایی هست که با انجام آنها می توانید فاصله تان از شغل و حرفه تان را پر کنید، از شرکت در کلاس هایی که برای بهبود شغل و حرفه تان گرفته تا داوطلبانه، کارهایی را که در راستای زمینه شغل تان انجام دادن، این کارها شما را زیاد از بازار کار دور نگه نمی دارد.

مادری تمام وقت باشید

با چند گام کوچک، هر زمان که آمادگی اش را داشتید می توانید به سر کارتان برگردید، آن هم با رزومه ای که در خانه ماندن و بزرگ کردن فرزندان تان هیچ خللی به آن وارد نکرده است و حتی ممکن است باعث غنی تر شدن آن شده باشد. مطمئن باشید سریع نردبان ترقی را طی خواهید کرد شاید حتی با تقویت رزومه تان چند پله را با هم بالا بروید. مادرها می توانند وظایف مختلف و متفاوت را با هم هماهنگ و همسو کنند.

بودن شما در خانه شاید برای کل خانواده بهتر و ساده تر باشد

گاهی اوقات مادر تمام وقت بودن به نفع کل خانواده است. دیگر لازم نیست با همسرتان سر اینکه کی باید چه وقت برود و بچه ها را از کجا تحویل بگیرد یا کجا بگذارد کلنجار بروید و بحث کنید. شما در برنامه ریزی خانواده مهارت دارید و حضور همیشگی تان می تواند به نفع همه اعضای خانواده باشد. در طول روز شاد و سرحال باشید تا مادر تمام وقت شاد و خرسندی باشید.

نقاط عطف را از دست نخواهید داد

زمانی که مادر تمام وقت هستید، بیشترین شانس و فرصت را در اختیار دارید که برای همه نقاط عطف مهم زندگی فرزندان تان حضور داشته باشید. هرگز اولین باری که فرزندتان می نشیند، اولین قدم هایی که بر می دارد یا اولین لغاتی را که به زبان می آورد از دست نخواهید داد. شما می توانید ادعا کنید که همیشه برای اولین ها در کنار فرزندتان بوده اید. شما همه مسیر را در کنار فرزندتان هستید. شما زمان خانه را به دست دارید.

دیگر چنین زمانی را در اختیار نخواهید داشت

با وجودی که نمی خواهیم بپذیریم و باور کنیم اما فرزندان مان هر ثانیه از روز رشد می کنند و بزرگ می شوند. یک آن به خودمان می آییم و می بینیم که بزرگ شده اند. و نمی توانیم این زمان هایی که از دست داده ایم را دوباره برگردانیم. درست است که مادر تمام وقت بودن با بچه ها گاهی یک چالش بزرگ است، اما شما هرگز نمی توانید آنها را داخل ماشین زمان بگذارید و دوباره کوچک شان کنید؛ تا فرصت هایی که از دست داده اید را جبران کنید. پس مادر تمام وقت می تواند از لحظه به لحظه بودن با فرزندش لذت ببرد و قدر آن را بداند. نقاشی، فعالیت جالب و سرگرم کننده ای برای بچه ها و والدین شان است.

مادری تمام وقت باشید

شما معلم فرزندتان هستید

زمانی که در خانه و در کنار فرزندان تان هستید، شما معلم آنها هستید. قبل از اینکه وارد مدرسه شوند، این شما هستید که نخستین تاثیرات را بر آنها می گذارید و بر آنها نفوذ دارید و شما دائما چیزهای جدید به آنها می آموزید. چه زمان شما می توانید همیشه با بچه های تان وقت بگذرانید زمانی که در خانه هستید یا زمانی که سر کار می روید، مادر تمام وقت بودن به شما و فرزندتان فرصت های بیشتری برای آموختن کشف دنیای پیرامون تان را با هم و در کنار هم می دهد.

شما می توانید ۱۰۰درصد بر خانواده تان تمرکز داشته باشید

تمرکز ۱۰۰درصد بر روی خانواده اصلا به این معنی نیست که مادران شاغل زمان شان را صرف خانواده نمی کنند یا اصلا در طول روز به فرزندان شان فکر نمی کنند، مادران شاغل فقط تعهدات و مسئولیت های کاری دارند که مادران تمام وقت آنها را ندارند.

مادران تمام وقت در این حوزه راحت تر هستند. آنها نگران این نیستند که مهد کودک دارد بسته می شود، موعد سررسید کاری رسیده است، زمانی که در سفر کاری هستید چه کسی از بچه های تان مراقبت خواهد کرد یا چطور باید به رئیستان بگویید که باید مرخصی بگیرید تا بروید و فرزند بیمارتان را از مدرسه به خانه ببرید. تمرکز صرف روی خانه و مسائل آن درواقع دوربودن از مشغولیت ها و عوامل مزاحم کاری و سایردشواری ها و دردسرهایی است که مادران شاغل باید روزانه با آنها دست و پنجه نرم کنند. هر روز با اعضای خانواده بخندید.

ماندن در خانه باارزش و ارزنده است

ماندن در خانه و کنار بچه ها حقیقتا کار ارزشمندی است. دلیل اینکه زن ها کارشان را ترک می کنند، و هرگز به نیروی کار باز نمی گردند، نه به خاطر تنبلی بکله صرفا به صلاحیت خانواده شان است. هیچ کس ادعا نمی کند که مادر تمام وقت شدن و تمام وقت در خانه با بچه ها سرکردن کار ساده ای است. شما روزهایی را دارید که آرزو می کنید کاش موهای تان را مرتب کنید، کفش پاشنه بلند بپوشید و برای ۸ ساعت کاری درهای تان را ببندید و از خانه بیرون بروید. چنانچه خودتان را با زندگی مادری تمام وقت تطبیق داده اید، باید بدانید که این کار بسیار باارزش و قابل تقدیر است. در آغوش کشیدن مادرتان شاید تنها چیزی باشد که او برای روز مادر بخواهد.

هرگز از اینکه مادری تمام وقت شده اید متاسف نخواهید شد

چند بار از شخصی شنیده اید که دقیقا بگوید، «نباید مادر تمام وقت می شدم»؟ با این وجود زندگی تمام وقت و همیشگی با بچه ها می تواند آزاردهنده و زجرآور باشد. اما شما از اینکه ۲۴ ساعته با آنها بوده اید هرگز متاسف نخواهید نبود و حسرت نخواهید خورد. مطمئنا شما لحظات فوق العاده ای را در کنار فرزندان تان تجربه خواهید کرد، که ارزش در خانه ماندن را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      كاش منم مي تونستم مادر تمام وقت باشم :((( اگه اينقدر قسط نداشتيم ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج