۲۶۲۲۰
۱۱ نظر
۱۰۸۸۳
۱۱ نظر
۱۰۸۸۳
پ

این ساندویچ ها در ایران میلیون ها طرفدار دارد

مردم دنیا، ساندویچ‌های مخصوص به‌خودشان را دارند. ایرانی‌ها هم در این سال‌ها به فرهنگی از ساندویچ خوردن دست پیدا كرده‌اند كه به غذاهای خاصی منجر شده است. غذاهای خوشمزه‌ای كه در هیچ جای دنیا رایج نیست و كم‌كم به فرهنگ آشپزی ایرانی اضافه می‌شوند.


این ساندویچ ها در ایران میلیون ها طرفدار دارد



این ساندویچ ها در ایران میلیون ها طرفدار دارد

آمده از آبادان

سوسیس بندری

سوسیس بندری یكی از مشهورترین ساندویچ‌های ایرانی است. تاریخچه آن به خیلی وقت پیش در آبادان برمی‌گردد. درست از وقتی سوسیس وارد ایران شد، آبادانی‌ها آن را به این خوراك خوشمزه تبدیل كردند. برای درست كردن آن پیاز را خرد كرده و در روغن زیاد سرخ می‌كنند. بعد سوسیس را خرد می‌كنند و به پیازها اضافه می‌كنند. كمی رب‌گوجه را هم به همراه مقدار زیادی فلفل قرمز روی سوسیس‌ها و پیازها می‌ریزند. وقتی رب‌گوجه سرخ شد و به روغن افتاد، سوسیس‌بندری شما آماده شده است. ساندویچی‌ها برای درست كردن این غذا از سوسیس مرغوب استفاده نمی‌كنند. به همین دلیل سوسیس‌بندری ارزان است. می‌گویند هرچه سوسیس بندری تندتر باشد و هرچه پیازهای آن درشت‌تر باشد، خوشمزه‌تر است!


ساندویچ خانوادگی
این ساندویچ ها در ایران میلیون ها طرفدار دارد
زاپاتا

این ساندویچ چند سالی است در ایران مد شده. درست كردن آن خیلی ساده است. باید تمام چیزهای خوشمزه‌ای كه دم‌دست‌تان هست را در آن بریزید؛ كمی قارچ و پنیر اضافه كنید و درست مثل یك چمدانی كه دو برابر حجم خودش پر شده، به زور سعی كنید ساندویچ را ببندید. این ساندویچ خوشمزه آنقدر پرطرفدار است كه هر كسی در تهران می‌تواند در شعاع یك كیلومتری خود، مغازه‌ای كه این ساندویچ را درست می‌كند را پیدا كند. تركیبات اصلی آن فیله‌مرغ و فیله استیك است. آنها را سرخ می‌كنند، یك پر كالباس را هم سرخ می‌كنند، قارچ و پنیر پیتزا را روی كالباس می‌ریزند و به محض اینكه پنیر آب شد، كالباس را تا می‌كنند و به همراه فیله مرغ و فیله استیك داخل نان بزرگ می‌گذارند. تجربه نشان داده، فقط درصد كمی از مردم می‌توانند یك ساندویچ كامل زاپاتا را در یك وعده نوش‌جان كنند.


ترکیبات خوشمزه

این ساندویچ ها در ایران میلیون ها طرفدار دارد
‌مشتقات مغز

مغز از آن دسته خوراكی‌هایی است كه فقط در ساندویچی‌هایی كه آنها را به نام اغذیه‌فروشی می‌شناسید، پیدا می‌شود. ساندویچ مغز‌ساده را خیلی از اغذیه‌فروشی‌ها تهیه می‌كنند. برای درست كردن آن مغز گوسفند را با كمی پیاز و زردچوبه می‌پزند و پشت شیشه یخچال می‌گذارند. به محض اینكه ساندویچ مغز سفارش دهید، آن را از یخچال بیرون می‌آورند، به همراه كمی ادویه تفت می‌دهند و درون نان ساندویچ می‌گذارند. غیر از ساندویچ مغز ساده، خیلی از ساندویچی‌ها ساندویچ مغز را با تركیبات دیگری سرو می‌كنند. مغز و زبان معروف‌ترین آنهاست. زبان گاو را می‌پزند، تكه‌تكه می‌كنند و تفت می‌دهند و به همراه مغز درون نان می‌گذارند. این ساندویچ با گوجه و خیارشور سرو می‌شود. غیر از مغز و زبان، می‌توانید ساندویچ مرغ و مغز، حتی همبرگر و مغز هم سفارش دهید. مغز، خشكی فیله مرغ و همبرگر را می‌گیرد و آنها را ترد می‌كند. فقط باید حواستان باشد این ساندویچ‌ها را در جای معتبر میل كنید. مغز زود فاسد می‌شود.

مخلوط جگر

این ساندویچ ها در ایران میلیون ها طرفدار دارد

جغور بغور

جغور بغور از خوراك‌های سنتی ایرانی است كه هنوز هم می‌توانید در بعضی از ساندویچی‌ها آن را پیدا كنید. این ساندویچ با جگر سفید، جگر سیاه و دل و قلوه گوسفند تهیه می‌شود. پیاز را به مقدار زیاد خرد می‌كنند و تفت می‌دهند. جگر سفید را قطعه‌قطعه كرده و به پیازها اضافه می‌كنند چون جگر سفید دیرپز است می‌گذارند كامل بپزد و بعد گوشت‌های دیگر را اضافه می‌كنند و می‌گذارند به همراه كمی نمك، فلفل و رب گوجه و شاید كمی گوجه بپزد. این غذا را هم باید از جای معتبر تهیه كنید چون به دلیل وجود جگر، به‌‌راحتی فاسد می‌شود.

جنوبی

این ساندویچ ها در ایران میلیون ها طرفدار دارد
محبوب فلافل

فلافل در اصل غذای جنوبی‌هاست. به سمت جنوب ایران كه بروید، انواع و اقسام آن با ترشی‌های مخصوص، سلف‌سرویس یا ساده، تند یا معمولی و... را می‌توانید پیدا كنید. فلافل در تهران هم طرفداران خودش را دارد و البته مغازه‌های مخصوص به‌خودش؛ كه معروف‌ترین آن در كوچه مروی است. برای درست كردن فلافل، نخود پخته را چرخ می‌كنند و همراه سیر و پیاز رنده شده و نمك و فلفل ورز می‌دهند. بعضی‌ها به فلافل كمی كاری، جعفری، زیره و یك تخم‌مرغ هم اضافه می‌كنند. خوبی و بدی فلافل به‌دلیل همین مواد اضافه شده است. فلافل را در روغن زیاد سرخ می‌كنند و درون نان می‌گذارند. افزودنی اصلی فلافل، ترشی‌بندری است اما در جنوب آن را با كلم شور، خیارشور و انواع دیگر ترشی هم سرو می‌كنند.


كباب بی‌برنج

این ساندویچ ها در ایران میلیون ها طرفدار دارد

كباب كوبیده

كباب كوبیده معمولا به شكل ساندویچ سرو نمی‌شود اما بعضی از ساندویچی‌ها این ابتكار را به خرج داده‌اند و همین ابتكار آنها كلی طرفدار دارد. كباب كوبیده را درون نان ساندویچی كه معمولا نان سفید است، می‌گذارند و كنارش ریحان تازه سرو می‌كنند. هرچه ساندویچ كباب كوبیده كمیاب است، به جایش «كباب چوبی» اقبال بیشتری دارد. برای درست‌كردن كباب چوبی گوشت چرخ‌شده را با پیاز رنده شده، نمك و فلفل مخلوط می‌كنند و دور سیخ چوبی می‌چینند. این سیخ‌ها را در روغن سرخ می‌كنند و همراه گوجه، خیارشور یا پیاز و جعفری درون نان می‌گذارند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • armin

      پس ساندویچ زبان چی؟

      پاسخ ها

      • س

        گفت دیگه... مغز و زبان
        دهنم آب افتاد
        منم از ایناها می خوام

    • جلال

      باسلام کی گفته ساندویچ سوسیس بندری از ابادان اومده؟ فلافل وپاکورا وسوسیس بندری جز غذاهای جنوبه و از بوشهر به جاهای دیگه رفته همون ابادانیها هم کسانی بودن که وقتی پالایشگاه نفت ابادان تاسیس شد از توابع بوشهر برای کار به آبادان رفتند/
      موید باشید

    • مهسا

      اخه کجاش زبان بود تعریف ابادانی هارا می کنی یه سایت برا این باز کن

    • محمد

      آبادان پرچمش بالاسسسسسسست .

    • ایسان

      خیلی عالی بود، مختصر و مفید توضیح داده بورین.

    • حسام

      بندري از بوشهر رفته به ابادان خخخخ آبادانی ها که همشون یا بوشهری هستن یا عربن

      پاسخ ها

      • ایلین

        درسته خخخخ

    • سجاد

      مفید بود

    • محسن

      من تو رژیمم دهنم آب افتاد

    • بدون نام

      همه اینا رو اشتباه تعریف کردین بندری هیچ وقت پیازش سرخ نمیشه سرخ بشه بو میگیره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج