جاباما
۲۶۲۳۷۳
۳ نظر
۵۱۳۴
۳ نظر
۵۱۳۴
پ

اپلیکیشن هایی که قبل از تلگرام بودند

اپلیکیشن ها هم مثل سلسله پادشاهی که در کتاب های تاریخ خواندیم، برای خودشان دوره ای داشته اند. بعضی وقت ها در اوج بوده و گاهی هم با سر سقوط کرده اند.

هفته نامه همشهری جوان: اپلیکیشن ها هم مثل سلسله پادشاهی که در کتاب های تاریخ خواندیم، برای خودشان دوره ای داشته اند. بعضی وقت ها در اوج بوده و گاهی هم با سر سقوط کرده اند. اینجا مروری کرده ایم به همه اپلیکیشن های پیام رسانی که بیشترین شیرجه را به سمت گوشی به خاطر آنها زده ایم.

Viber

اپلیکیشن هایی که قبل از تلگرام بودند

چرا محبوب شد: جزء اولین شبکه های اجتماعی موبایلی بود که دستمان به آن رسید به خاطر همین خیلی سریع بین مردم فراگیر شد. قابلیت برقراری تماس و پیام رایگان مزیت بزرگی برای آن به حساب می آمد که تا آن موقع مورد مشابهش را ندیده بودیم. علاوه بر اینها وایبر با امکانات مثل ساخت گروه و استیکرهای بامزه اش بساط سرگرمی مان را هم فراهم می کرد.

چرا از دور خارج شد: دلایل نابودی اش زیاد بودند. انتساب آن به رژیم صهیونیستی، کندشدن و اختلالی که برایش پیش آمد و هم چنین امنیت پایینش همگی دست به دست هم دادند تا از اوج عزت به حضیض ذلت بیفتد.


Wechat

اپلیکیشن هایی که قبل از تلگرام بودند

چرا محبوب شد: وی چت را چینی ها ساخته بودند جزء اولین نسل اپلیکیشن های پیام رسانی بود که روی کار آمدند. مزیت آن هم سرعت بالا، شکلک های جذاب و ساخت اکانت بدون نیاز به شماره تلفن بود. قابلیت shake و nearbody هم اگرچه به جذابیت وی چت کمک می کرد، اما در نهایت به ضرر آن تمام شد.

چرا از دور خارج شد؟ عمرش به دنیا نبود و فیلتر شد. ضمن اینکه به خاطر ویژگی shake و nearbody بعضی مراجع هم استفاده از آن را حرام اعلام کردند. اگرچه بعد از گذشت چند ماه رفع فیلتر شد، اما به خاطر اپلیکیشن هایی که در این مدت بین مردم محبوب شده بودند، هیچ وقت نتوانست به جایگاه اولیه اش برسد.


Whatsapp

اپلیکیشن هایی که قبل از تلگرام بودند

چرا محبوب شد: با وجود شباهت های زیادش به وایبر، با هدف متفاوتی ایجاد شد. این اپلیکیشن هیچ وقت نتوانست رقیبش را از میدان به در کند، اما قابلیتی داشت که توانست در کنار وایبر خودش را نشان بدهد. سرعت واتس اپ خیلی بیشتر از وایبر بود و همین باعث شد ارسال و دانلود کلیپ ها در آن زجرآور نباشد و به راحتی انجام شود. در نتیجه واتس اپ عملا تبدیل به شبکه ای برای تبادل ویدئو و کلیپ شد.

چرا از دور خارج شد: هیچ وقت مثل وایبر نابود نشد، اما با ورود تلگرام عملا دوره اش به سر رسید.


بیسفون

اپلیکیشن هایی که قبل از تلگرام بودند

چرا محبوب شد: ایرانی است و چیزی از نمونه های مشابه خارجی اش کم ندارد؛ چه از لحاظ امکانات، چه واسط کاربری و چه سرعت واقعا پا به پای رقبایش پیش می آید. اگر استیکر را هم بتوان به عنوان نقطه قوت حساب کرد، بیسفون در این مورد هم خوب عمل کرده.

چرا از دور خارج شد: از دور خارج نشده و هنوز روی گوشی خیلی ها می شود آیکون آن را دید، اما جدا از حرف و حدیث هایی که در موردش وجود داشت، مثل همیشه کم لطفی ما به کالاهای ساخت ایرانی به فضای مجازی هم رسید و یقه بیسفون را گرفت. بیسفون با آنکه اپلیکیشن یوزر فرندلی است، اما آن طور که باید و شاید دیده نشد.


Line و Tango

اپلیکیشن هایی که قبل از تلگرام بودند

چرا محبوب شد: تعریف دقیقی نیست، اما این دو اپلیکیشن در نگاه اول چیزی بودند بین وایبر و فیس بوک. درواقع نه یک شبکه اجتماعی به تفصیل فیس بوک بودند و نه همه قابلیت های وایبر را داشتند. همین تفاوتشان باعث شد که هیچ وقت رقیب جدی برای وایبر و واتس اپ و اپلیکیشن های مشابه به حساب نیایند.

چرا از دور خارج شدند: همین فضای کاربری متفاوت دلیلی بود تا برخلاف وایبر، جذابیتی برای قشر بزرگسال و خانواده ها نداشته باشد و بین جوان ترها محبوب شود. البته با آمدن تلگرام و افزایش قابلیت هایی مثل کانال های آن، همین محبوبیت هم کمتر از قبل شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • malii

      فقط واتساپ

    • بدون نام

      وايبر بهترين بود ولي حيف نذاشتن

    • بدون نام

      فقط تلگرااااااااااااااااااااام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج