جاباما
۲۶۳۲۵۷
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

روش پیش بینی زمان دقیق زایمان

استفاده از سونوگرافی برای اندازه‌گیری‌ دهانه رحم می‌تواند احتمال زایمان در هفته آینده را نشان دهد.

خبرگزاری ایسنا: استفاده از سونوگرافی برای اندازه‌گیری‌ دهانه رحم می‌تواند احتمال زایمان در هفته آینده را نشان دهد.

یافته‌های جدید محققان بیمارستان دانشگاه توماس جفرسون آمریکا نشان می‌دهد که یک سونوگرافی ساده می‌تواند به پیش‌بینی زمان زایمان کمک کند. استفاده از سونوگرافی برای اندازه‌گیری‌ دهانه رحم می‌تواند احتمال زایمان در هفته آینده را نشان دهد.

دکتر وینچنزو برگلا، مدیر مرکز زنان و زایمان بیمارستان دانشگاهی توماس جفرسون در فیلادلفیا و دستیار مولف این پروژه اظهار کرد: این روش ایمن بوده و در حال حاضر زنان طی حاملگی به صورت مکرر سونوگرافی انجام می‌دهند. در آینده می‌توان این روش را در صورت تمایل افراد براحتی روی آن‌ها انجام داد.

روش پیش بینی زمان دقیق زایمان

روش پیش بینی زمان دقیق زایمان

به گفته آکادمی اطفال آمریکا، هر چند بسیاری از زنان برای زایمان تاریخ رسمی دریافت می‌کنند، اما این تاریخ اغلب یک تخمین تقریبی است و تنها پنج درصد از زنان در تاریخ مقرر خود زایمان می‌کنند.

یک بارداری سالم باید به طور متوسط، ۴۰ هفته از آخرین دوره قاعدگی فاصله داشته باشد، اما در واقع اکثر نوزادان در زمانی بین ۳۷ و ۴۲ هفته بارداری به دنیا می‌آیند.

برگلا گفت: روش قابل اعتمادی برای اعلام دقیق زمان زایمان به یک زن وجود ندارد. چک کردن دهانه رحم یکی از راه‌هایی است که در آن پزشک طول و نرمی دهانه رحم را با انگشتان دست خود احساس می‌کند و معمولا زیاد قابل اعتماد نیست.

برای بسیاری از زنان، پنج هفته انتظار نهایی غیرقابل‌تحمل است. زنانی که کمک هزینه بارداری کمی می‌گیرند،‌ تا آخرین لحظه ممکن در محل کار خود باقی می‌مانند. افرادی که زمان زایمان آن‌ها گذشته نیز ممکن است از نیاز برای زایمان القا شده با دارو آگاهی نداشته باشند.

با این حال، مطالعات نشان داده‌اند زنانی که دهانه رحم آنها کمتر از ۲,۵ سانتی متر طول دارد و این اندازه‌گیری با سونوگرافی و در طول اواسط بارداری انجام می‌شود، در معرض خطر بالای زایمان زودرس هستند. محققان به دنبال آن بودند که آیا اسکن‌های مشابه می‌تواند در طول بارداری، زمان زایمان را پیش‌بینی کند.

روش پیش بینی زمان دقیق زایمان

برگلا برای پاسخ به این سوال به بررسی پنج پژوهش پرداخت که در آن‌ها محققان از سونوگرافی برای اندازه‌گیری طول دهانه رحم ۷۳۵ زن باردار استفاده کرده بودند. وی دریافت در میان زنانی که طول دهانه رحم آنها از سه سانتی‌متر بیشتر بود، کمتر از ۵۰ درصد آن‌ها درعرض یک هفته زایمان کردند.

به گفته محققان، در مقابل از میان زنانی که طول دهانه رحم آنها یک سانتی‌متر بود، ۸۵ درصد در عرض یک هفته زایمان کردند. در اواخر بارداری و حین آماده شدن بدن برای زایمان، دهانه رحم که یک عضو مخروطی شکل بین رحم و واژن است، شروع به باز شدن می‌کند.

در طول درد زایمان، دهانه رحم باریک شده یا کاملا محو می‌شود و سپس باز می‌شود تا سر نوزاد بیرون بیاید.

برگلا اظهار کرد: شروع تغییر در دهانه رحم به صورت داخلی اتفاق می‌افتد نه خارجی. به همین دلیل است که آزمایش به صورت دستی نمی‌تواند زمان زایمان را به خوبی پیش‌بینی کند چراکه تغییرات به طور داخلی رخ می‌دهند و پزشکان نمی‌توانند آن را از بیرون احساس کنند.

این در حالی است که سونوگرافی داخل رحم نشان‌دهنده شکل کلی دهانه رحم است و به پزشکان اجازه می‌دهد تا ببینند که آیا زمان زایمان آغاز شده است یا خیر.

برآورد تاریخ دقیق زایمان می‌تواند به پزشکان در تصمیم‌گیری‌های پزشکی کمک کند و می‌تواند برای نوزادان با ناهنجاری‌های مادرزادی که باید در بیمارستان بمانند، ضامن زایمان ایمنی باشد.

همچنین اگر بیمارستان‌ها بدانند که در طول هفته آینده زایمان‌های متعددی را خواهند داشت، می‌توانند مقدمات آن را فراهم کرده و کارکنان بیشتری را به خدمت بگیرند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج