۲۶۳۳۴۳
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

مرتضی حسینی: خودم می دانم روی اعصابم!

آگهی های «مدرسان شریف» را یادتان هست؟ مشاوران تبلیغاتی این شرکت آموزشی، از روشی برای تبلیغ شان استفاده کرده اند که مخاطب با عصبانیت و نفرت برند مورد نظر را به یاد آورد و هی شوخی و جدی نامش را در ذهن تکرار کند.

هفته نامه تماشاگران امروز - نگین پذیرا: آگهی های «مدرسان شریف» را یادتان هست؟ مشاوران تبلیغاتی این شرکت آموزشی، از روشی برای تبلیغ شان استفاده کرده اند که مخاطب با عصبانیت و نفرت برند مورد نظر را به یاد آورد و هی شوخی و جدی نامش را در ذهن تکرار کند.

حالا فکر کنید این روش تبلیغ، به صورت زنده آن هم در حساس ترین زمان ها تکرار شود؛ قبل از آغاز دربی، بین دو نیمه، پس بازیکنان به توپ می خورد، باید صدا و تصویر «مرتضی حسینی» را تحمل کنیم که مداوم و بدون وقفه سامانه پیامکی را تبلیغ می کند و از جایزه های عظیمی می گوید که به شرکت کنندگان داده می شود. او در دربی گذشته آنقدر روی اعصاب رژه رفت که موج بزرگی از اظهارنظرها را در شبکه های اجتماعی برانگیخت. بهه مین بهانه با او گپ زدیم تا ببینیم خودش از ماجرا و این همه ذوق و اشتیاق معکوس خبر دارد یا نه!

مرتضی حسینی: خودم می دانم روی اعصابم!

داستان ۳۰۹۰ از کجا شروع شد؟

قرار است اسپانسری در ارتباط با فوتبال و روزش راه بیافتد. این اسپانسر به جای دلال ها و دست های اضافه پشت پرده، جایگزین افراد نابلد می شود که سود خالص به باشگاه های فوتبال سرازیر شوند. باشگاه های استقلال، پرسپولیس، تراکتور و... حتی فدراسیون های والیبال و بسکتبال به همراه بازرگانی سازمان صدا و سیما با همکاری اپراتور همراه اول قراردادی بسته اند تا دست های اضافه ای که اتفاق کم هم نیستند کوتاه شوند و پول ها مستقیم به حساب بازرسی کل کشور و باشگاه ها ریخته شود. در گذشته، سود ۷۰ درصدی به حساب دلالان واریز می شد و تنها ۳۰ درصد آن بین باشگاه ها تقسیم می شد اما الان می خواهیم سود مستقیمی به باشگاه ها برسد.

خب شما چطور مجری این طرح شدید؟

آنها به خاطر لطفی که به من داشتند، به خاطر ادبیات و نوع صحبت و سرعت کلام و اینکه من در ۲۰ سال کار کردن در صدا و سیما از هیچ کدام از تیم های استقلال و پرسپولیس طرفداری نکرده ام، من را انتخاب کردند. من همیشه سرخابی بوده ام. (می خندد)

مرتضی حسینی: خودم می دانم روی اعصابم!

دلیل این همه تکرار برای چیست؟ خودتان اصرار بر تکرار ۳۰۹۰ را داشتید یا اسپانسر برنامه مجبورتان می کند؟

شما هم اگر تنها ۳۰ ثانیه زمان داشته باشید، چاره ای جز تکرار و تکرار ندارید. من هم قبول دارم نوع رفتار و سبک اجرایم صددرصد غلط است و گاهی روی اعصاب مردم می روم، اما فضایی که به ما داده اند همین است. از امروز تا یک ماه فقط همین ۳۰ ثانیه را زمان دارید! چی می تونم بگویم غیر از تکرار؟ به من برگه ای دادند و زمان اندک بود. باید همه چیز را در همان فرصت اندک می گفتم دیگر.

آخر هر چیزی حدی دارد...

ببینید! به من دستور داده شده که در مورد ورزش صحبت نکن، در مورد خوب و بد بازی ها صحبت نکن، تحلیل نکن، با مهمان های برنامه سلام و علیک نکن. اینور نیا، اونور نرو! خودم هم معتقدم باید بین برنامه، پیامک های فوتبالی مردم را بخوانم و بین چهار یا پنج دقیقه زمان، ۳۰ ثانیه تبلیغ کنم. ولی می گویند تو فقط اسپانسر هستی و داری برای اسپانسر کار می کنی. این دانش من نیست و جبری است.

خبردارید واکنش های مردم تا الان چطور بوده، به خصوص در فضای مجازی.

مردم من را می شناسند. خانواده من را می شناسند. اگر زمان و فرصت بدهند، می توانم برنامه بهتری ارائه کنم. همیشه عده ای هستند که توهین و بی احترامی می کنند، فحاشی می کنند. به فردوسی پور که سلطان فوتبال است تا خیابانی و بزرگان فوتبال هم بی احترامی می شود. اگر تعدادی ناراحت اند، از هر قشر و دسته ای، دست آنها را می بوسم اما اگر جزو مخالفان این برنامه هستند و به عمد مخالفت می کنند، چون تنها پول شان از دست رفته، داستانش جداست!

غیر از فضای مجازی، مردم عادی چه برخوردی با شما دارند؟

من با مردم زندگی می کنم؛ روزی دو هزار آدم می بینم و با آنها در تماس و رفت و آمد هستم. از بین این تعداد یک نفر به کنایه می گوید: «آقا حسینی تو روزشی هستی؟!» باقی اما محبت دارند و می گویند درود به شرافتت.

مرتضی حسینی: خودم می دانم روی اعصابم!

اسپانسر فکر نمی کند که تکرار تبلیغ، تاثیر منفی روی مخاطب می گذارد؟

باور کنید من تنها پول اجرا را می گیرم و تکرار تبلیغات یا تعداد شرکت کنندگان هیچ سودی برای من ندارد. طبق برآورد سازمان، دستمزد اجرای آن روز را می گیرم. نه خودم، نه برادرانم در هیچ جا استخدام نیستیم. خودم، خودم را بیمه کرده ام. اگر من مجری این برنامه بناشم یک نفر دیگر جای من می آید.

پیشنهادی برای بهتر شدن تبلیغات برنامه دارید؟

روز گذشته با مدیر شبکه سه جلسه ای مبنی بر ایجاد تغییراتی در اجرای برنامه برگزار شد. قرار بر این شد که من زمان بیشتری داشته باشم و بین برنامه، پیامک های ورزشی مردم را هم بخوانم. با مهمان ها صحبت کنم و در این بین تبلیغ ۳۰۹۰ هم انجام شود، اما کی قرار است این اجرا عملی شود، مشخص نیست!

نظر مدیران باشگاه درباره ۳۰۹۰ چه بود؟

مدیران بی نهایت از این برنامه و این سبک اسپانسر راضی هستند. دلایل و اشخاص کنار می روند. این بار اولی است که پولی به حساب باشگاه ها و اریز شده و از آنها سوءاستفاده نکرده اند. از روزی که ۳۰۹۰ راه افتاده استقلال از رده اول تکان نخورده و پرسپولیس هم باخت نداشته. هدف ما سر و سامان دادن تماشاگران و مخاطبان ورزش است و واریز سود بیشتر به حساب باشگاه ها.

اگر زمان بیشتری نداشته باشید و سبک اجرا همین بماند، باز هم اجرا می کنید؟

من نقدها و سبک غلط اجرا را می پذیرم، اما من، مجری سازمان و سرباز هستم. چهل سال سبک یک برنامه مسابقاتی گفتن چپچپ، بالا و... بود. اگر بخواهند که تغییر کند و شکل برنامه عوض شود حتما این کار توسط من به بهترین شکل صورت خواهد گرفت. اگر سبک هم همین بماند، باز هم اجرا می کنم. چرا روزی زن و بچه ام را بگیرم! من هم سربازم، اگر کنار بکشم، یکی دیگر جای من را به همین شکل می گیرد. مردم با حسینی مشکلی ندارند، با این سبک اجرا و ساختار مشکل دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج