۲۶۳۶۵۰
۲۰ نظر
۵۰۰۴
۲۰ نظر
۵۰۰۴
پ

نحوه بازپرداخت وام ۲۵ میلیونی خودرو

با شروع زمان شش ماهه پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو به متقاضیان خرید به طور حتم نحوه دریافت و بازپرداخت این تسهیلات بر اساس نوع خودروی انتخابی از اهمیت ویژه ای برای متقاضیان برخوردار است؛ تسهیلاتی که بازپرداخت آن طی دوره چهار تا هفت ساله و با کف قسط ۳۸۰ و حداکثر ۷۰۸ هزار تومانی خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: با شروع زمان شش ماهه پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو به متقاضیان خرید به طور حتم نحوه دریافت و بازپرداخت این تسهیلات بر اساس نوع خودروی انتخابی از اهمیت ویژه ای برای متقاضیان برخوردار است؛ تسهیلاتی که بازپرداخت آن طی دوره چهار تا هفت ساله و با کف قسط ۳۸۰ و حداکثر ۷۰۸ هزار تومانی خواهد بود.

با اجرایی شدن بسته سیاستی بانک مرکزی به منظور تحریک تقاضا و فروش کالاهای انباشت شده در انبارها به‌طور یقین تسهیلات جدید ۲۵ میلیون تومانی برای خودرو که قرار است در اقساط چهار تا هفت ساله بازپرداخت شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

در شرایطی متقاضیان خرید خودرو با دریافت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی از امروز (۱۸ آبان‌ماه) می‌تواند با مراجعه به خودروسازان در این رابطه اقدام کنند که طبق دستورالعمل بانک مرکزی تا ۲۰ درصد از مبلغ خودرو به طور نقد دریافت شده و مابقی قسط بندی می‌شود.

چگونگی باز پرداخت وام برای خودروهای پر تیراژ

اما با توجه به این‌که قیمت خودروها با یکدیگر متفاوت بوده و در این صورت میزان ۲۰ درصدی نقدی و ۸۰ درصد اقساط همچنین میزان وام دریافتی نیز متفاوت خواهد بود محاسباتی که یکی از بانکها در رابطه با نحوه دریافت و بازپرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی انجام داده است نشان می دهد که برای خرید خودروی سایپا ۱۴۱ که قیمت بازار آن ۱۷.۸ میلیون تومان و قیمت کارخانه ۱۹.۵ میلیون تومان است، ۸۰ درصد اقساط آن حدود ۱۵.۶ میلیون تومان خواهد بود که به همین میزان به آن وام خودرو تعلق می‌گیرد و خریدار باید ۳.۹ میلیون تومان دیگر را به طور نقد پرداخت کند.

در این شرایط خریدار باید در طی چهار سال و با نرخ ۱۶ درصد ماهانه ۴۴۲ هزار تومان اقساط پرداخت کند که در مجموع ۲۱.۲ میلیون برای بازپرداخت وام دریافتی بعد از چهار سال هزینه خواهد کرد. در عین حال که برای دوره پنج ساله اقساط ماهانه ۳۷۶ هزار تومان و مجموع بازپرداخت ۲۲.۷ میلیون تومان است.

در دوره شش ساله نیز با نرخ ۱۶ درصد هر قسط ۳۳۸ هزار تومان و مجموع باز پرداخت ۲۴.۳ میلیون تومان خواهد بود. برای دوره هفت ساله هم خریدار باید ماهانه ۲۱۰ هزار تومان قسط پرداخت کرده و در پایان دوره ۲۶ میلیون به بانک برگرداند.

اما متقاضی خرید خودروی تیبا ۲ - هاچ بک باید برای این خودرو که قیمت بازار آن حدود ۲۵.۸ و کارخانه ۲۷.۳ میلیون تومان است، ۸۰ درصد یعنی ۲۱.۸ میلیون تومان را در قالب اقساطی که به ازای آن وام دریافت کرده، پرداخت می‌کند و ۵.۴ میلیون تومان دیگر را به‌طور نقد باید بپردازد. براین اساس برای پرداخت وام دریافتی در دوره چهار ساله و سود ۱۶ درصد هر قسط ۶۲۲ هزار تومان با مجموع پرداختی ۲۹.۸ میلیون تومان است.

همچنین خریدار این خودرو در دوره پنج ساله با نرخ ۱۶ درصد میزان هر قسط ۵۳۳ هزار تومان و مجموع پرداختی ۳۲ میلیون تومان خواهد بود. در بازپرداخت شش ساله نیز مبلغ اقساط ۴۷۶ هزار تومان با مجموع ۳۴ میلیون تومان و در دوره هفت ساله مبلغ هر قسط ۴۳۵ هزار تومان و بازپرداخت ۳۶.۶ میلیون تومان است.

برای خرید سمند ال ایکس با قیمت ۲۹.۳ میلیون تومان بازار و ۲۹.۸ میلیون تومان کارخانه‌ای حدود ۲۳.۸ میلیون تومان نیز ۲۴.۱ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد و خریدار باید ۵.۹ میلیون تومان به‌طور نقدی پرداخت کند.

برای وام دریافتی سمند ال ایکس در دوره چهار ساله ۶۷۶ هزار تومان ماهانه و در مجموع ۳۲.۴ میلیون تومان قسط پرداخت می‌شود. همچنین برای بازپرداخت پنج ساله قسط ماهانه ۵۸۰ هزار تومان، دوره شش ساله ۵۱۷ هزار تومان و دوره هفت‌ساله ۴۷۴ هزار تومان در هر ماه و رقم ۳۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در پایان دوره خواهد بود.

برای خرید پژو ۴۰۵ جی ال ایکس با قیمت بازار ۲۹.۵ میلیون و کارخانه ۳۰ میلیون تومان نیز حدود ۲۴.۵ میلیون تومان معادل ۸۰ درصد آن وام دریافت پرداخت می شود و خریدار باید ۶.۱ میلیون تومان نقدی پرداخت کند. در این حالت برای بازپرداخت چهار ساله ماهانه ۶۹۰ هزار تومان قسط، با مجموع بازپرداخت ۳۳ میلیون تومان برای خریدار تعیین می شود.

به این ترتیب در بازپرداخت پنج ساله ماهانه ۵۹۰ هزار تومان ، شش ساله هر ماه ۵۳۰ هزار تومان و ۷ ساله در هر ماه ۴۸۰ هزار تومان قسط و در پایان دوره باید در مجموع ۴۰ میلیون تومان بازپرداخت شود.

اما برای خرید خودروی ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت بازار ۳۳ و کارخانه ای ۳۴ میلیون تومانی ، ۸۰ درصد آن حدود ۲۷.۵ میلیون تومان می شود که در این حالت کل وام ۲۵ میلیون تومانی به این خودرو تعلق می گیرد و متقاضی ضمن پرداخت ۹.۴ میلیون تومان نقد باید در بازپرداخت چهار ساله هر ماه ۷۰۸ هزار تومان، دوره پنج ساله ماهانه ۶۰۷ هزار تومان، شش ساله ۵۴۲ هزار تومان و در نهایت برای بازپرداخت هفت ساله حدود ۴۹۶ هزار تومان قسط در هر ماه بپردازد که برای مدت هفت ساله در مجموع حدود ۴۰ میلیون تومان بازپرداخت خواهد شد.

اگر متقاضی دریافت وام ۲۵ میلیونی وام خودرو بخواهد خودرو پژو پارس خریداری کند که قیمت بازار و کارخانه آن حدود ۳۷ میلیون تومان است به کل ۸۰ درصد آن که مازاد بر ۲۵ میلیون تومان است وام تعلق نمی‌گیرد بلکه از مجموع ۲۸.۲ میلیون تومان از ۸۰ درصد قیمت پژو پارس ۲۵ میلیون تومان وام دریافت و ۱۰.۳ میلیون تومان به طور نقد پرداخت می‌شود.

در این شرایط دریافت کننده تسهیلات برای بازپرداخت چهار ساله ماهانه ۷۰۸ هزار تومان و در پایان دوره ۳۴ میلیون تومان پرداخت خواهد کرد. همچنین برای بازپرداخت پنج ساله در هر ماه ۶۰۷ هزار تومان، بازپرداخت شش ساله ۵۴۲ هزار تومان ماهانه و دوره هفت ساله ۴۹۶ هزار تومان قسط تعیین می‌شود که مبلغی باید در حدود ۴۱.۷ میلیون تومان بازپرداخت شود.

در خرید خودرو رنو تندر E۲ دو ایربگ با قیمت بازار ۳۶.۸ و کارخانه ۳۷.۲ میلیون تومان هم ۲۵ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد که البته با توجه به اینکه ۸۰ درصد قیمت خودرو ۲۹.۸ میلیون تومان است؛ بنابراین خریدار باید ۱۲.۲ میلیون تومان را به طور نقد پرداخت کند . پس خریدار رنو طی چهار سال و با سود ۱۶ درصد باید ماهانه ۷۰۸ هزار تومان قسط پرداخت کند که در مجموع ۳۴ میلیون تومان بازپرداخت خواهد داشت. همچنین در دوره پنج ساله ۶۰۷.۹ هزار تومان، دوره شش ساله ۵۴۲ هزار تومان و در دوره هفت ساله ۴۹۶ هزار تومان در هر ماه قسط پرداخت می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمی خریم

      پاسخ ها

      • كاربر

        نخر

      • بدون نام

        اصلا پراید و پژو و... ارزششو داره که 4سال از گلویه خودمونو خانوادمون ببری و زیر باره یه همچین وامی بریم که از اول تا آخرش ضرره

    • saeid

      دود این طرح به چشم کسانی خواهد رفت که با این شرایط خریداری کنند .
      با یک حساب سر انگشتی از میزان سرمایه و تعداد وام میشه فهمید چه کلاهی قراره سر مردم بره.
      خرید یک پراید 4 ملیونی به مبلغ 40 ملیون با کارکرد 7 سال .

    • saeid333

      احمق کسی است که ماشین 3 میلیونی را با وام 25 میلیونی بخرد و 47 میلیون پس بدهد.

    • افی

      نمیخریم بازم

    • تقی

      سلام دوستان.اصلا ب اون چیزی که میگن نیست.اصلا قسطی نیست.همه چک های 3 ماهه 4 ماهه مبلغ هاهم همه سنگین روی 4 میلیون ب بالاس

    • بدون نام

      واقعا ملت ايران رو چي فرض كردن هان ؟! گوش مخملي آيا؟!

    • بدون نام

      مجله جان اینا الکیه من تازه رفتم نمایندگی های ایرانیان خودرو ، مثلا اینجا زده‌اند 206 تیپ 2 هفت و نیم نقد با اون قسط هایی که خودتون زدید ولی ایران خودرو تازه رفتم زده برا 206 تیپ 2 هشت و دویست نقد مابقی 48 ماهه . یعنی پنج و شش و هفت سالها الکیه اینا مسخره کردن مردمو

    • محمدرضا

      تمام این حرفا به کنار،وقتی يه کارگر حقوقش 800 هزارتومن در ماه هستش چطوری میتونه یه ماشین بخره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ایرانی

      ***خودرو نمی خریم ****

      خودروساز داخلی نابود باید گردد

      این حقه بازی ها و کلاه گذاشتن سر مردم دیگر به پایان رسیده و مردم ایران بیدار شده اند و دیگر این حلبی سازهای داخلی نمی توانند مردم را فریب دهند

      دنیا رو به پیشرفت و رفاه بیشتر برای انسان ها در قرن 21 است و اونوقت این حلبی سازها میخوان سر مردم ایران کلاه بگذارند

      واقعا نابودی حق خودروسازهای داخلی است!!

    • elham

      طرح مزخرف...برای خرید جنس بنجل

    • بدون نام

      یعنی با این معابر شهری و برون شهری در معرض انفجار و ترافیک قفل شده و مشکل الودگی هوا و... مشکل مردم بدبخت نداشتن خودروست. وام ازدواج چنده و چجوری میدن وام اشتغال وام درمان وام سرمایه در گردش وام مسکن و... کدام واجبتره ... معلومه جیب خودروسازان و .. پراید 40 میلیون بخرید و به ریش مان بخندند. همه گرسنه و بدبخت و ماشین سوار شعار خوبی است....

    • کاربر

      مهم تر اینکه سند ماشین در رهن بانک میره و نمی تونی بفرشی

    • بدون نام

      واقعا مغزتون خیلی خوب کار کرد

    • احسان

      سلااز ارومیه هستم ما امروز مراجعه کردیم ب یکی از نمایندگی های ایران خودرو ک گفتن فقط وام 25میلیونی رو 4ساله میدن نه 7ساله و مبلغ هر قسط تقریبا730اینا بود چرا اینجوریه

    • احسان

      سلااز ارومیه هستم ما امروز مراجعه کردیم ب یکی از نمایندگی های ایران خودرو ک گفتن فقط وام 25میلیونی رو 4ساله میدن نه 7ساله و مبلغ هر قسط تقریبا730اینا بود چرا اینجوریه

    • پول زور نمیدهم

      قیمت نهایی این خودروها با احتساب سود بانکی میشه:

      ۴۰۵GLX 44326359
      ۴۰۵ دوگانه‌سوز 46686507
      ۴۰۵SLX 47097543
      پارس سال 52206334
      پارس دوگانه‌سوز 53480334
      پارس اتومات دو ایربگ 62040334
      ۲۰۶ تیپ ۲ 49227334
      ۲۰۶ تیپ ۵ 51162334
      ۲۰۶ صندوقدار V۸ 51702334
      رانا 49940334
      تندر ۹۰ E۲ 54002334
      تندر ۹۰ E۲ اتوماتیک 63906334
      سمند SE 42102341
      سمند LX 46608384
      سمند EF۷ 46002552
      پراید ۱۱۱ 30902792
      پراید ۱۳۱ 33272961
      پراید ۱۳۲ 7127929
      پراید ۱۴۱ 30203500
      تبیا یورو ۴ 37763038
      تیبا هاچ‌بک 41990231

    • کاربر

      شما جدأ راجع به مردم چی فکرمیکنید. ماچه گناهی کردیم که با ما این طوری رفتار می کنید . خودتون می فهمید چکارمی کنید.و چی میگید

    • 0021

      وقتي همه جاي دنيا با 15 ميليون ماشيني سوار ميشن كه برابر با ماشين 50.60 ميليوني ماست چرا بايد به پرايد كه مفت گرونه 20 ميليون بديم؟ تازه ميخوان حالا اقساطي اينم بزارن تو پاچمون 32 ميليون..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج