جاباما
۲۶۴۰۹
۷ نظر
۵۰۲۰
۷ نظر
۵۰۲۰
پ

روش های طبیعی برای تقویت مو

موادی که به شما معرفی می کنیم، همگی طبیعی و در دسترس هستند و نیازی به هزینه زیاد برای تهیه آنها ندارید.

روش های  طبیعی برای تقویت مو

هفت صبح: نور آفتاب یکی از بهترین موادی است که برای سلامتی موها پیشنهاد می شود. به این علت که قرار گرفتن به مدت 10 تا 20 دقیقه در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن به ویتامین D را تامین می کند. اگر این امکان را ندارید که در طول روز موهایتان را در معرض آفتاب قرار دهید باید از روش های طبیعی دیگری موهایتان را تقویت کنید.

روش هایی که علاوه بر تامین این ویتامین، سلامت و زیبایی موهای شما را به همراه داشته باشد. موادی که به شما معرفی می کنیم، همگی طبیعی و در دسترس هستند و نیازی به هزینه زیاد برای تهیه آنها ندارید.

سرکه سیب

روش های  طبیعی برای تقویت مو

سرکه سیب براق کننده ای طبیعی است و تاثیر زیادی در از بین بردن چند شاخه شدن موها دارد. برای شست و شوی موها با سرکه سیب، یک سوم پیمانه از آن را با یک چهارم پیمانه آب مخلوط کنید و داخل یک اسپری بریزید. بعد از اینکه موهایتان را با شامپو شستید، محلول را روی موهایتان اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس موهایتان را بشویید.


چای

روش های  طبیعی برای تقویت مو

تانن، ماده ای طبیعی است که در عصاره بسیاری از گیاهان وجود دارد. تانن موجود در چای، تارهای مو را ضخیم می کند که این حالت، موها را پرتر نشان می دهد. اگر در طول روز چای زیاد می نوشید اما تارهای موهایتان ظریف و نازک است، یک بار هم شست و شوی موها با چای را امتحان کنید. همچنین شستن موی سر با چای موجب می شود پوست سرتان شوره نزند.

چای به منافذ پوست نفوذ و چربی های اضافه را حل می کند. چای سبز نیز خارش حاصل از شور و التهاب ناشی از پسوریازیس را تسکین و کاهش می دهد. پسوریازیس یک بیماری مزمن پوستی است که در آن ناحیه ای از پوست، ملتهب و برجسته می شود و با خارش و قرمزی پوست همراه است.


ماءالشعیر

روش های  طبیعی برای تقویت مو

برای براق شدن موها از ماءالشعیر نیز می توانید استفاده کنید. این نوشیدنی به دلیل اینکه حاوی مالت است می تواند تا حدود زیادی موهای آسیب دیده را ترمیم و بازسازی کند.

موهای خود را با ماءالشعیر بشویید تا براق شود. به نظر بعضی از کارشناسان پروتئین حاصل از مالت به بازسازی مو کمک می کند. موهایتان را با یک فنجان ماءالشعیر گرم بشویید و با آب ولرم آبکشی کنید.


گورگیاه

گیاهان دارویی هم می توانند به تقویت موهای ضعیف شما کمک کنند. یکی از گیاهان مفید، گورگیاه است. این گیاه را هم به صورت خشک و هم به صورت تازه می توانید از عطاری ها تهیه کنید.

دو قاشق چای خوری گورگیاه خشک یا شش قاشق چای خوری گورگیاه تازه را با یک پیمانه آب جوش ترکیب کنید. بعد از اینکه آب سرد شد، گیاه را فشار دهید تا آب آن گرفته شود. سپس از این مخلوط به عنوان شوینده برای شستن موهایتان استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهرا

      ممنون از مطلب خوب ومفیدتون لطفا مطالب
      پزشکیتون را بیشتر کنید

    • ويدا

      مطالبتون خيلي خوبه بخش اشپزي هم بزار ين

    • Romaisa

      بسیارمطالب جالب است اما خوبست که درباره سبوسک موی بگزارین

    • مارال شمس

      مطالب بسیار خوبی بود ممنون.

    • محمد ابراهيم اميرزاد

      مشكل ميوي سري مه داره چرپ است سبوسك داره از سلوشن منوكسيدل اسفاده كردم پس از قطع باز شروع به ريزش كرد

    • سمیرا

      سلام . من کف سرم چربه خیلی زیاد چایی سبز رو به موهام وقتی موهام خشکه اسپری میکنم دیگه موهامو نمیشورم تا چربی رو بگیره اشکالی نداره ضرر نداره؟ چایی سبز معمولی بزنم یا باید درجه یک باشه؟جوابمو به ایمیلم میشه بفرستید واسم مهمه بدونم.

    • misagh

      خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج