۲۶۴۹۸۹
۴۹ نظر
۵۰۰۵
۴۹ نظر
۵۰۰۵
پ

وضعیت بازار خودرو پس از وام ۲۵ میلیونی

چهار روز از اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی گذشت. بازار خودرو کساد بود، کسادتر هم شده است. اکنون قیمتها در بازار آزاد به شدت ریزش کرده و متقاضیان انگیزه ای برای خرید خودرو ندارند.

خبرگزاری مهر: چهار روز از اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی گذشت. بازار خودرو کساد بود، کسادتر هم شده است. اکنون قیمتها در بازار آزاد به شدت ریزش کرده و متقاضیان انگیزه ای برای خرید خودرو ندارند.

چهار روزی است که اجرای طرح خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی آغاز شده است. مردم هم استقبال خوبی کرده اند و آنگونه که اعلام شده، بیش از ۶۰ هزار نفر برای خرید خودرو در قالب این طرح، تاکنون ثبت نام کرده‌اند.

آنگونه که خودروسازان می‌گویند این فرصت دیگر تکرار نخواهد شد و بنابراین زمان خوبی است که متقاضیان واقعی خرید خودرو با این وام، وارد بازار شده و خرید کنند. دلیلشان هم این است که خرید خودرو با پیش پرداخت اندک، با سودی کمتر از متعارف این روزهای بانکها و در نهایت با اقساط ۴ ساله که معمولا از سوی خودروسازان در نظر گرفته نمی‌شود، کمتر زمانی وجود داشته است.

اما بخش عمده ای از افرادی که در این طرح وارد شده‌ و برای دریافت خودرو ثبت نام کرده‌اند، اولین باری نیست که می خواهند خودرو بخرند، آنها می خواهند خودروهای فعلی خود را بفروشند و به عنوان پیش پرداخت بدهند؛ بنابراین زمان خوبی است که از این شرایط استفاده کنند اما روی دیگر سکه، بازاری است که این افراد می خواهند خودروی خود را در آن بفروشند؛ همان بازار آزاد.

بازار خودروها مدتها است که از رمق افتاده است. چند ماهی می شود که رکود بازار خودرو را در برگرفته است. از همان زمانی که مردم به دلایلی همچون کیفیت، دیگر نمی خواستند خودروهای داخلی را بخرند و بنابراین جوی بازار را فرا گرفت که در آن، کمتر کسی خودرو می خرید. کمتر کسی هم خودرو می فروخت. بازار به شدت افت کرده بود و قیمتها به اندازه ای پایین بود که مشتری را ترغیب به خرید نمی کرد. چراکه او احتمال می داد شاید قیمت از این هم که هست، پایین تر آید.

این اتفاق در بازار خودرو آنقدر ادامه دار شد تا روزی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه سه عضو دیگر کابینه در نامه ای به رئیس جمهور خواستار تسریع در بوجود آوردن شرایط رونق اقتصادی شد. در آن نامه اظهار شده بود که ۱۰۰ هزار خودرو در انبار خودروسازان باقی مانده است. بنابراین دولت هم دست به کار شد و طرحی را ارایه کرد که با استفاده از تسهیلات آن، مردم بتوانند راحت تر خودرو بخرند و البته خودروسازان هم خودروهای تولیدی خود را بفروشند.

در این طرح، شرایط هم جذاب برای مشتریان در نظر گرفته شد، بنابراین استقبال خوبی هم از طرح صورت گرفت. استقبال هم به گونه ای بود که روز گذشته نمایندگی های فروش خودروسازان در پاسخ به تقاضای مشتریان اعلام می کردند که ظرفیت فروش برخی مدل ها، به اتمام رسیده است؛ به همین دلیل برخی از انواع مدل های خودرو، روز گذشته با اعلام افزایش ظرفیت مواجه شدند و بنابراین شرایط اندکی بهتر شد و مردم می توانستند خودروهایی را که نمایندگی های فروش خودروسازان پیش از آن، تعداد آنها را محدود و در مواردی با اتمام ظرفیت فروش اعلام می کردند را هم خرید کنند.

اما به موازات هیاهویی که در نمایندگی های خودروسازان برای ثبت نام و استفاده از این تسهیلات صورت می گیرد، بازار آزاد همچنان خواب زمستانی خود را ادامه می دهد، البته مراجعه برخی ها به این بازار یا مراکز خرید و فروش خودرو که در نقاطی از شهر مشغول به کار هستند، بالا رفته است اما اکثر مشتریان بدون فروش خودرو خود، به خانه باز می گردند و یا مجبورند که با ریزش قیمتها یک طوری کنار آیند و در نهایت خودرو خود را بفروشند و بعد هم خودروی جدید را با وام ۲۵ میلیون تومانی ثبت نام کنند.

گزارش میدانی از برخی نمایشگاههای اتومبیل هم حکایت از این دارد که بنگاهداران، خرید اتومبیل نمی کنند و یا با قیمتی پایین تر از حد معمول، حاضرند خودرو را بخرند. یکی از نمایشگاهداران در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: مراجعات برای فروش خودرو این روزها بیشتر از خرید است. مردم می خواهند خودرو خود را بفروشند و به همین دلیل، عرضه خودرو بر تقاضا پیشی گرفته و قیمت افت کرده است.

وی می افزاید: البته برخی ها هم که توانایی خرید قسطی و پرداخت اقساط را ندارند، ترجیح می دهند که با پول اندک، خودرو خریداری کرده و از همان استفاده کنند، برخی ها هم ضامن ندارند که بخواهند خودرو نو بخرند اما باز هم تعداد افرادی که می خواهند خودرو بفروشند بیشتر از کسانی است که می خواهند خودرو بخرند. به هرحال بازار خرید و فروش خودروها اندکی رونق گرفته، اما این رونق به نفع فروشندگان خودرو نیست.

قیمت برخی انواع خودرو کارکرده در بازار آزاد

هم اکنون یک دستگاه پراید ۱۳۱ مدل ۹۰ فنی سالم به قیمت ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از سوی مشتری قیمتگذاری شده است. یک دستگاه پراید ۱۳۱ مدل ۹۰ دوگانه سوز کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۲ مدل دیماه ۹۰ با کارکرد ۹۵ هزار کیلومتر ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، پراید مدل ۸۷ ۱۴۱ فنی سالم ۱۲ میلیون تومان، پراید هاچ بک ۱۱۱ مدل ۸۹ به نرخ ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پراید هاچ بک ۱۱۱ مدل ۹۲ به نرخ ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از سوی فروشنده قیمتگذاری شده است.

پژو ۲۰۶ مدل ۹۰ با کارکرد ۷۶ هزار تومان قیمت ۲۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۳ با کارکرد ۶ هزار کیلومتر ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی مشتری قیمتگذاری شده است. همچنین یک دستگاه پژو ۴۰۵ جی ال ایکس مدل ۸۳ بژ متالیک ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۴۰۵ نوک مدادی مدل ۸۹ سالم ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پارس مدل ۸۹ به قیمت ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پارس مدل ۹۱ به نرخ ۳۷ میلیون تومان، تندر ۹۰E۲ مدل ۸۷ به قیمت ۲۴ میلیون تومان و تندر ۹۰ با کارکرد ۱۶ هزار مدل ۸۸ نیز ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمتگذاری شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی اکبر

      هر روز استرس امروز وام میدن فردا میگن تموم شد امروز منافعشان ایجاب میکند وام تصویب میشود اما هیچ تضمینی وجود ندارد هیچ ثباتی نیست پس منافع مردم چه میشود کی به فکر انهاست خدا به فریادمان برسد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این خودرو سازا (و امید ج.ن) عجب کلکی هستن..
        از چند ماه پیش می دونستن همچین چیزی قراره بیوفته . پس خودرو تولید میکردن و به ملت هم نمی دادن تا قیمت برای همین روزی بالا باشه.......... خیلی کلکن.....ای ناقلا

        خداعاقبت ما رو بخیر کنه.

    • بدون نام

      خدا رحم کرد به من پراید87 دوگانه رو 11.5 فروختم وگر نه مفتم می دادم نمی گرفتن خدایا شکرت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیچاره اونی که خریده!

    • بدون نام

      اکنون قیمتها در بازار آزاد به شدت ریزش کرده.......! درستش هم اینه ، با طبیعت نمیشه مبارزه کرد!

    • بدون نام

      نمیخخرررییییممممم
      گول نمیخورییییممم
      الکی تبلیغ نکنید

      پاسخ ها

      • محمد

        نخر شکمت پره

      • بدون نام

        شکمش پر نیس! مغزش پره!

      • ملت

        مغزش رو نمیدونم ولی شکمش خالیه به خدا قسم.

    • بدون نام

      منم رفتم امروز یه 405 نوشتم استقبال خوبی شده بود درود بر شرفت اقای نعمت زاده اگه شما نبودید من الان همون پیکان داغونو داشتم
      ما همه فامیلامون رفتیم وام گرفتیم همه 405 و سمند گرفتیم خدایا شکرت دست همه ی کارکنان دولت و از همینجا می فشارم مردم ما لیاقت مدیرانی دل سوز مثل شما را ندارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به تهران خوش امدی پسرم

      • بدون نام

        اتفاقا کارکنان دولت هم دقیقا از همینجا جیب شما رو میفشارند

      • saeed

        شرط میبندم مدرکت بیشتر از دیپلم نیست(البته شعور و فهمیدگی ربطی به مدرک نداره)

      • mohamad

        تا امثال تو هستن مملکت ما به هیچ جا نمیرسه انقد بفشار و قسط بده تا جونت دراد

      • بدون نام

        پس شما کلا ساده تشریف دارید

        راستی استباهی مثبت دادم

      • عادل

        الان اینو میگی . ببینم وقتی که موقع دادن قسط میشه چی میگی

      • علی

        لیاقتت هم همین مدیران هستند ! افرادی مثه شما پیدا میشن که هر روزمون بدتر از دیروزه ! 4 سال دیگه می بینی چه کلاه گشادی رفته سرتون !

      • پیمان

        جناب بالیاقت ، صبر ما و دوستان ما بود که شما تونستی ماشین مدل بالاتر بگیری ، اگه بیشتر صبر میکردی میتونستی ماشین های خیلی بهتری رو به واسطه ورشکستگی این دو شرکت سوار بشی ، خلایق هر چه لایق . متاسفم واسه شما ...

      • بدون نام

        آقا مبارکتون باشه انشالله چرخش واست بچرخه.. اما حساب کردی بعد چهار سال ماشینت چقدر آب میخوره برات و آخرش چند می ارزه...حساب استهلاکشو کردی؟ همون پولو میدادی یه جای بهتر سرمایه گذاری میکردی بعد 5 سال سه برابر میشد پولت و خدمات بهتری هم میگرفتی..

      • امید

        احتمال زیاد از کارکنان دو شرکت خائن ایران خودرو یا سایبا هستی.
        اما بدون به امید خدا تا چند وقت دیگه این شرکتهای خونخوار ورشکست میشن.بس فعلا بفشار ای لایق خفت.

      • بدون نام

        مال کجایی؟؟؟؟؟ شاید هم به طنز نوشته داره شوخی میکنه...

      • بدون نام

        متاسفم برات ۱۵:۵۵ که به کارمندان توهین میکنی . ای کاش آدم بشی

      • بدون نام

        اگر راست میگویی برو با آن وجدان داغونت کلکل که که چه خیانتی در حق خانواده و ملتت کرده ای با این کار و گفتارت ای انسان ملت فروش.

      • بدون نام

        به عنوان طنز نوشتمش. چرا جدی گرفتید؟!
        خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    • saeid

      اگه مردم یه مقدار همت به خرج بدن و از خرید این فرغون ها خودداری کنند مطمئن باشن بعد یه مدت خودروهای با کیفیت و ارزان سوار میشن

      پاسخ ها

      • ایرانی

        فوری فوری.. لطفا اطلاع رسانی کنید تا کسانی که میخوان ثبت نام خودرو کنند سرشون کلاه نره....افرایش بی صدای قیمت خودرو و کلاه برداری جدید خودروسازان....
        پس از آنکه تبلیغات وسیع کردند که خودرو میدهیم با وام 25 میلیونی و 7 ساله امروز در اولین روز ثبت نام ثبت نام کنندگان با دو موضوع جدید مواجه شدند..
        1. افزایش قیمت خودروی تندر یا ال90.. قیمت ال 90 تا روز گذشته در سایت شرکتهای تولید کننده و سایت وزارت صنایع 37.292.000 تومان اعلام شده بود.. اما امروز که مردم برای ثبت نام مراجعه میکردند 38.180.00 تومان اعلام کردند.. اون هم نه به طور شفاف و مستقیم بلکه اینگونه که:
        1. کلاهبرداری اول: تا پیش از این (روز گذشته) براساس اخبار منتشر شده از سوی بانک مرکزی و وزارت صنایع در رسانه ها.. شما باید 12.292.00تومان به صورت نقدی واریز میکردید و 25 میلیون تومان هم وام داشت.. ولی امروز رسما اعلام کردند باید 13.180.000 تومان واریز کنید و 25 میلیون تومان وام دارد.. در مجموع قیمت خودرو 38.180.000 تومان محاسبه می شود.. این یعنی حدود 888000 تومان افزایش قیمت این خودرو بدون هیچ سر و صدایی...
        2. کلاهبرداری دوم.. شما باید 25 میلیون تومان را براساس سود 16 درصد که اول بازپرداختش 7 ساله بود بعد پس از تبلیغات فراوان بدون اطلاع قبلی مردم را احمق فرض کردند و بازپرداخت را 4 ساله کردند.. براساس همون 4 ساله خریدار باید در قالب 8 چک 6ماهه حدود مبلغ هر چک 4.248.000تومان یعنی ماهی 708 هزارتومان براساس اعلام رسمی ضمانت اعلامی بانک مرکزی(چک یا سفته) ارایه نمود و در مجموع میشود 33.984.000 تومان.
        اما در مقابل شرکت 8 چک 6ماه به مبلغ هر چک 4.350.000تومان مطالبه میکند و به هیچ وجه سفته هم نمیپذیرد.. که مبلغ هر قست میشود 725000تومان و در مجموع باز پرداخت آن میشود 34.800.000 تومان
        نتیجه در این مرحله نیز 816000 تومان قیمت خودرو افزایش می یابد
        نتیجه گیری: در کلاهبرداری مرحله اول 888000تومان به قیمت خودرو افزوده میشه و در کلاه برداری دوم 819000 تومان در مجموع بدون هیچ سر و صدایی 1.704.000تومان به قیمت خودرو افزوده میشود..ببر چه اساسی! با کدام مجوز! به دستور چه کسی!....
        ابتدا قیمت خودرو از 37.292.000 تومان به 38.180.000 تومان افزایش می یابد... وسپس با 816000 تومان دریافتی مازاد و نامربوط وام باز پرداختی قیمت رسمی خودرو میشود 38.990.000 تومان یعنی 1.704.000 تومان افزایش قیمت خودرو.. یعنی رسما این خودرو21 درصد افزایش قیمت داشته است...
        واقعا این هست عملکرد راستگویان... این برخورد حق مردم هست واقعا?.. حقیقتا قشر بیچاره شده جامعه باید اینگونه سرش کلاه رود...حالا برید ثبت نام کنید...

    • محمد

      فکر کنم کسی دیگه تو ایران نباشه مخصوصا با این وام که دلش خواسته باشه ماشین بخره و نتونسته باشه. برای افزایش تولید باید به بازار خارجی بیاندیشیم وگرنه خرید و فروش کم خودرو مربوط به وضع اقتصادی میشه و ارتباطی به وضعیت صنعت خودرو نداره. ایران تولید کننده انواع خودرو هست. تو ایران تنوع تولید خودرو مطلوب هست. اگه خودرو با کیفیت میخوای باید پول بیشتری بدی کاری که در تمام این سالها اتفاق افتاده و یک شبه نمیشه یا درب خودرو سازی رو بست یا قیمت رو اورد پایین. شرکت های خودرو سازی که وظیفه کنترل وضعیت اقتصاد رو ندارن.

    • بدون نام

      یه عرض ادبی هم بکنیم به اون دستپاچه ای که فورا رفته و خودرو ثبت نام کرده و باید تا سال 1401 قسط بده
















      سلام عمو قسطی

    • بدون نام

      علاج گرانی نخریدن هست وبس

    • بدون نام

      خیلی جالبه دولت میگه ۶ماه وام میدن..بعد بانکها میگن تا هر موقع ما بگیم...یعنی هر موقع به فروش دلخواه رسیدبم....مردم هیچ جای این طرح نیستن...مردم کیفیت بالا و قیمت پایین خواستن که اعتصاب کردن نه وام...چرا وقتای دیگه ازین واما نمیدین؟

    • بدون نام

      مبارکه ماشین خریدی چرخش برات بچرخه به حرف این جماعت حسود وبخیل که فقط دنبال میچرخن ببینن کی چپ کرده کی بدبخت شده بدش بگن دیدی من گفته بودم پیش گوی اعظم اصلا گوش نکن برو حالشو ببر

    • بدون نام

      احمق ها فقط زیر بار این طرح میرن
      تو ماشین بی کیفیتی که خریدی از دنیا نری و قسطاش نره هوا صلوات

    • بدون نام

      بابا این کاربری که هی میاد نظر ابلهانه میده و تعریف تمجید میکنه از وام و پایینتر خودش میاد به خودش روحیه میده همش یه نفره...همون کسی هست که داشت اه و فغان میکرد به کمپین ملحق نشید ما از کار بیکار میشیم حقوقمونو ندادن و...

    • بدون نام

      واقعا اونا که پراید رو 32 میلیون میخرن و تا 7سال نمیتونن بفروشن . اینا دیگه کی هستن ؟ بخدا من هرقدر فک میکنم نمیتونم بفهممشون .... چی بگم ؟ متاسفمممممممممم

    • بدون نام

      شما تو کمپین اینقدر بشینید تا علف زیر پاتون سبز بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهتر از ملت فروش و خیانت کاری هستیم مثل شما

    • محراب

      عجب مردم عجیب و غریبی داریم...هرکس احتیاج به ماشین اقساطی داشته و میتونسته قسط بده ثبت نام کرده....هرکس به هر دلیلی ثبت نام نکرده به اونا توهین میکنه...ایران رو نابود کردین...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران رو کسایی نابود کردن که راحت میرن زیر بار زور و باعث گردن کلفتی زورگویان میشن

    • بی نام

      خاک بر اون سرت که خوشحالی که خودرو خریدی، احمق اگه صبر میکردی پرایدو به جای سی ودومیلیون، هفت میلیون میخریدی، برو بیست و پنج میلیون اضافه بده با قسط تا جونت دربیادنفهم، چغندرم از تو بیشتر حالیشه،گلکلم، تاهفت سال قسط پراید بده نمیتونیم بفروشی، تا اون موقع همین کمپینیا ماشین روز دنیا سوار شدن تو هنوز قسط پراید میدی بدبخت ماشین ندیده، عقده ای، تازه یه هفته نکشیده هر دوروز رفتی واسه تعمیر نمایندگی میفهمی نعمت زاده چه خدمتی بهت کرده خخخخ، خدا از امثال شما نگذره انشاالله باهاش بری تشیع جنازه عزیزات که به بقیه ملت ظلم کردی، ولی احتمالا از کارکنان این دوشرکتی اومدی چرت نوشتی.

    • غلام

      ولش کنید بابا همیشه همه جا آدمهای ساده و کم عقلم پیدا میشن وای چون تعدادشون کمه، نگران نباشید دوستان

    • ترمز

      مردم شریف ایران













































































      پراید ماشین مزخرف ایران است لطفا دقت کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو آدم نمیشی؟! چرا این همه اینتر زدی؟

      • بدون نام

        حالمو به هم زدی؛ این چه طرز کامنت گذاشتنه!

    • ستاره

      این خودروسازان نامرد از خیلی وقت پیش می دونستن که همچین برنامه ای هست و برای همین تولید میکردن و به مردم هم نمی دادن....
      قیمتا رو برای همچین وقتی پایین نیاوردن.........

      عجب کلکی هستن (با امید جون000)

    • بدون نام

      تنها خیانت کاران ملت بوده اند و هستند که ثبت نام کرده اند وگرنه مردم باغیرتمان نه ثبت نامی کرده اند و نه وامی گرفته اند واسه لگنهای صفر داخلی و چینی.60 هزار نفر هم نبودند بلکه 6هزار نفر شاید باشند که اینم چشممان آب نمیخورد.آن دسته که ثبت نام کرده اند هم لایق بهتر از از فرغونی همچون پراید و پژو نبوده اند و نیستند. خرید خودرو صفر ممنووووووووووووووووع.زنده باد حمت ملت بزرگ و عزیزمان و کمپین بیداریشان.

    • رعیت بیدار

      این وام هم برای اون ساده دلهایی که فکر می کنند دولت به فکر فراوانی و ارزانی و جیب خالی مردم است.دولت فقط به فکر سود بیشتر برای سهام خودش است و بس مردم کیلوی چنده

    • علی

      حالا که خودروسازها 60000هزار خودرو را فروختند 40000 هزار دیگه هم ظرف یکی دو روز دیگه بفروش میرسه .

    • بدون نام

      پرایدی که مانند کارتن در تصادفات له میشود و تمام سرنشینان را به کام مرگ میکشد میلیون پولش را بدی قیمت یک سانتافه در مرز

    • ترمز

      مردم شریف ایرن



      خداشاهده پشیمون میشید

      حالا خود دانید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج