۲۶۵۵
۴ نظر
۵۴۹۹
۴ نظر
۵۴۹۹
پ

برترین خودروهای SUV یا همان شاسی بلند

خودروهای شاسی بلند خودشان را به خیابان های شهرمان تحمیل کرده اند و رقابت بین این غول های آهنی روز به روز بیشتر می شود. اما کدامیک از آنها واقعاً بهترند؟

چه لذتی دارد وقتی پشت خودرویتان نشسته اید و استارت می زنید و به خیابان می آیید و یک سر و گردن بالاتر از سایر خودروها باشید، چه حس خوبی است؛ وقتی از پنجره به بیرون نگاه می کنید حس برتری را کاملاً حس می کنید. چه خوب است که هیچ دست انداز و مانعی برایتان مزاحمت ایجاد نمی کند. نه؛ اشتباه نکنید؛ از فکر ماشین های اشرافی و فوق گران بیرون بیایید و سیگار برگتان را خاموش کنید. تمامی این احساسات را می توانید در خودرویی شاسی بلند حتی ارزان قیمت تجربه کنید. مسلماً هیچ کس نمی تواند منکر این قضیه شود که رانندگی با خودروهای SUV یا همان شاسی بلند حال و هوای دیگری از رانندگی را فراهم می کند و حتی اگر در حال رانندگی در دشت و بیابان و روی صخره هم نباشید، پشت رل یک شاسی بلند نشستن حتی در اتوبانی کاملاً مسطح و راحت، واقعاً لذت بخش است.

این تمایل به خودروهای شاسی بلند چند وقتی است که یقه ما ایرانی ها را بدجور گرفته و البته خانم ها هم بیشتر جوگیر این نوع رانندگی پرقدرت شده اند؛ تا آنجا که گاهی اوقات در یک نگاه تعداد شاسی بلندها بیشتر از سایر خودروها در دیگر کلاس ها به نظر می رسد. برای عقب نماندن از این تب که دمایش هم چنان بالاتر می رود تصمیم گرفتیم چندتایی از این شوالیه های محبوب این روزها را با هم مرور کنیم.

کیاموهاوی؛ معنای اصالت

موهاوی نخستین غول پیکر WD ۴ با ظرفیت هفت نفره و خانوادگی کیاست. در طراحی این خودرو بیش از هر چیز به اصالت و فرم عضلانی آن توجه شده است. جلو پنجره بزرگ به همراه چراغ های پهن و خشن کاملاً برازنده یک خودرو در این کلاس است و مطمئناً خریدارانی که اهل خودروهای SUV بوده و صددرصد خانم نیستند، موهاوی نظرشان را جلب می کند. به هر حال اگر سلایق دخترانه دارید و اندام این خودرو شما را وادار به تحسین نکرده، بهتر است نگاهی به داخل کاپوت موهاوی بیندازید. موهاوی با دو موتور ۶V و ۸V پذیرایتان خواهد بود که به ترتیب با حجم ۳،۷ و ۴،۶ لیتری پمپاژکننده خون در رگهایش است. تا آنجا که می تواند شتابگیری چشمگیری را به نمایش گذاشته و جای تحسین دارد که با فشار دادن ناگهانی پدال گاز، در هر حالت و موقعیتی مانند تیری شلیک می شود. تنوع هشت رنگ خارج و سه رنگ داخل اتاق، قدرت تطابق موهاوی با هر سلیقه ای را بالا می برد و جالب است بدانید ۷۵ درصد بدنه از استیل ساخته شده. امنیت، زیبایی، قدرت و امکانات رفاهی از این خودرو مجموعه ای جذاب ساخته که رضایت خریدارانش تأییدکننده این حرف است.
(قیمت: 73 میلیون تومان)

برترین خودروهای SUV یا همان شاسی بلند

سانگ یانگ کوراندو؛ جیپ شهری

سانگ یانگ کوراندو (Korando): در اصل مخفف جمله Korea can do به معنای "کره ای می تواند" است و Ssang Yong هم به معنای دو اژدهاست. این دو در کنار هم خودرویی را در ذهن تداعی می کنند که شاید هیچ رقیبی نتواند جلویش عرض اندام کند. ولی زیاد دلتان را خوش نکنید، بیشتر با یک جیپ در استایل شهری مواجهید. کوراندویک SUV سه در است که در بخش قطعات فنی با حمایت مرسدس بنز تولید می شود که چهره خاصش اگر خیلی زیبا نیست، اما همین حمایت، نوید اتومبیلی پرقدرت را می دهد. در نمای جلو شباهت زیادی به محصولات جیپ دارد خصوصاً با چراغ های گرد و راهنماهای نامتعارف. در عقب هم چرخ زاپاس و شیشه عقب با قابلیت باز شدن جا خوش کرده اند. کوراندو امکانات بدی هم ندارد؛ سیستم تهویه مطبوع، شیشه بالابر برقی، رادیو پخش با قابلیت پخش CD، صندلی با قابلیت تنظیم نمونه هایی از این امکانات است. در مجموع طراحی داخلی این جیپ چشم نواز است. این خودرو مثل موسو از دو پیشرانه ۳/۲ و ۲/۳ لیتری چهار و شش سیلندر سود می برد. موتوری چهار سیلندر که قدرتی معادل ۱۴۳ اسب بخار را تولید کرده و می تواند به حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت برسد. در کل این جیپ شهری یکی از بهترین آف رودهاست.
(قیمت: 35 میلیون تومان)

برترین خودروهای SUV یا همان شاسی بلند

سوزوکی گرند ویتارا؛ متعادل

در مورد ویتارا باید گفت استفاده صحیح از خطوط ذوزنقه ای شکل، طراحی هوشمندانه و ظرافت مثال زدنی، احساس امنیت یک خودروی شاسی بلند تمام عیار را به همراه دارد و با گذشت زمان، حسی صمیمی را القا می کند. البته خودروهای دیگری در این رده هم هستند که یک سر و گردن از این بازمانده سامورایی بالاتر قرار می گیرند، اما وقتی تفاوت قیمت بیش از دو برابر مطرح می شود، کفه ترازو به سمت ویتاراست؛ هم در نوع گیربکس دستی و هم اتومات. اگر توان یک موتور ۲۰۰۰ سی سی، با مصرف کمتر نسبت به گونه های متداول شش سیلندر، نیازهای روزمره شما را برطرف می کند، مسلماً پرداخت مبلغ بیشتر برای داشتن یک SUV غیر معقول به نظر می رسد. طراحی ویتارا دو نکته جالب دارد؛ یکی خروجی هوای گرم در انتهای کاپوت و دیگری ترکیب چراغ های عقب با ستون عقب که با حالت خاص ضربدری، مکمل فرمی یکدیگرند. در کل این سوزوکی یک شاسی بلند خوش فرم با کاربری مناسب شهری است که خانم ها هم روی خوش به آن نشان می دهند و از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی هم مطمئناً پس از خرید پشیمانتان نمی کند. فقط یک چیز را نباید فراموش کنید که پشت رل یک سوزوکی هستید نه یک تویوتا یا جیپ یا هامر معروف و خاص!
(قیمت: مدل اتومات 42 میلیون تومان)

برترین خودروهای SUV یا همان شاسی بلند

پورشه کاین؛ هتل پنج ستاره

یک کلام؛ خودرویی خاص برای آدم های خاص! پورشه کاین با اینکه طراحی خودروهای شاسی بلند را دوباره تدوین کرد ولی با این حال باز استایلی عامه پسند ندارد. درست مثل کلاه لبه داری که با کت و شلوار ست شود. کاین تا آنجا که فکرش را بکنید با کیفیت ساخته شد و مسلماً نباید از کمپانی معظم پورشه غیر از این انتظار داشته باشید. اگر طراحی ظاهری نتواند مورد پسندتان واقع شود بی شک طراحی داخلی راه را بر هرگونه انتقاد می بندد چرا که مهندسی اش خاص و کامل است. فضای داخل برای خودش هتلی است؛ سیستم مولتی مدیا، مجموعه کامل کلیدهای کنترل روی فرمان، سیستم تهویه اتوماتیک با کانال های مجزا، شماره گیری تلفن همراه روی داشبورد، سیستم گرم و سرد کن صندلی ها، تنظیم زاویه نور چراغ های زنون و حتی شیشه های ضدامواج UV که شما را از عینک آفتابی بی نیاز می کند. نمونه ای از امکانات این شاهزاده است. موتور شش سیلندر V شکل ۳۶۰۰ سی سی با قدرت ۲۹۰ اسب بخار قدرت با عبور از گیربکس شش سرعته تیپ ترونیک به هر چهار چرخ انتقال پیدا می کنند و سبب می شود کاین به هیچ پیچ و سربالایی و دست اندازی نه نگوید. اگر پولتان زیادی کرده، اگر می خواهید در خیابان بدرخشید و اگر نمی خواهید کوچک ترین ناراحتی داشته باشید کاین منتظر شماست.
(قیمت 155 میلیون تومان)

برترین خودروهای SUV یا همان شاسی بلند

هیوندای سانتافه؛ خانم ها برانند

هیوندای سانتافه به نظر خودرویی سدان بوده که به مرور شاسی بلند شده، جالب است بدانید روی پلتفرم سوناتا هم ساخته شده است. خطوط منحنی خطوط غالب در طراحی این کُره ایست و ظرافت حرف اول را می زند. چراغ های جلو، فرم سپرها و گلگیرها این مدل را محبوب خانم ها ساخته و فقط فرم خرگوشی چراغ های عقب تا حدی ناهمگون به نظر می رسد. سانتافه از موتور ۷/۲ لیتری استفاده می کند. قدرت این موتور ۱۸۵ اسب بخار بوده و میزان مصرف سوختش در شهر ۴/۱۳ و در اتوبان ۴/۱۰ لیتر برآورد شده که مصرفی معمولی است. طول ۴۶۷ سانتیمتری سانتافه اگرچه از سوزوکی گرند ویتارا بیشتر است ولی به پای خودرویی مثل پرادو نمی رسد. در داخل کابین هم فضا برای نشستن هفت سرنشین وجود دارد و کاملاً مسافرتی است. در کل سانتافه را باید خودرویی شیک، مدرن، نسبتاً قوی و زیبا دانست. قدرت موتور مناسب، امکانات قابل قبول و چهره نسبتاً زیبا از نقاط قوت این خودروست. ولی در طراحی داخلی و البته بزرگی و جاداری از پرادو کم می آورد.
(قیمت: 54 میلیون تومان)

برترین خودروهای SUV یا همان شاسی بلند

کیا اسپورتیج ۲۰۱۱: سالوادور دالی

به روز رسانی های کمپانی کیا بالاخره یقه اسپورتیج را گرفت و ما را با نمونه ای جالب و جنجالی روبه رو کرد. در نخستین برخورد کاملاً متوجه تفاوت طراحی با مدل قبلی اش می شوید. تلفیق خطوط و اشکال گوشه دار و خطوط روان، ظاهری پویا به این خودرو بخشیده که حالت اخم کرده و جسور بخش جلویی کاملاً برای این کلاس از خودرو مناسب است. اگر طراحی کیا سراتو کوپ مورد پسندتان است حتماً اسپورتیج را هم دوست خواهید داشت چرا که ریزه کاری هایی از طراحی دو خوردو کاملاً مشترک است. کیا با استخدام یکی از مهندسان اسبق شرکت آئودی محیطی داخلی کاربردی با ظاهری جوان پسند ایجادکرده و فرمان چهار پرده، مانیتور LCD چند کاره و نشانگرهایی دوار و بزرگ از بارزترین نکات طراحی داخلی اسپورتیج جدید است. در حرکت، چالاکی و رون بودن موتور جدید و چهار سیلندر آن خودنمایی می کند که البته نباید نقش گیربکس شش سرعته اتوماتیک را ندید گرفت. اسپورتیج با داشتن این دو پارامتر در تمامی دورهای موتور نیروی کافی را دارد تا رانندگی در هر شرایطی امکان پذیر باشد. جالب ترین مورد، مصرف بنزین آن است که فقط شش لیتر برای پیمودن ۱۰۰ کیلومتر می سوزاند تا به تولیدکنندگان داخلی نشان دهد که کم مصرف بودن به پراید بودن نیست.
(قیمت: 53 میلیون تومان)

برترین خودروهای SUV یا همان شاسی بلند


منبع: روزنامه 7 صبح
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • soori

      جون میده برای مسافرت‏!‏

    • مش سجاد

      سلام

      اينارو ولش كن جيپ گالانت رو بچسب

      قيمت پايينش دمش گرم !!!!

    • سینا

      فقط IX55

    • رضا

      لطفا قیمتا رو بردار.
      حس بدی ب آدم میده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج