جاباما
۲۶۵۹۳۶
۱ نظر
۵۰۵۲
۱ نظر
۵۰۵۲
پ

طراحی داخلی مدرن با الهام از معماری ایرانی

طراحی فضایی منحصر به فرد آن هم برای قشری که عمده ی آن ها هنر را می فهمند و زندگی می کنند، شاید در نگاه اول چالشی بزرگ باشد، و این چالش سخت تر هم خواهد شد اگر کارفرمای هنرمند علاقه مند به تزیینات معماری ایرانی نیز باشد.

وب سایت چیدانه: طراحی فضایی منحصر به فرد آن هم برای قشری که عمده ی آن ها هنر را می فهمند و زندگی می کنند، شاید در نگاه اول چالشی بزرگ باشد، و این چالش سخت تر هم خواهد شد اگر کارفرمای هنرمند علاقه مند به تزیینات معماری ایرانی نیز باشد.

استدیو دیار مدیار، طراحی داخلی مدرن با الهام از معماری ایرانی

طراحی داخلی مدرن با الهام از معماری ایرانی

اما رضا نجفیان از دفتر معماری رنا دیزاین به خوبی از این چالش سربلند بیرون آمده است و توانسته رتبه اول به صورت مشترک در هفتمین دوره مسابقه ملی طراحی داخلی در بخش ساختمان های اداری، مجله معماری و ساختمان، در سال ۱۳۹۳ و همچنین رتبه اول در اولین دوره دوسالانه جایزه معماری و طراحی داخلی در بخش ساختمان های اداری، مجله هنر و معماری در سال ۱۳۹۳ را از آن خود کند. با چیدانه همراه باشید تا به گوشه و کنار آن سری بزنیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


رازهای تغییر دکور کم هزینه در خانه کاشانک تهران

شخصیت آدم‌ها را می‌شود با توجه به ظاهر زندگی‌شان حدس زد. می‌شود در برخورد اول با آدم‌ها حدس زد ظاهر خانه و زندگی‌شان چگونه است. معمولا وقتی خانه‌ای با دکوراسیون داخلی ساده و خلوت می‌بینیم، فکر می‌کنیم صاحب آن خانه شخصی منظم و آرام است.

طراحی داخلی مدرن با الهام از معماری ایرانی

گاهی این حدس‌ها درست از آب درمی‌آید و گاهی هم غلط. وقتی برای گرفتن آدرس خانه عطیه عبیدی با او تماس گرفتیم، با جزییات ما را از ابتدای کاشانک به سمت خانه‌اش راهنمایی کرد. با راهنمایی عطیه که بچه به بغل به استقبال‌مان آمده بود، وارد نشیمن خانه شدیم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


معماری نمای ساختمان، هویت شهر ما

طراحی داخلی مدرن با الهام از معماری ایرانی

دو سه روز پیش وقتی وارد تونل مترو شدم بنر بزرگی روی دیوار توجه ام را جلب کرد. شاید اولین بار بود که می دیدم یکی از بنر های حوزه فرهنگی شهرداری تهران، به بحث "معماری معاصر ایران" و "منظر شهری" می پردازد. روی بنر نوشته شده بود: "معماری هر بنایی جزئی از هویت شهر محسوب می شود. با ساخت و سازهای بی قاعده، هویت شهرمان را نابود نکنیم." لبخندی بر لبانم نشست و فوری تلفن همراهم را از جیب کیفم بیرون آوردم و از آن عکس گرفتم تا بر روی صفحه اینستاگرامم بگذارم.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


۸ ایده برای مخفی کردن سیم ها در دکوراسیون منزل

همیشه سیم های لوازم در گوش و کنار منزل آزار دهنده است، حتی اگر راه حل های بسیاری برای پنهان کردن آن ها ترتیب دهید، باز هم نگاه کردن به گوشه ی قلمبه شده ی فرش و سیم طویل سیاه رنگ کنار دیوار خسته کنده است و زیبایی بصری مطلوبی نخواهد داشت.

طراحی داخلی مدرن با الهام از معماری ایرانی

این سیم های آزار دهنده در سراسر فضای ما می تواند مربوط به هر لوازی باشد، چه یک آباژور و چه یک تلوزیون. اما آنچه که مهم است پنهان کردن آن هاست. آیا شما هم در مورد تبدیل سیم ها به یک هنر دیواری فکر کرده اید؟ امروز در چیدانه ایده هایی برای تبدیل چهره ی سرد و نه چندان زیبای سیم ها به یک ره حل عالی برای تزیین دیوار ها می پردازیم با ما همراه باشید....

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...


صندلی لهستانی و کاربرد آن در دکوراسیون منزل

طراحی داخلی مدرن با الهام از معماری ایرانی

صندلی لهستانی، صندلی های چوبی ای هستند که در برخی اجزای آن ها چوب ها خم شده استفاده شده است، معمولا ارتفاع کم و کوتاهی دارند و بیشتر هم با میزهای چوبی ست می شوند. این صندلی ها برای اولین بار به وسیله مهاجران لهستانی در ایران استفاده شد و از همان موقع هم اسم صندلی لهستانی را به خود گرفت. عمر و دوام این صندلی ها بسیار زیاد است، چرا که معمولا از چوب های متراکم ساخته می شوند.

شاید هزینه زیادی که بابن این صندلی ها پرداخت می کنید شما را کمی نگران کند، اما مطمئن باشد این صندلی ها آن قدر برای شما کار خواهند کرد که از این کار ابدا پشیمان نخواهید شد. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که این صندلی ها را اگر به صورت دست دوم تهیه کنید قیمت تمام شده آن برای تان کمتر خواهد بود. خلاصه برای تان بگویم که هر کاری که بخواهید از دست این صندلی های لهستانی برمی آید، اگر می خواهید با تعدادی از این کارها و کاربری ها را بشناسید می توانید تا آخر این مطلب چیدانه را همراهی کنید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینو تهران

      پرفکت
      آفرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج