جاباما
۲۶۵۹۵۰
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

خواندنی ها با برترین ها (۵۳)

در این شماره از خواندنی ها با خاطرات آندره آ پیرلو، مجموعه داستانی درباره ی زندگی و مرگ، مجموعه مقالاتی درباره ی سریال جنجالی بریکینگ بد و.... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با خاطرات آندره آ پیرلو، مجموعه داستانی درباره ی زندگی و مرگ، مجموعه مقالاتی درباره ی سریال جنجالی بریکینگ بد و.... آشنا شوید.

دنیای بسته (جامعه شناسی و روانشناسی زندان از درون)

  • عمادالدین باقی
  • نشر سرایی
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (53)

در زندان مفهوم خانواده، ملاقات، تلفن، حتی دیدن آسمان، ابر، آفتاب، سبزه، درخت، دیوار و مفهوم زمان با مفهوم همان کلمات در بیرون زندان و یا برای یک فرد آزاد بسیار متفاوت است... در رساله ی حاضر به موضوعاتی چون زمان، ارتباط با خانواده، ارتباط با زندانیان با یکدیگر و زندانبان ها و نیز ارتباط با محیط فیزیکی و کالبدی و اشیای پیرامون زندانی و... با نگاهی از ژرفای درون زندان و روش مشاهده مشارکتی همدلانه پرداخته می شود.

روشی که دستیابی به آن به آسانی میسر نیست. مشابهت های زندان با جامعه ی بسته و رفتارشناسی ساکنان دنیای بسته، پدیدارشناسی زندان، سنخ شناسی زندان، مسئله خانواده، روان شناسی و رفتارشناسی اجتماعی و فردی در زندان، سندرم زندان، نقش خبر و آگاهی برای زندانی، رویاها و باورها و کار کردن در زندان، علل و منابع تنش در میان زندانیان، محرومیت های جنسی، کنش متقابل و مناسبات پیچیده زندانی و زندانبان از جمله مباحث مطرح شده در این کتاب هستند.

زندانوارگی، ایده بنیانی کتاب است که از دل تجارب زندان و در هنگام یادداشت های نگارنده در زندان برآمد و هنگام تدوین و تکمیل این یادداشت ها دوباره به عنوان پیش فرض و ایده حاکم بر سراسر کتاب بازگشت و چون نخ تسبیح در تمام بندها و فصول آن جریان یافت. در این کتاب فلسفه ی نفی شکنجه و دلایل حق بودن ارتباط زندانی با جهان خارج روشن می شود.


فکر می کنم پس بازی می کنم

  • آندره آ پیرلو
  • ترجمه ی سامان زمان زاده
  • کتاب آمه
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (53)

این کتاب نسبتاً کوتاه در ۲۰ فصل و با شیوه ی روایی خاص که برای اتوبیوگرافی ورزشی تا حدی نامتعارف است. در بخش هایی از کتاب، به سختی می توان دریافت پیرلو از چه چیزی حرف می زند، درست مثل پیرلوی دنیای واقعی که هرگز نمی توان از چهره اش احساسات درونی اش را خواند.

چزاره پراندلی مربی اش در تیم ملی ایتالیا او را چنین توصیف کرده است:

چیزی که آندره آ را از بقیه ی ستاره ها متمایز می کند، این است که او به معنای واقعی «رهبری خاموش» است؛ چیزی که در دنیای فوتبال بسیار کم یافت می شود. اگر بخواهم به دوران پیش از مربی گری خودم، وقتی که هنوز بازیکن بودم برگردم، شانس آشنایی با مرد فوق العاده ای را داشتم که آندره آ به شکل اعجاب آوری شبیه او بود؛

گاموئتا شیرآ، حتی شیوه های رفتاری شان کاملاًٌ شبیه هم است. وقتی معدود لحظاتی فرا می رسد که این رهبران خاموش تصمیم می گیرند لب به سخن باز کنند، آن وقت است که تمام رختکن ساکت و سراپا گوش می شود.


زاده ی اضطراب جهان (150 شعر از 12 شاعر اروپایی)

  • گردآوری و ترجمه ی محمد مختاری
  • انتشارات بوتیمار
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (53)

این کتاب ترجمه ی زنده یاد محمد مختاری از قربانیان قتل های زنجیره ای است که تازگی پس از سالها نشر بوتیمار آن را مجددا منتشر کرده است. محمد مختاری این مجموعه را چنین توصیف کرده است:

شاعرانی که نمونه هایی از شعرشان در این دفتر گردآمده است همه از نوآوران بنام سرزمین های خویش اند. در اروپا شهره اند و چهره های متشخصی در گونه ای از شعر جهان اند. شعرشان به زبان های گوناگون ترجمه شده است. بعضی برنده ی جایزه نوبل شده اند به بعضی نیز جایزه های فرهنگی، ملی و بین المللی دیگری اهدا شده است....

شعر این شاعران یکی از نمودهای بارز سیاسی ماندن در ژرفای وفاداری به ارزش نهایی آدم است. از این رو تجربه ای است ارزنده که از کل درون و بیرون هستی انسان برآمده است. شاید به همین سبب نیز بیش از آن که فریاد باشد، نجوا ست. تأمل درون است. کشف ساختی غنایی برای هویت آدمی است. رویکرد به هستی پیچیده ای است که گویی تنها هنر قادر به نفوذ در هزارتوی آن است.


بریکینگ بد (داستان فرمانروایی هایزنبرگ)

  • گردآوری پویان عسگری
  • انتشارات مهرگان خرد
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (53)

این کتاب مجموعه مقالاتی است که درباره ی یکی از مشهورترین سریال های امریکایی چند سال اخیر است. که اگر اهل دیدن سریال ها خارجی هستید حتماً تا به حال آن را دیده اید. این روزها دوبله فارسی این سریال همراه با سریال «شهرزاد» در شبکه ویدئویی منتشر می شود. این کتاب مجموعه مقالاتی است درباره یکی از محبوب ترین سریال های سال های اخیر.

«برکینگ بد داستان شخصی به نام والتر وایت را دنبال می کند، معلم شیمی که به همراه همسر و پسر نوجوانش در حومه ی آلبوکرکی نیومکزیکو زندگی می کنند. والت متوجه می شود که مبتلا به سرطان ریه درجه سه است و از طرف پزشکان دورنمایی دوساله برای زنده مانده به او داده می شود. والت همراه با حس تازه ای از جسارت به خاطر پیش آگاهی پزشکی اش و خواسته اش برای تأمین مالی خانواده، تصمیم می گیرد که قدم به دنیای خطرناک مواد مخدر و جنایت بگذارد به مراتب بالای قدرت در این دنیا ارتقا یابد.


ما یک خانه ی آبی داریم (تجربه زندگی و مرگ در داستان کوتاه)

  • مجموعه نویسندگان
  • ترجمه ی سیروس نورآبادی
  • نشر شورآفرین
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (53)

«ما یک خانه آبی داریم» مجموعه ده داستان کوتاه مدرن با مضمون مرگ و زندگی است از ده نویسنده ی بزرگ جهان. نویسندگان این مجموعه، با محوریت قراردادن زندگی های فردی، خانوادگی و اجتماعی، سپس جنگ و آسیب های آن و در نهایت مرگ کاراکترهای خود را به سمت یک نوع خودآگاهی سوق می دهند تا خواننده را با داستن و کاراکترهای شان در گریز از دنیای کلمات به جهان واقعی همراه کنند؛ گویی کاراکترها روی دیگر «همه ی ما» هستند، تا با ما از زندگی روزمره یی بگویند که مرگ روی دیگر آن است؛ چرا که عظمت انسان در این است که با این که می داند می میرد، اما باز می زید، و به زندگی ادامه می دهد؛ گویی تصویر حزن انگیز دلپذیر این شعر است: زاده شدن برای آزادی و بزرگ شدن برای مرگ.

«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی نامردین بخش پاراگرافو حذف کردین
      لاقل سالی یه بار اپدیت کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج