جاباما
۲۶۵۹۷۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نان زیتون و سبزیجات معطر

بعضی از نان‌ها خودشان به تنهایی یک وعده غذایی کامل محسوب می شوند؛ نان زیتون و سبزیجات هم از همین نوع است. تهیه این نان و گذاشتن آن روی میز شام‌تان از شما یک کدبانوی تمام‌عیار می‌سازد.

مجله آشپزی مثبت - فاطمه علیزاد ه: بعضی از نان‌ها خودشان به تنهایی یک وعده غذایی کامل محسوب می شوند؛ نان زیتون و سبزیجات هم از همین نوع است. تهیه این نان و گذاشتن آن روی میز شام‌تان از شما یک کدبانوی تمام‌عیار می‌سازد و حتما خاطره طعم و عطرش تا مدت‌ها در ذهن مهمانان‌تان باقی می‌ماند. ما خوردن این نان را در کنار یک سوپ سبک پیشنهاد می‌کنیم؛ هرچند که استفاده آن در وعده صبحانه هم با یک لیوان چای کم شیرین و همراه پنیر و گردو شدیدا توصیه می‌شود.

نان زیتون و سبزیجات معطر

مواد لازم

  • ۲ /۱ پیمانه آب ولرم
  • ۲ /۱ پیمانه روغن مایع یا روغن‌زیتون
  • ۵۰۰ گرم آرد
  • ۲ ق س خمیرمایه
  • ۳ ق س شکر
  • ۱ ق چ سرپر نمک
  • ۱ عدد تخم‌مرغ
  • ۲ ق س شوید خشک
  • ۵ ق س زیتون ریز شد ه
  • ۱ ق چ آویشن
  • ۲ ق چ پود ر پیاز و سیر
  • ۲ ق س شیر برای رومال

طرز تهیه:

1. خمیر مایه را با شکر در یک لیوان بریزید، سپس آب ولرم را اضافه کنید و مواد را یک‌بار با قاشق مخلوط کنید، سپس اجازه دهید تا حدود 3 دقیقه در یک جای ثابت باقی بماند و عمل بیاید. در ظرف دیگری تخم‌مرغ را بشکنید و با چنگال هم بزنید، سپس با روغن مخلوط کنید. زیتون و تمام مواد خشک (غیر از آرد) را هم به آن اضافه کرده ، مخلوط کنید.

2. بعد از حدود 3 دقیقه و عمل آمدن نسبی خمیرمایه، آن را به مخلوط روغن، تخم‌مرغ و سبزیجات خشک اضافه کنید، سپس نصف آرد را یک‌باره اضافه کرده ، شروع به هم زدن کنید. مابقی آرد را به‌تدریج به آن اضافه کنید تا جایی که یک خمیر نرم حاصل شود.

3. خمیر را 5 دقیقه ورز دهید یا اینکه 30 بار آن را محکم به روی میز کارتان بکوبید، سپس خمیر را در ظرف بزرگی که کاملا اطراف آن را چرب کرده‌اید قرار دهید، روی آن را سلفون بکشید و در یک دستمال یا حوله بپیچید تا محیط گرمی برای پف کردنش فراهم شود. بعد از حدود 45 دقیقه خمیر باید دو برابر شده باشد.

4. حالا خمیر را روی میز کار قرار دهید. می‌توانید از این خمیر یک یا دو نان بزرگ و یا چندین نان کوچک تهیه کنید. به شکل دلخواهتان به خمیر فرم بدهید و آن را درون سینی آرد پاشی شده بگذارید تا 30 دقیقه دیگر استراحت کند. روی خمیر را با دستمال مرطوب یا سلفون بپوشانید که خشک نشود. روی نان‌ها را با شیر مرطوب کنید تا خوش‌رنگ‌تر شود.

5. در 15 دقیقه پایانی، فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد روشن کنید. درون آن یک سینی فر دیگر قرار دهید و روی آن آب بریزید تا محیط فر پر از بخار شود، سپس سینی نان‌ها را در طبقه وسط فر به مدت 20 تا 30 دقیقه بپزید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج