۲۶۶۰۰۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

چرا بعضی افراد ذاتا همه چیز را می دانند؟

تا بحال به کسی که به نظر همه چیز را می‌داند برخورده‌اید؟ آنها در هر زمینه‌ای، با هر موضوعی و هر جایی به سوالات پاسخ می‌دهند، درک عمومی دارند و بطور خلاصه یا با جزییات موضوعات را برایتان توضیح می‌دهند. چطور می‌شود و چرا؟

وب سایت خوارزمی: تا بحال به کسی که به نظر همه چیز را می‌داند برخورده‌اید؟ آنها در هر زمینه‌ای، با هر موضوعی و هر جایی به سوالات پاسخ می‌دهند، درک عمومی دارند و بطور خلاصه یا با جزییات موضوعات را برایتان توضیح می‌دهند. چطور می‌شود و چرا؟ اکثر اوقات این افراد تصویر خوبی از خود بجای می‌گذارند و به نظر در حرفه همچنین زندگی شخصی خود کارشان را خوب بلدند، پیشرفت خوبی دارند و همه چیز را به نحو احسن پیگیری می‌کنند.


در ادامه ۱۰ عادت لازم برای داشتن چنین مهارتی را برایتان بازگو می‌کنیم.

چرا بعضی افراد ذاتا همه چیز را می دانند؟

۱- مطالعه زیادی دارند.

به نظر می‌رسد این افراد ماموریت دارند که تمام کتاب‌های نوشته‌شده‌ی جهان را بخوانند. در هر زمینه‌ای مطالعه می‌کنند، از داستان‌هان علمی-تخیلی گرفته تا تجارت و رمان. این عادت به آسانی و سریع ذهن شما را برای درک و پردازش اطلاعات باز می‌کند. همچنین مغز را ملزم کرده وضعیت موجود را از یک نوشته تا نوشته‌‌های دیگر با دیدگاه‌های مختلف به چالش بکشد.

چرا بعضی افراد ذاتا همه چیز را می دانند؟

۲- در مورد دیگران کنجکاوند.

دیل کارنگی می‌گوید اگر بیشتر از خودتان به دیگران علاقه نشان دهید، در پیدا کردن دوستان موفق‌تر خواهید بود. زمانیکه به زندگی و تجربیات دیگران گوش می‌دهید، به زندگی خود نیز نور تابیده‌اید. بهترین افرادی که باید به حرف‌هایشان گوش دهید کسانی هستند که دیدگاه‌های متفاوتی را برایتان به ارمغان می‌آورند. بیشتر انسان‌ها نسبت به افرادی که زندگی را همچون آنها نمی‌بینند بی‌اعتنا هستند، اما گوش دادن به آنها بهترین روش یادگیری است.

۳- به دیگران درس می‌دهند.

درس دادن صرفا به معنی معلم یا استاد دانشگاه بودن نیست، آنها همیشه برای آگاه کردن دیگران فرصت را غنیمت می‌‌شمارند. چه مسائل پیچیده را در گروه‌های مطالعاتی مطرح کند یا در محل‌ کار به آموزش مهارت‌های فنی بپردازد، درهرحال به آموزش دیگران مشغول هستند چرا که این کار روش بهتری برای یادگیری و کشف محدودیت‌های موجود در مسیر است.

۴- در بحث‌های گروهی شرکت می‌کنند.

این افراد با اینکه برای لحظه‌ای کودن به نظر برسند مشکلی ندارند تا اینکه همیشه اینطور به نظر برسند. دست خود را بالا برده و سوال می‌پرسند، و دیگران را هم تشویق می‌کنند تا درک خود را از هر موضوعی بالا ببرند.

چرا بعضی افراد ذاتا همه چیز را می دانند؟

۵- بازی‌های فکری می‌کنند.

هیچ چیزی بیشتر از بازی‌های سودوکو، جدول، مونوپلی و میلیون‌ها بازی دیگر ذهن را به کار نمی‌گیرد و شما را ملزم به فکر کردن نمی‌کند. این کار، روشی جالب در یادگیری است و می‌توان همراه با دوستان خود اوقاتی را به آن اختصاص داد.

۶- در مورد موضوعات اساسی جهان مستندهای مختلف تماشا می‌کنند.

نکته‌ی جالب در این مورد این است که نیازی به مطالعه یا خودکار و کاغذ نیست. کافی است بنشینید و ۱۰۰ درصد حواس و تمرکز خود را معطوف آن کنید. مستندها اطلاعات بسیاری را در اختیار افراد قرار می‌دهند و منطق مسائل مختلف را بازگو می‌کنند. در این برنامه‌ها متخصصان زیادی در زمینه‌های مختلف بحث می‌کنند.

۷ - در رویدادهای مختلف مشارکت می‌کنند.

شرکت در کنفرانس‌های تجاری و همایش‌ها تنها بخاطر پذیرایی و غذای رایگان و فرار از کار نیست. هدف، آشنایی با افراد مختلف است. این تصور غلط رایج شده که شرکت در رویدادهای مختلف تنها به منظور منفعت بردن کسب‌وکار شماست. برعکس، می‌توان با افراد خارج از حیطه‌ی تجاری خود یا حتی کسانی که هیچ اشتراکی با شما ندارند، ارتباط برقرار کرد. این کار، روشی مناسب برای توسعه‌ی دنیای اطراف خود است چرا که انسان هیچگاه نمی‌داند چه وقت فرصت برایش پیش می‌آید تا کارهای بزرگی با دیگران انجام دهد.

۸- روی پیشرفت خود کار می‌کنند.

اگر علاقه‌ای به پیشرفت و توسعه نداشته باشید هیچیک از این عوامل محقق نخواهد شد. برای افراد باهوش مهم است مراحل زندگی‌ شخصی خود را یکی یکی طی کنند؛ بهتر غذا می‌خورند، ورزش کرده و هوشمندانه کار می‌کنند. با یادگیری زبان جدید، تفریح‌های جدید، یادگیری مهارت یا حتی بهبود در زمینه‌ی فعلی و بهترین بودن می‌توان به این هدف رسید.

چرا بعضی افراد ذاتا همه چیز را می دانند؟

۹- هیچوقت آرام نمی‌گیرند.

بیشتر مردم دوست دارند کارهای روزمره‌ی خود را تکرار کنند بدون اینکه فکر تغییر باشند و روی خود کار کنند. برخی افراد هنگام رسیدن به هدف یا کسب درآمدی مشخص از لحاظ ذهنی به درجه‌ی "من توانستم" می‌رسند. با اینحال اگر برای موفقیت بیشتر تلاشی نکنید و اهداف بالاتری نداشته باشید از بهره‌وری بی‌نصیب مانده اید. باید مدام در حال یادگیری بوده و ذهنتان را بروی فرصت‌هایی که هرگز نمی‌دانستید وجود داشته‌اند باز کنید. باید شجاعت کارهای خاص را داشته باشید. در این دنیای رقابتی، خوشنودی از خود معنایی ندارد.

۱۰- به خود و توانایی‌هایشان ایمان دارند.

اگر بخواهید باهوش‌ترین فرد جمع باشید چه چیزی موردنیاز است؟ باید باور کنید که اینگونه هستید. هیچ یک از این‌ها اهمیتی ندارد اگر به خود و توانایی‌هایتان ایمان نداشته باشید. قبل از هر چیز، باید باور داشته باشید که می‌توانید. نباید بترسید یا خجالت زده باشید. شما مملو از استعدادهایی هستید که رویاهایتان را تحقق ببخشند. نسبت به خودتان کم توقع نبوده و نسبت به دیگران هم متوقع نباشید. تمام توان خود را بگذارید تا جهان اطراف هم دستتان را بگیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج