جاباما
۲۶۶۱۷۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

خبرهای خوش از مسکن مهر پردیس

بررسی‌های فارس نویددهنده خبرهای خوشی از مسکن مهر پردیس برای متقاضیان بوده؛ گویا در مهم‌ترین اقدام، دست دلال‌ها تا حدود زیادی از این واحدها کوتاه شده است.

خبرگزاری فارس:‌ بررسی‌های فارس نویددهنده خبرهای خوشی از مسکن مهر پردیس برای متقاضیان بوده؛ گویا در مهم‌ترین اقدام، دست دلال‌ها تا حدود زیادی از این واحدها کوتاه شده است.

ساخت مسکن مهر شهر جدید پردیس از سال ۱۳۹۱ به‌صورت جدی و با ۸۲ هزار واحد آغاز و چشم بسیاری از مردم به پردیس و مسکن مهر این شهر دوخته شده است؛ اما مشخص نبودن قیمت تمام‌شده و زمان تحویل واحدها از دغدغه‌های متقاضیان مسکن مهر این شهر جدید است.

نبود زیرساخت‌ها مانند تصفیه‌خانه آب و فاضلاب، راه‌های دسترسی، درمانگاه، کلانتری و... باعث شده این پروژه بزرگ با تأخیر تکمیل شود و متقاضیان از این دیرکرد ناراضی باشند.

باید دانست که این پروژه در مناطقی با توپوگرافی خاص و در کوه‌پایه‌های شمالی شهرستان پردیس ساخته شده و برای تکمیل این واحدها باید ابتدا زیرساخت‌ها را تکمیل کرد؛ زیرا فقط ساخت مسکن ملاک کار نیست و باید راه‌های دسترسی، مدرسه، مسجد، کلانتری، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب و... ساخته شود تا پس از استقرار جمعیت مشکلی در این زمینه‌ها وجود نداشته باشد.

طی روزهای گذشته، نبود تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر پردیس نمود بیشتری داشته است؛ به صورتی که ۵۰ رأس گوسفند پس از نوشیدن آب‌های جمع شده به حوضچه در فاز ۴ این شهر تلف شدند.

هنوز جواب آزمایش‌های این رخداد منتشر نشده اما عده‌ای از وجود فاضلاب در این حوضچه آب می‌گویند و افرادی هم از تخلیه مواد شیمیایی کارگاه‌های آبکاری مناطق صنعتی اما چیزی که مشخص است، نبود تصفیه‌خانه فاضلاب برای شهر جدید پردیس و خطرات زیست‌محیطی آن است که به‌زودی زود تأثیرات آن گریبانگیر شهروندان خواهد شد.

اتلاف احشام ارتباطی به شرکت عمران ندارد!

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس امروز در خصوص تلف شدن حداقل ۵۰ رأس گوسفند در فاز ۴ شهر جدید پردیس اظهار کرد: شرکت عمران شهر جدید پردیس تمام سیستم فاضلاب در این فاز را تحویل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران داده است و این شرکت اصلاً به این موضوع ورود نمی‌کند.

حسین رجب‌صلاحی افزود: تنها بحثی که ما در خصوص فاضلاب در پردیس داریم، پروژه احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در فازهای هشت، پنج، ۱۱ و ۹ است که هنوز جمعیتی در این فازها اسکان ندارند و فاضلابی تولید نمی‌شود.

رجب‌صلاحی ادامه داد: در کنار این بحث در حال انجام مقدمات برگزاری مناقصه برای دو تصفیه‌خانه فاضلاب در فازهای هشت و ۱۱ هستیم که فقط برای مسکن مهر است ولی این اتفاق در فاز ۴ رخ داده که ارتباطی به شرکت عمران ندارد.

وی تصریح کرد: در گذشته طی تفاهم‌نامه‌ای مقرر شده بود تا با احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در جنوب شهر جدید پردیس با اعتبار ۳۹۰ میلیارد ریالی که هنوز به‌صورت نقد و تهاتر املاک برای اقدامات گذشته به آبفا پرداخت می‌شود، برای دو پروژه جدید فاضلاب مسکن مهر که در حال برگزاری مناقصه است، آماده ‌شویم که کار احداث این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال که هزینه خط فرعی و اصلی آن در فازها به آن افزوده می‌شود، به‌زودی آغاز خواهد شد.

دریافت هزینه ساخت دیوار حائل از متقاضیان؛ واقعیت یا شایعه؟

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص صحت خبر دریافت هزینه ساخت دیوار حائل از متقاضیان پروژه‌های مسکن مهر پردیس اظهار داشت: قسمتی از هزینه‌های محوطه‌سازی را متقاضیان پرداخت می‌کنند و در بحث آماده‌سازی که دیوار حائل هم جزو آن است، جزء هزینه‌های دریافتی از متقاضیان نیست.

وی افزود: هزینه‌های آماده‌سازی زمین برای احداث بنا را از منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید پردیس تأمین می‌کنیم.

رجب‌صلاحی تصریح کرد: همچنین در بحث دریافت تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد ریالی از بانک مسکن که در آینده نزدیک نیز ۳ هزار میلیارد ریال آن به حساب شرکت عمران خواهد آمد، این مبالغ فقط در حوزه‌های زیربنایی، روبنایی و آماده‌سازی هزینه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: در حوزه زیربنایی و آماده‌سازی، هیچ هزینه‌ای را متقاضیان پرداخت نکرده و نخواهند کرد و همه هزینه‌ها از منابع داخلی شرکت هزینه خواهد شد؛ همچنین طی بررسی‌ها در برخی فازهای مسکن مهر پردیس برای هر واحد نزدیک به ۱۰۰ میلیون ریال از حساب شرکت هزینه شده تا این پروژه به اتمام برسد.

قیمت نهایی فازهای ۵ و ۸ پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص قیمت نهایی فازهای پنج و هشت نیز گفت: در فاز اول اعلام قیمت نهایی مسکن مهر در پردیس، فاز ۱۱ را اعلام کردیم که نزدیک ۳۷۵ میلیون ریال قیمت نهایی واحدها در این فاز است، اما در حال حاضر پیگیر بررسی قراردادهای محوطه‌سازی پیمانکاران مختلف در فاز هشت هستیم و به‌زودی و پس از تأیید مشاور قیمت نهایی واحدها در فازهای دیگر هم اعلام خواهد شد.

رجب‌صلاحی تصریح کرد: متأسفانه پردیس در موقعیت توپوگرافی خاص و مسکن مهر در این فازها در مناطقی با تپه و ماهور بنا شده است و این منطقه با محوطه‌های هموار تفاوت زیادی دارد؛ اما تلاش داریم که به‌زودی جمع‌بندی‌ها به اتمام برسد و طی یک تا دو ماه آینده قیمت این فازها، نهایی و اعلام شود.

اجبار متقاضیان به دریافت دفترچه اقساط

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص اجبار متقاضیان به دریافت دفترچه اقساط نیز اظهار کرد: بسیاری از متقاضیان به دنبال این هستند که زودتر دفترچه قسط خود را دریافت کنند و با توجه به اینکه هنوز واحدی را هم تحویل نگرفتند، سود کمتری پرداخت کنند.

وی افزود: این اقدام به سود متقاضیان است؛ چون هرچه زودتر پرداخت اقساط را شروع کنند، سود کمتری به پول دریافتی آن‌ها تعلق می‌گیرد.

رجب‌صلاحی در خصوص سود دوران مشارکت که بانک خواهان دریافت آن شده نیز گفت: این مورد را ما هم شنیدیم و این بحث به معاون وزیر راه و شهرسازی منتقل شده و قرار است از سوی دفتر وی صحت و سقم آن را از بانک‌ها استعلام کنند و اگر این موضوع صحت داشته باشد، به آن پاسخ دهند؛ اما ما نیز کاملاً مخالف دریافت سود مشارکت از متقاضیان هستیم.

حضور دلال‌ها در ورودی کارگزاری مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص حضور دلال‌ها در ورودی کارگزاری مسکن مهر پردیس گفت: خوشبختانه ظرف مدت دو هفته گذشته طی تعاملی که با کلانتری پردیس داشتیم، اقدام به نصب کانکس نیروی انتظامی در محل کارگزاری کردیم و در حال حاضر، مأموران در آن محل مستقر هستند و جلوی فعالیت دلال‌ها و افراد سودجو را گرفته‌اند.

وی در خصوص سئوالی مبنی بر اینکه قرار بود با پیشرفت کار از حساب متقاضیان پول برداشت شود و بعد از ۷۰ درصد پیشرفت پروژه انتخاب واحد صورت گیرد اما امروز حساب خیلی‌ها خالی شده و عده کثیری انتخاب واحد نکرده‌اند، اظهار کرد: پروسه انتخاب واحد بر اساس مبالغ واریزی و زمان ثبت‌نام انجام می‌شود و در کارگزاری مسکن مهر شرکت عمران شهر جدید پردیس به دلیل محدود بودن تعداد نیروها روزانه فقط از ۲۰۰ نفر از متقاضیان برای انتخاب واحد دعوت می‌کند.

رجب‌صلاحی ادامه داد: به‌صورت روزانه دعوت‌نامه‌ها ارسال می‌شود که بعد از مراجعه افراد گاهی از ۲۰۰ نفر مراجعه‌کننده، ۱۵۰ نفر انتخاب واحد کرده و باقی درخواست تجدید انتخاب خود را می‌کنند که با برنامه‌ریزی، زمان‌های حضور متقاضیان دوباره ابلاغ می‌شود؛ به همین دلایل تأخیر در انتخاب واحدها را در پردیس را شاهد هستیم.

صبر متقاضیان هم حدی دارد!

حال سخن اینجاست که صبر متقاضیان تا کی جواب می‌دهد و آیا پایان امسال یا حتی سال آینده، پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد یا خیر؟

باید بدانیم اکثر متقاضیان مسکن مهر از قشر کارمند، کارگر و ضعیف جامعه هستند و افزایش قیمت و مشخص نبودن قیمت نهایی می‌تواند مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود بیاورد.

مشکلاتی از جنس جواب شدن توسط صاحب‌خانه‌ها، گرانی اجاره‌بها، جدایی و . . . می‌تواند گریبانگیر متقاضیان شود؛ اما باید هرچه سریع‌تر شرکت عمران به این مشکلات غلبه کند و مسکن مهر را به اتمام برساند.

کمبود زیرساخت‌ها در شهرستان پردیس همیشه بیان شده است مانند برق، آب، فاضلاب، گاز و ... اما راهکارهای رفع این مشکلات و یا سنگ‌اندازی‌های دیگر دستگاه‌ها هیچ‌وقت عنوان نمی‌شود، باید شفاف‌سازی صورت گیرد تا مردم بدانند علل تأخیر در اتمام پروژه مسکن مهر پردیس متوجه کدام دستگاه بوده و آیا کم‌کاری از دستگاه است یا موارد دیگر.

ساخت جاده، تونل، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، خطوط انتقال، ساخت مدرسه، مسجد، کلانتری، بیمارستان، مراکز بهداشتی و درمانی و... بسیاری از اقداماتی است که شرکت عمران علی‌رغم وظیفه ذاتی خود انجام داده است و سئوال اینجاست که آیا نباید دستگاه‌های متولی اقدام به ساخت این اماکن و... می‌کردند و وظیفه آن‌ها چیست؟

آیا بعد از افتتاح این دستگاه‌ها هزینه انشعابات و ... دریافت نمی‌کنند که تمام بار ساخت این اماکن به دوش عمران پردیس قرار گرفته است؟

وظیفه متقاضیان هم تکمیل آورده خود است تا این شرکت بتواند همزمان تمام پروژه‌ها را به اتمام برساند و امیدواریم که این همکاری از سوی متقاضیان در رفع گره مسکن مهر پردیس مشکل‌گشا باشد.

در گذشته و حال قول‌های زیادی از مدیران ادوار مختلف شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص زمان تحویل واحدها شنیده‌ایم، اما این بار هم باید صبر پیشه کنیم و منتظر بمانیم و ببینیم که بالأخره افتتاح مسکن مهر پردیس در فازهای مختلف را شاهد خواهیم بود یا خیر تا اگر این محق محقق شد، پیرو آن بخش عمده‌ای از مشکلات متقاضیان پس از اسکان رفع می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج