۲۶۶۴۳۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

پیش‌ بینی قیمت خودرو تا پایان امسال

پس از اتمام دوره خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی و واگذاری این خودروها، چه اتفاقی برای قیمت خودروها در بازار می‌افتد؟ قانونگذاران کشور ارزیابی خود از این قیمت را بیان می‌کنند.

اقتصادنیوز: پس از اتمام دوره خرید خودرو با وام ۲۵ میلیون تومانی و واگذاری این خودروها، چه اتفاقی برای قیمت خودروها در بازار می‌افتد؟ قانونگذاران کشور ارزیابی خود از این قیمت را بیان می‌کنند.

با توجه به آغاز پرداخت وام‌ ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو از سوی دولت از نگاه برخی کارشناسان سیاست دولت در جهت اعطای وام ۲۵ میلیون تومانی به اشخاص می‌تواند اثراتی بر قیمت خودرو بگذارد، اما ارزیابی نماینده‌های مجلس نسبت به این وضعیت چیست؟

روح‌الله عباسپور، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص پیش‌بینی خود درباره قیمت خودرو می‌گوید: اگر با وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان باشد که اینها همیشه به دنبال افزایش قیمت بودند و هستند و اصلا بدشان نمی‌آ‌ید که این اتفاق بیفتد اما واقعیت امر آن است که خودروهای داخلی با این کیفیت، ظرفیت افزایش قیمت را ندارند.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر بحثی که در رابطه با اعطای وام ۲۵ میلیون تومانی از سوی دولت مطرح شد این بود که آیا مردم وام را برای خرید خودرو می‌خواهند یا خرید خودرو را برای وام می‌خواهند؟ من معتقدم که مردم خودرو خریداری می‌کنند تا وام ۲۵ میلیون تومانی بگیرند و خودرو بخرند. به نظر من، بالای ۷۰ درصد از مردم با این نیت وام می‌گیرند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن تصریح می‌کند: توجیه منطقی در این باره وجود ندارد که خودرو افزایش قیمت پیدا نکند، اگرچه وزارت صنعت معتقد است که اگر تقاضا زیاد و عرضه کم باشد دچار افزایش قیمت خواهیم شد، اما خودروسازان نباید از این فضا استفاده و به این شکل عمل کنند.

او در رابطه با افزایش قیمت خودرو تا پایان امسال عنوان می‌کند: افزایش قیمت قانونی درست نیست اما متاسفانه مسوولان مربوطه هر وقت اراده کردند آن را انجام دادند.

در این میان محمد بیاتیان، دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم می‌گوید: قبل از این طرح قیمت خودروهای تولید داخلی در نمایشگاه‌ها کمتر از قیمت شرکت خودرو‌سازی بود و من فکر می‌کنم با این عرضه و تقاضا و اعطای وام ۲۵ میلیون تومانی ممکن است در بازار قیمت‌ها بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش داشته باشند.

بیاتیان اظهار می‌کند: البته این طرح رونقی در بازار به وجود می‌آورد و من معتقدم در حال حاضر داروی مسکنی است که باعث بهبود وضعیت صنعت خودرو می‌شود که باز بنده بعید می‌دانم زیر این وام، وام محدودی است و طبیعتا در زمان محدودی تعریف شده است.

دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن تاکید می‌کند: ما شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم، پیش‌بینی من این است که حدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت خودروهای داخلی در نمایشگاه‌ها و بازار آزاد افزایش پیدا کند.

همچنین بهروز نعمتی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در این باره می‌گوید: به عقیده بنده با تمام بازارسازی‌هایی که انجام شده‌است افزایش قیمت معنایی ندارد. مسوولان مربوطه به جای اینکه به دنبال افزایش قیمت باشند باید به دنبال افزایش کیفیت باشند و از این فرصت استفاده کنند و خود را با بازار تطبیق دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطر نشان می‌کند: البته دولت از این فرصت استفاده کرد و ما هم موافق این اتفاق خوب هستیم اما اینکه بخواهند از این فرصت سوء‌استفاده و به گونه‌ای رفتار کنند که دوباره افزایش قیمت بدهند و فشار به جامعه بیاورند اول از همه ظلمی‌ در حق خودرو و بعد به مردم است.

نعمتی در پایان سخنانش بیان می‌کند: به این دلیل که صنعت خودروسازی ما توان کش و قوس‌های مختلف در بازار را ندارد و از طرفی توان افزایش قیمت را ندارد، افزایش قیمت خودرو باید در جهت کیفیت و سرویس بهتر باشد که متاسفانه شاهد این جریان نیستیم و نباید افزایش قیمتی داشته‌باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج