۲۶۶۵۷۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سیاست کی‌روش در مورد جوانگرایی تیم ملی

هرچند نقدهای جدی به عملکرد کارلوس کی‌روش در دوران حضورش در فوتبال ایران وارد است، اما بی‌تردید کی‌روش در حال ساختن یک نسل طلایی در فوتبال ایران است.

نسیم: سرمربی تیم ملی در حال ساختن یک نسل طلایی برای فوتبال ایران است و به نظر می‌رسد در این باره سیاست درستی را هم در پیش گرفته است. تیم ملی برابر ترکمنستان با میانگین سنی حدود ۲۵ سال پای به زمین مسابقه گذاشت و بازیکنان این تیم یکی از جوان‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران را تشکیل دادند. اگر بازیکنانی مثل پژمان منتظری، سیدجلال حسینی و آندو تیموریان در این تیم حضور داشتند بی‌تردید میانگین سنی تیم ملی بسیار بالاتر از این می‌رفت اما چیزی که مسلم است این است که سیاست کی‌روش برای جوان کردن تیم ملی سیاست کاملا درستی است.

کی‌روش از بعد از جام جهانی ۲۰۱۴ کم‌کم چهره تیم ملی را تغییر داد بدون این که خطری را متوجه این تیم کند. او در این مدت با تیم ملی هم خوب نتیجه گرفته و هم موفق شده بازیکنان جوان را به صورت تدریجی وارد تیم کند. کی‌روش در طول حدود یک سال و نیمی که از جام جهانی می‌گذرد هرگز بازیکنان با تجربه خود را به یکباره کنار نگذاشته است بلکه به صورت تدریجی این کار را انجام می‌دهد تا نتایج این تیم به یکباره با افت فاحش روبرو نشود.

در جام جهانی بازیکنانی مثل امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده و جواد نکونام در تیم ملی حضور داشتند که هرکدام میانگین سنی تیم ملی را تا حد زیادی بالا برده بودند اما حالا آنها کم‌کم از این تیم کنار گذاشته شده‌اند و بازیکنان جوانی مثل مرتضی پورعلی گنجی، سعید عزت‌اللهی، مهدی ترابی و سردار آزمون جای آنها را گرفته‌اند. هرچند هم اکنون تیم ملی بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای مثل سیدجلال حسینی، پژمان منتظری و آندو تیموریان را در ترکیب خود می‌بینید ولی به نظر می‌رسد آنها شامل قانون جوانگرایی کی‌روش می‌شوند و باید کم‌کم از بازی‌های ملی خداحافظی کنند. این سیاستی است که کی‌روش در پایان جام جهانی در پیش گرفته است و به نظر می‌رسد باید منتظر یک نسل طلایی برای فوتبال ایران باشیم.

البته به جز این، کار بزرگ دیگر کی‌روش استفاده از بازیکنانی است که چندان در باشگاه‌های‌شان موثر نبودند. به عنوان مثال سعید عزت‌اللهی از تیم جوانان اتلتیکو مادرید و بدون این که تجربه بازی‌های مهم را داشته باشد به تیم ملی اضافه شد و یکی از چهره‌های تاثیرگذار این تیم لقب گرفت. همچنین مهدی ترابی چندان در سایپا فرصت بازی کردن پیدا نمی‌کرد اما امروز به یکی از اسلحه‌های پنهان سرمربی تیم ملی تبدیل شده است. با تیمی که کی‌روش در این روزها در تیم ملی ساخته است می‌توان امیدوار بود به زودی روزهای خوب فوتبال ایران آغاز می‌شود البته اگر آنها بتوانند شرایط ستاره شدن را حفظ کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج