جاباما
۲۶۶۹۷۷
۶۰۵۱
۶۰۵۱
پ

راز جوانی و زیبایی شارلیز ترون

شارلیز ترون كه بارها از سوی مجلات معروف مختلف به عنوان زیباترین زن جهان برگزیده شده است، در مصاحبه‌ای اعتراف كرد: «حتی نمی‌توانم تصور كنم كه زیر چاقوی جراحی بروم». اما چرا نسخه خانم ترون را برای سلامت و جوانی به كار نبندیم؟

مجله زندگی ایده آل: زندگینامه تمام چهره‌های معروف دنیا را كه ورق بزنید، می‌بینید كه تلاش، استعداد و انتخاب درست مسیر است كه آنها را به جایگاه امروزشان رسانده است. از یك موسیقیدان ساده گرفته تا پر افتخارترین بازیگران در راه موفقیت و به دست آوردن محبوبیت و موقعیت‌های‌شان با مشكلات عجیب و غریبی روبه‌رو شده‌اند كه حتی پول و شهرت هم كمكی به رفع آنها نكرده است. با این حال ممارست و شیوه برخورد آنها با بیماری، شكست‌های بزرگ زندگی و مشكلات روتین زندگی درس‌های خوبی با خود دارد كه خواندن آنها خالی از لطف نیست.

شارلیز ترون: این راز جوانی من است

شاید مشاهده زیبایی و سلامت ظاهری چهره‌هاست كه ما را به سمت استفاده از گران‌ترین لوازم آرایشی و انجام چندین و چند عمل جراحی سوق می‌دهد؛ كاری كه بعضی از چهره‌ها با درآمد‌های میلیاردی سراغ آن نمی‌روند و زیبایی و سلامت‌شان را مدیون تغذیه و ورزش می‌دانند. شاید خیلی از بازیگران معروف پول زیادی بابت كیف و لباس‌های مارك‌دار یا جواهرات و عطرهای لوكس بدهند اما تنها راه‌حل برای حفظ زیبایی صورت و اندام‌شان را ورزش و خوردن میوه‌ها می‌دانند.

راز جوانی و زیبایی شارلیز ترون

شارلیز ترون كه بارها از سوی مجلات معروف مختلف به عنوان زیباترین زن جهان برگزیده شده است، در مصاحبه‌ای اعتراف كرد: «حتی نمی‌توانم تصور كنم كه زیر چاقوی جراحی بروم ولی خب با این حال هنوز در ۴۰سالگی هستم؛ شاید وقتی بالای ۶۰سال داشته باشم، قضیه فرق كند» اما چرا نسخه خانم ترون را برای سلامت و جوانی به كار نبندیم؟ شارلیز ترون معتقد است هیچ كس با خوردن این چند میوه پیر نمی‌شود: محال است از این میوه‌ها بخورید و چین و چروك سراغ‌تان بیاید یا لك‌های ریز و درشت روی صورت‌تان جا خوش كند.

من معتقدم خوردن هندوانه معجزه می‌كند؛ این میوه آبدار و خوشمزه با منبع فراوان ویتامین A و C یك روشن‌كننده به تمام معناست یا انار كه بهتر از هر سرم جوان‌كننده و لیفتینگ، پوست را شاداب و جوان نگه می‌دارد و به كمك رادیكال‌های آزاد ظهور خط وخطوط چهره را تا سال‌ها به تعویق می‌اندازد. دیگری قهوه است كه از افتادن صورت و كدر شدن آن در اثر استرس‌های زندگی جلوگیری می‌كند و بهتر از هر زرهی از پوست‌تان در برابر ذرات خارجی و اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌كند. از طرفی اگر می‌خواهید پوست‌تان ظاهر یكدست و سفتی به خود بگیرید تاثیر خوردن تخم مرغ، گردو، كلم پیچ و البته آووكادو را فراموش نكنید. تقریبا تمام سبزیجات و میوه‌ها همین خاصیت را دارند؛ پس با كمی تغییر در رژیم غذایی می‌توان همیشه، سالم، زیبا و جوان بود.


در كودكی به من سخت گذشت

حتما باور نمی‌كنید كه برخی چهره‌ها با این همه شهرت و محبوبیتی كه در سراسر دنیا دارند، احساس تنهایی كنند و به خاطر كمبود توجه و محبت روزها از خانه خارج نشوند. اختلال كم توجهی- بیش فعالی با اصطلاح جهانی«ADHD» اختلال شایع حدود هشت میلیون كودك است كه معمولا تا دوران جوانی همراه آنهاست. این مشكل در كودكی با جنب و جوش بیش از اندازه، انجام حركت‌های ناگهانی، بی‌مسوولیتی در انجام كارها، بی‌دقتی و خرابكاری، بی‌توجهی به والدین و. . . همراه است اما در بزرگسالی با مشكلات مدیریت زمان، هدف، شغل و مشكلاتی در ارتباط برقرار كردن با دیگران و اعتماد به نفس بروز پیدا می‌كند تا جایی كه ممكن است فرد را به سمت استفاده از مواد مخدر سوق دهد.

راز جوانی و زیبایی شارلیز ترون

باورش سخت است اما در میان چهره‌های بسیار معروف دنیای بازیگری كسانی هستند كه با این اختلال بزرگ شده‌اند و هنوز در چالش با آن به سر می‌برند. رایان گاسلینگ كه همه او را به خاطر بازی‌های درخشان و احساسی در فیلم‌های مختلف می‌شناسند، یكی از مبتلایان به این اختلال است؛ اختلالی كه اولین‌بار در چهار سالگی در او تشخیص داده شد و با شروع مهارت‌های مختلف درمانی هنوز هم نشانه‌هایی از آن در او هست. این بازیگر ۳۴ ساله با داشتن میلیون‌ها طرفدار از سرتاسر دنیا هنوز هم گاهی از كمبود توجه رنج می‌برد و به خاطر احساس تنهایی، بودن در خانه یا سفر به مقاصد دور را ترجیح می‌دهد.

رایان در یك مصاحبه تلویزیونی گفت: « با این اختلال كودكی به من سخت گذشت چرا كه از هر برخوردی آسیب می‌دیدم و برای بروز احساساتم سعی و تلاش زیادی می‌كردم. همه چیز را خراب می‌كردم و برای اینكه عصبانیتم را خالی كنم، دست به هر كاری می‌زدم. این اتفاق باعث شد تا بعد از برطرف شدن اختلال در شروع نوجوانی ناراحتی‌های دیگری مثل بدبینی و ترس از برقراری ارتباط سراغم بیاید. این اختلال كه امروز بسیار شایع‌تر از قبل است باید كنترل و درمان شود تا در بزرگسالی منجر به شكست‌های بزرگ نشود.» البته این تنها مشكل رایان نیست؛ چهره‌هایی مانند چانینگ تاتوم و پاریس هیلتون هم با این اختلال بزرگ شده‌اند.


هیلاری داف: هنوز هم مسخره‌ام می‌كنند

تا قبل از وارد شدن به سن جوانی یعنی حتی زمانی كه نوجوان بودم، حرف‌ها و طعنه‌های دیگران در مورد اضافه وزن برایم اهمیتی نداشت چون عاشق خوردن بودم و سخت‌ترین كار برای من نخوردن خوراكی‌های مورد علاقه‌ام بود اما از 19 سالگی درست زمانی كه آرزوی بازی كردن در فیلم‌های بزرگ را داشتم، تصمیمم برای كاهش وزن و ورزش جدی شد. آن زمان وقتی خودم را در آینه می‌دیدم یا عكس‌هایم را ورق می‌زدم، خنده‌ام می‌گرفت و با خودم می‌گفتم: «با این شرایط دیگران حق دارند به من بخندد و مسخره‌ام كنند.» رژیم سخت من از همان سال‌ها شروع شد؛ رژیمی كه فقط شامل سبزیجات آبپز و فیله مرغ گریل شده بود و بس!

راز جوانی و زیبایی شارلیز ترون

اما بعد از گذشت چند ماه با كم كردن ۱۷ كیلو به وزنی تقریبا ایده‌آل رسیده بودم غافل از اینكه این سبك رژیم آسیب‌های جدی به بدن من وارد كرده بود. كمبود ویتامین، پروتئین و آهن باعث شده بود تا پوست من بعد از رژیم شل و افتاده به نظر برسد و نرسیدن مواد آلی و معدنی مهم و ضروری در استحكام استخوان‌ها و تنظیم سوخت و ساز بدن دچار مشكل شود اما در همان سال این مشكل با مراجعه به متخصص و تغییر عادت غذایی اصلاح شد اما مشكل بزرگ‌تری كه هنوز هم با آن دست و پنجه نرم می‌كنم، مبتلا شدنم به اختلالات گوارشی، بعد از تجربه چند رژیم اشتباه است.

این اختلال كه به شكل عكس‌العمل همراه با درد و سوزش بعد از خوردن و آشامیدن مواد غذایی در معده همراه است، گاهی تا ساعت‌ها باعث حالت تهوع و سردردهای شدید می‌شود. به هر حال تمام این شرایط باعث شده تا نتوانم وزن ایده‌آل خود را حفظ كنم و در عرض چند ماه با اضافه وزن دوباره چاق و چاق‌تر شوم. هنوز هم خیلی‌ها مسخره‌ام می‌كنند و از این همه تغییر در اندازه و سایز من متعجب می‌شوند. این تجربه باعث شد تا به جای شمردن كالری چیزهایی كه می‌خورم به سالم و مفید بودن آنها فكر كنم و تمركزم روی ورزش باشد حتی نیم ساعت پیاده‌روی ساده از خانه تا یك فروشگاه برای خرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج