۲۶۷۳۶۰
۸۳ نظر
۵۱۱۹
۸۳ نظر
۵۱۱۹
پ

چرا شهاب مرادی محبوب شده است؟

حجت الاسلام شهاب مرادی، روحانی جوان و خوش چهره ای است که کمتر کسی پیدا می شود او را نشناسد. اگر کسی با برنامه های تلویزیونی او آشنا نباشد حتما با فعالیت های او در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، کمپین هایی که به راه انداخته و وبلاگ نویسی هایش آشنایی دارد.

روزنامه هفت صبح - آزاده باقری: حجت الاسلام شهاب مرادی، روحانی جوان و خوش چهره ای است که کمتر کسی پیدا می شود او را نشناسد. اگر کسی با برنامه های تلویزیونی او آشنا نباشد حتما با فعالیت های او در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، کمپین هایی که به راه انداخته و وبلاگ نویسی هایش آشنایی دارد.

او روحانی است که محبوب ترین صفحه اینستاگرام را بین روحانیون از آن خود کرده است. سابقه اجرای برنامه تلویزیونی به ریاست سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را هم دارد.

همچنین با راه اندازی کمپین هایی مانند «من عاشق محمدم»، «مهربانی با پرندگان»، «شکار ممنوع»، «سلام بر 175 غواص شهید» و کمپین «بیرق حسین» بسیاری را نیز با خود همراه کرده.

چرا شهاب مرادی محبوب شده است؟

او بیش از دو سال می شود که صفحه اینستاگرامش را راه انداخته و تا امروز با ۱۷۴ هزار دنبال کننده و ۴۰۳ پست همچنان مشغول به فعالیت است.

با وجود آنکه اغلب صفحات مجازی روحانیون توسط طرفداران آنها راه اندازی شده اما اتفاقا محبوب ترین پیج میان روحانیون و چهره های مذهبی توسط صاحب صفحه اداره می شود و همین نکته موجب شد تا به سراغ او برویم.

هفت صبح در گفتگویی با حجت الاسلام شهاب مرادی به علت محبوبیت اش پرداخته است و او یکی از مهمترین دلایل را به این خاطر می داند که خود واقعی اش است و به شکل کاملا واقعی از حس و حال درونی اش می گوید. همچنین دغدغه هایی دارد که بی شباهت با دغدغه های مردم نیستند. گفتگوی کامل ما را بخوانید.

صفحاتم را خودم اداره می کنم

شهاب مرادی در پاسخ به این سوال که چه کار می کند جوان ها به سمت او گرایش دارند، گفت: «به عقیده من در روزگار ما ارتباط با جامعه و مردم، خصوصا از سوی یک روحانی نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد. حالا اگر این ارتباط قرار باشد از طریق فضای مجازی باشد، مردم انتظار دارند در این فضا، باز هم با خود آن شخص مراوده و ارتباط داشته باشند؛ با همو که در فضای واقعی می شناسند، نه با ادمین صفحه! نه با بدل او! و یا حتی با دفتر و همکار او، خصوصا افراد شناخته شده؛ باید به این اصل احترام بگذاریم که فضای مجازی وقتی معتبر و محترم است که واقعی باشد و مردم به صفحاتی که صاحب آ« صفحه به عنوان یک شخص مطلبی منتشر می کند اما خودش را پشت یک اسم مستعار یا عناوین شاعرانه یا حتی ارزشی، پنهان می کند، اعتماد نمی کنند! و نباید هم اعتماد کنند.

چرا شهاب مرادی محبوب شده است؟

پس باید هر کس در فضای مجازی خودش باشد و من این اصل حرفه ای را همیشه مراعات کرده ام. مردم هم اغلب این اتفاق را بسیار خوب درک می کنند و برای همین با این نوع اشخاص بهتر و بیشتر ارتباط برقرار می کنند و از سوالات همیشگی شان این است که آیا این صفحه توسط خود شما اداره می شود؟»

از حس هایم می گوید

او همچنین در خصوص پست های متفاوتی که می گذارد گفت: «خودم و احساسام را سانسور نمی کنم. خودم هستم. وقتی از بارش باران خوشحال می شوم، این حس خوب را به مخاطب منتقل می کنم اما شاید چنین کاری را یک فرد سیاسی یا سیاستمدار نخواهد، نپسندد یا حتی نتواند انجام دهد.

مثلا یک فرماندار یا شهردار در زمان بارش باران در صفحه خودش عکس بگذارد و بنویسد چه باران زیبایی؛ ممکن است با واکنش های منفی روبرو شود از سوی مدیر بالاتر یا مردم، که شما به جای لذت بردن از فضای بارانی به فکر زهکش ها و مسیل و معابر عمومی باش، به فکر سیل باش، به فکر این باش که در این هوا ترافیک نشود!

چرا شهاب مرادی محبوب شده است؟

اما من روحانی می توانم از نگرانی ام از گرسنگی کبوتری که به دلیل بی غذایی گوشه ای کز کرده است بنویسم و پست منتشر کنم و می دانم که این حس ها و دغدغه ها شاید با واکنش های محدود و معدود منفی روبرو شود اما اهمیتی نمی دهم.

اتفاقا «علت های شناختی و معرفتی» همین مخالفت ها و مقاومت ها، هم از دغدغه هایم هست؛ دین ما دین مهربانی است؛ دین رأفت است؛ مهربانی فراگیر، مهربانی با گیاه و حیوان و بالاتر و والاتر مهربانی با انسان، با مومنین، با خانواده و نزدیکان؛ چقدر پیامبر خدا در این خصوص، با جزییات سفارش ها کرده اند...»

خودم را سانسور نمی کنم

شهاب مرادی می گوید در چنین فضایی خودم را سانسور نمی کنم، به همین خاطر مردم این موضوع را درک می کنند و ارتباط راحت تری می گیرند: «نکته دیگری که می توانم درباره پست هایم بگویم این است که در این فضا من از حس های خودم می گویم و آنها را سانسور نمی کنم. در عین حال با مد و موج، معمولا همراه نمی شوم. یعنی درباره هر چیزی که صحبت می کنم، خودم هستم.

عیادت می روم خودم هستم، ختم می روم خودم هستم، از یک نفر حمایت می کنم، خودم هستم، از یک نفر انتقاد می کنم، خودم هستم. مخاطب وقتی با من همراه می شود متوجه خواهد شد در فراز و نشیب ها تصنعی رفتار نمی کنم. به عنوان مثال در حادثه منا که متاسفانه باعث شد صدها حاجی از بین بروند، برخی آمدند و روی موج عرب ستیزی سوار شدند و گفتند مثلا حج نرویم و می دانیم که این حرف ها خریدار دارد!

چرا شهاب مرادی محبوب شده است؟

لااقل در آن مقطع خوب شنیده و تایید می شود اما من بی کفایتی و سوءمدیریت سعودی ها را مورد هدف قرار دادم. یعنی پستی که قبل از ظهر روز عید قربان منتشر کردم و بعد هم یک گزارش ساده از نسبت GDP عربستان با درآمدش از حج و عمره که فایل صوتی اش در کانال تلگرام هست. می گویم این چه حرفی است؟! نباید با این واجب خدا بازی سیاسی و نژادی کرد.»

مردم را به اسلام واقعی دعوت کنیم

او در توضیح اینکه چطور می توان مردم را به اسلام بدون آنکه آن را کم و زیاد کرد علاقمند کنند، گفت: «برخی فکر می کنند برای جذب مردم باید از خودشان تعریفی ارائه دهند تا هر چه بیشتر به مذاق مردم خوش بیاید و مثلا خدمات ویژه یا تخفیف ویژه ارائه کنند! یعنی اسلام مخاطب پسند باشد.

حالا به نسبت مخاطب خود برخی آن را سخت تر نشان می دهند که خیلی اشتباه است، برخی هم سعی می کنند با انگیزه های مختلف اباحه گری کنند و اسلام را با مدل خود، آسان تر کنند که این هم خیلی اشتباه است. مثلا اسلام بدون تکلیف؛ نباید اینچنین کرد. این افراد شاید خود را برای جذب مردم به دین، دلسوزتر از خدا و پیامبر می دانند و یا عاقل تر!

چرا شهاب مرادی محبوب شده است؟

این تلقی، خنده دار است. خدا ارحم الراحمین است و پیامبرش رحمه للعالمین. بهترین روش دعوت به اسلام واقعی است، همان فقه جواهری، همان سنت محمد و آل محمد صلوات الله علیهم.»

فیلتر طوری باید باشد که کاربر بگوید فلان صفحه را نمی خواهم

به عقیده مرادی به جای آنکه شبکه های اجتماعی را فیلتر کنند، استفاده از آن را آموزش دهند، گفت: «مهم این است که افراد جامعه انتخاب کنند. این بسیار اهمیت دارد. مهم است که من و شما بتوانیم یک صفحه را که مثلا به مقدسات دینی یا ارزش های ملی ما اهانت می کند یا محتوای غیراخلاقی دارد را بدون مراجعه به پلیس فتا، از طریق همان نرم افزار فیلتر یا حذف کنیم.

مثلا اگر صفحه ای با نام جعلی که به خلیج فارس نسبت می دهند فعالیت می کند را ریپورت کنیم و اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری، تلگرام یا هر پیام رسان فوری دیگری؛ آن صفحه را محدود کند و به ادمین آن تذکر بدهد.

چرا شهاب مرادی محبوب شده است؟

این اصلا انتظار زیادی نیست اما خب ما هنوز حداقل ها را مثلا اسم کشورمان! و یا زبان فارسی را در تنظیمات این نرم افزارها نمی بینیم. البته دولت حال حاضر یک رشد جرأت مندانه ای در خصوص تلگرام داشت. مثلا گفت تلگرام صفحات پورنو را فیلتر کند. کار بسیار خوبی انجام داد. مردم در این صفحات و شبکه ها سرگرم هستند و ارتباطات خود را با سهولت با دیگران دارند و در شبکه های اجتماعی به دغدغه های خود می پردازند. از طرفی هم اصلا نباید فراموش کنیم که امثال تلگرام هم درآمد و گردش مالی از این ترافیک اینترنت و غیره دارد، پس باید همراهی کنند.

البته تاکید می کنم که سود فرهنگی و ارزشی ما اگر آموزش بدهیم و بلاتکلیف نباشیم، از این فضای مجازی بسیار بیشتر از منافع مالی بیگانگان است. یک مثال آن در جنگ غزه قدرت همین رسانه های کوچک و شخصی در کنار قدرت نظامی به کمک مردم غزه آمد. نباید این تحلیل ها را از ذهن دور داشت. مثال دیگرش آوارگان سوری است.»

دغدغه هایی مثل تنفس زمین، پرنده ها، کودکان کار و ...

مرادی بخشی از پست هایش مربوط می شود به دغدغه هایی که در جامعه دارد. او به برخی از آنها اشاره می کند: «الان که هوا الحمدلله بارانی است این را اول بگویم؛ یک یاز دغدغه های من بحث لزوم و اهمیت نفوذ آب در زمین و تنفس زمین در شهر است، نه فقط تهران! همه شهرها؛ گویی ما تمام شهرهای مان را با آسفالت و سیمان به طرز عجیبی عایق کرده ایم. خیابان که جای خود دارد، حتی خنده دار است جوی آب و حتی کف مسیل ها؛ مثلا مسیل باختر که کاملا با بتون مسلح! سیمان و عایق شده.

یکی از خیابان های شیب دار را فرض کنید، وقتی باران می آید حتی یه نمه! هیچ نفوذی به زمین ندارد و همین آب کم، بیشتر از ظرفیت جوی خیابان است و در فرودست حتما آبگرفتگی ایجاد می کند.

این حتما یک یاز عوامل موثر در آبگرفتگی های معابر شهرهای ماست که واقعا برای کشور ما زشت است و عادت کردن به این وضعیت موجب می شود تدبیری برای برطرف شدن آن در هیچ سطحی صورت نگیرد.

چرا شهاب مرادی محبوب شده است؟

انسان ناراحت می شود که با هر بارندگی انگار باید منتظر ترافیک شدید یا منتظر شنیدن خبرهای ناگوار باشیم. هم سیل و هم آبگرفتگی و هم محروم ماندن سفره های زیرزمینی؛ اینها دغدغه است و از اولین پست هایم در اینستاگرام خیلی روشن است که یک ضلع این مسائل فنی کاملا فرهنگی است و باید مردم به آن آشنا و به آن حساس شوند.

چند بار هم گفته ام زمانی که در تهران برف می بارد؛ با شن و نمک به جنگ برف نرویم یا اصلا برف را به جز در معابر ضروری فورا پارو نکنیم. مگر چند بار در سال در تهران برف سنگین می آید؟! حتی اگر به خاطر پارو نکردن برف تهران یک روز تعطیل شود، مگر چه اتفاقی می افتد؟ آن وقت می توانیم یک روز تهران برفی را ببینیم.

دغدغه دیگرم درباره پرنده های تهران است که البته دغدغه بسیاری شده است به طوری که «بلبل تهران» صفحه هم دارد. برای این دغدغه ام غیر از بیان مطالب دینی و توصیه های اخلاقی، با هزینه شخصی ام و بر اساس مطالعاتی که از قبل انجام دادم، تعدادی بلبل «گوش سفید» وحشی - نه قفسی! - را که صیادان از مزارع یا نخلستان های شهرهای جنوبی - که گویی برای خرما آفت محسوب می شود - صید کرده بودند و برای فروش به تهران می آوردند و اصلا هم طاقت قفس را ندارند، خریدم و آزاد کردم.

الان آن بلبل های رها شده از قفس صیاد که برخی منتقدین می گفتند از آلودگی هوا یا سرما یا گرما می میرند، با محیط سازگار شده اند و صبح ها خصوصا قبل از طلوع آفتاب صداشون به گوش می رسد.

آدم در این زندگی شهری باید جیک جیک هم بشنود و گاهی به بالای سرش هم نگاه کند. ترویج مهربانی، ساخت مجدد بارگاه بقیع، عقدهای ساده و معنوی، نسل آوری و دوست داشتن و توجه به نوزادان، شوخی محترمانه، کودکان کار، زیارت، توسل، اطعام مساکین و روضه خانگی و عکس یادگاری بخشی از دغدغه ها و مسائل مورد علاقه ام هست که در خصوص آنها هم با هشتگ های مخصوص خودش مطلب می نویسم و هر مبحث نیز همراهان خاص خود را دارد.

البته باید برای برطرف شدن این دغدغه ها به تناسب هر یک هزینه کرد و زحمت کشید و اقدامات عملی هم لازم است؛ صرف حرف زدن و نوشتن کافی نیست. خانواده و استحکام خانواده نیز برایم خیلی اهمیت دارد که به هر حال یکی از مهمترین موضوعات کشور است. به همین دلیل کلاس مجردها و نوپاها شکل گرفت و می بینید که استقبال خوبی هم از آن می شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه محبوبه؟!

    • بدون نام

      كي گفته محبوبه؟ فقط مشهوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما خودشو ناراحت نکن...

    • بدون نام

      دوست داشتنیه...

    • رضا

      خدا حفظش کنه .ایشون بین جوونا خیلی محبوبه.

    • mona

      هم محبوبه هم مشهور..
      تا کور شود هرآنکه نتواند دید....

      پاسخ ها

      • بابک

        ایول ..خوب اومدی

    • بدون نام

      چه عكسها و متن زيبايي، حاج آقا واقعا محبوب و دوست داشتني هستند، چقدر كم هستند امثال ايشان،

      همه ي كارهاشون با تدبير و برنامه ريزي هست، الگوي خوبي براي چهره ها و مسوليني كه قصد دارند در دل مردم جاي داشته باشند هستند، همين مصاحبه به خودي خود يك كلاس درس است،

      ان شاالله قدردان مردان بزرگ سرزمينمان باشيم

    • بدون نام

      پ ن پ البته که هم محبوبه هم مشهوره

    • بدون نام

      ايشون چهره ي محبوب و دلسوزي هستند خدا حفظشون كنه

    • دلتنگ حرم

      سلام .خداروشکرکه یکی پیداشد دغدغه ی مردم رو داشته باشه.خداحفظشون کنه

    • محمدی

      ماشاءالله حاج اقا..ان شاالله همیشه برقرار باشند تا ما جوون ها از وجودشون بهره ببریم... امیدوارم خداوند این دست علما رو زیاد کنند

    • بدون نام

      بسيار محبوب و دانا

    • آرامش

      سلام ماشاالله ،يحفظهم الله ،خداوند به عمر با بركتشان عزت و عافيت بيش از پيش عنايت كند
      براي ما جوانان واقعا بهترين الگو هستند الحمدالله كه اينقدر در تمام اقشار جامعه داراي وجهه مثبت و محبوبيت هستند نكته قابل توجه در زواياي زندگي ايشان اين است كه هميشه يك يا چند گام در اظهار نظر در هر حوزه اي پيش رو هستند به نحوي كه چندسال بعد ساير فرهيختان متوجه آن موضوع مي شوندو به آن ميپردازند

    • خودم

      حق با ایشون است. آدم هایی که هر دو دغدغه دنیا و آخرت جوون ها رو داشته باشن خیلی کم ان. خدا حفظشون کنه

    • فاطمه سادات

      حاج آقا شهاب مرادی از معدود کسانی هستند که هم محبوب هستند و هم مشهور...لزوما همه ی افراد مشهور محبوب نیستند...حال چه بسا که بخواهیم این محبوبیت را در جامعه ی روحانیون بررسی کنیم.....توجه به نکات ظریف و ساده گذر نکردن از کنار چیزهای کوچک از ویژگی های بارز ایشون هست همونطور که توی مصاحبه هم ذکر شده بود..انشاءالله که خداوند حافظ ایشون باشند.

    • بدون نام

      ایشان حقیقتا جزو معدود افرادی هستند که توانسته اند در فضای مجازی جریانسازیهای مناسب و البته مؤثری داشته باشند و این ناشی از شناخت هوشمندانه ایشان از جامعه و رسانه و البته اطلاعات عمومی بالای ایشان است. خداوند به حاج آقا مرادی عمر با برکت دهد.

    • بدون نام

      سلام؛ خدا حفظشون کنه. واقعا یکی از بهترین و خوش فکر ترین روحانیون و افرادی هستند که میشناسم؛ بسیار قبولشون دارم و منم فکر میکنم همین که همیشه خود واقعیشون هستند، بسیار ارزشمنده. همیشه صحبت ها و برنامه هاشون رو پیگیری کردم و میکنم و واقعا سهم خیلی زیادی در آشنایی بیشتر من با اسلام واقعی داشتند.

    • بدون نام

      سلام.
      ایشان بسیار محبوب هستند، چون برای فقط برای خدا کار می‌کنند و جز رضایت خدا و اهل بیت چیزی مدنظرشان نیست. خداوند به ایشان عزت روزافزون عطا کند و در پناه آقا امام زمان باشند.

    • بدون نام

      بهترین استاد دنیا

    • بدون نام

      از دوست داشتني ترين ادم هاي امروزي
      خدا حفظشون كنه

    • فاطمه

      دغدغه هاشون واقعيه و براش راه حل مي دن ، خودشون هستن ، شخصيت نمايشي ندارن ، منصفانه نقد ميكنن و واقعا دلسوز و مهربونن

    • فاطمه سادات

      محبوب ترین حاج اقا. واقعا حرفاشون دلنشین و بی نظیره حرفه ای ایشون در انتخاب راه درست زندگی به من خیلی کمک کرد. خدا ایشان را حفظ کند .

    • بدون نام

      سلام خدا حفظشون كنه واقعاً ايشون جزء محبوب ترين ها در جامعه امروز ما و در بين جوانها هستند.

    • رستاک

      ایشون روحانی بسیار هوشمندی هستن . ارتباط بین عکس و متن پست هاشون برای من همیشه جذابه و به دلیل صداقت و صراحتی که دارن دغدغه هاشون تاثیرگذاره . مخصوصا در مورد جوون ها، من هر بار کامنت پای پست هاشون می ذارم حس می کنم دارم با خودشون حضوری صحبت می کنم ، ایشون به بسیاری از کامنت های مرتبط پاسخ می دن چون برای مخاطبشون احترام قائلن و این احترام رنگ و بوی شعار نداره ...

    • لیلا

      سلام. خدا حفظشون کنه. ایشون روحانی به روز و خوشفکری هستن. من از طرفدارای پر و پا قرص سخنرانیهاشون هستم

    • بدون نام

      خدا حفظشون كنه واقعاً ايشون شخصيتشونو سانسور نميكنند مثلاً تو پيج اينستاگرامشون هميشه از دغدغه هاشون و علايقشون ميگن با زباني دلنشين.

    • عرفانه

      ایشون بسیار فهمیده، دوست داشتنی و دغدغه مند هستن.
      خدا انشاءالله ایشون رو حفظ کنه و امثال ایشون رو زیاد کنه.

      واقعا نیاز حضور ایشون در جامعه ما احساس میشه

    • عرفانی

      من صفحه ایشان را در اینستاگرام دنبال می کنم و بارها شده که از ایشان مطلبی را سوال کنم و ایشان پاسخ بدهند،ان شاء الله همیشه سلامت و پرانرژی و زنده دل باشند،حضور ایشان در فضای مجازی بسیار تأثیر گذار است

    • یحیی

      ممنون از گزارش خوبتان،حاج آقای شهاب مرادی واقعا دوست داشتی هستند

    • مرضیه

      کسی که برای خداوند کار می کند و پنهان و آشکارش یکسان است، مسلماً هدفش رضای خدا می باشد. چنین شخصی همیشه با طراوت و محبوب است. خدا شما رو حفظ کند.

    • نوری

      صفحات اینستاگرمشو میخونم،
      پستهای جالبی میذاره!
      اغلب به فکر میبره آدم رو پستهاش و نوع نگاهش به مسائل اجتماعی...

    • محمودي

      خدا ايشون رو حفظ كنه...از صحبت ها و برنامه هاشون چيزهاي زيادي ياد گرفتم و تاثير مثبتش رو تو زندگي احساس كردم و آدم هاي زيادي رو ميشناسم كه با اشتياق برنامه هاي ايشون رو دنبال ميكنن

    • بدون نام

      سلام
      چه مطلب خوبی.
      خدا به حاج آقا خیر و برکت بده، خیلی برام پیش اومده که بلبل هایی تو متن بهشون اشاره شده رو ببینم و یا از صداشون لذت ببرم.
      خوبیه حاج آقا اینه که مسایل ریز و روزمره ی زندگی توجه میکنند.

    • نصیری

      خداخیرشون بده ، خداحفظشون کنه ، سلامت باشند

    • متيني

      سلام. يكي از دلايلي كه اينستاگرام را نصب كردم ديدن صفحه ي حاج آقاي مرادي بود. تك تك پست هاشون خردمندانه ست و تذكرهاي به هنگاهي مي دهند كه واقعا تلنگر است. به نظر من اين روحاني محبوب، بسيار باهوش و ذكاوت ظرفيت هاي فضاي مجازي را شناخته اند و از آن به عنوان كلاس درس براي مخاطباني كه گستره ي وسيعي را شامل مي شوند استفاده مي كنند. خدا به خرد و هم چنين وقتشون بركت بده.

    • هدي

      حاج آقا مرادي محبوبن چون مطالب به روز و مورد نياز جامعه و جوانان رو با بياني شيوا مطرح مي كنن و هميشه خوشرو و خوش برخورد هستند و دين واقعي رو ميشه از ايشان ياد گرفت نه افراط و نه تفريط دارن.چون هدفشون ترويج مهربوني بين افراد جامعه است خدا خيرشون بده وعمر با عزت

    • زينب رضايي

      حجت السلام و المسلمين شهاب مرادي فرد محبوب و مشهوري هستند.بار ها از زبان خودشان شنيده ايم که اين محبوبيت را از قبل درست گفتن و بيان کردن مفاهيم اسلام است.دغدغه هاي فرهنگي و بيداري در فضاي مجازي ايشان را بسيار ميپسندم.خدا حفظشون کنه

    • فاطمه

      خدا حاج آقا مرادی و خانواده محترمشان را حفظ کند و ایشان بین جوانان محبوبند چون خودشون هستند، دغدغه های فکریشون، دغدغه ماست، من خیلی براشون احترام قائلم.

    • مائده آسمانی

      سلام
      ماشاءالله خدا حفظشون کنه، از صفات بارز ایشان مهربانی و دلسوزی و خوش اخلاقی ست.

    • نسرین

      خداحفظشون کنه
      روحانی فهیم و دوستداشتنی و دلسوز و آگاه

    • Yalda

      حاج آقا شهاب مرادی روحانی محبوبی هستند به خصوص در بین نسل جوان،خدا ان شالله به وقت و توانشون برکت بده.

    • نیلوفر

      طرز تفکرشون برام جالبه، روحانیی که ریشه یابی کرده، و می خواد مشکلات رو کم کنه، یکی از علل مشکلات نامهربونیه.
      واقعا دست مریزاد

    • رها

      اره واقعا، حاج آقا خیلی زحمت می کشن برای دین خیلی هم خو برخورد و با سوادن

    • بدون نام

      پیاما کاملا مشخصه سازماندهی شده هست
      درست مثل اینستاگرام که ی دفعه دستور می گیرند و به ی صفحه هجوم می برند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دقیقا با شما موافقم البته ایشون یه عده راهمه جا وهمیشه با خود همراه می کنن اگه به صفحه اینستاگرام ایشون سر بزنید خواهید دید ار همون افراد فالو شده خواستن تو نظر سنجی برنامه ایینه خانه شرکت کنن والبته همه جا

      • بدون نام

        چقدر جالب
        الان که دقت کردم دقیقا همینطوره
        لشکر کشی می کنن برای کامنت گذاشتن

    • بدون نام

      حاج اقا مرادی محبوب ومشهورند چون حرفایی که میزنن بهش اعتقاد دارن و خودشون همیشه جلودارند.
      خدابه ایشون و خانوادشون سلامتی وطول عمربده.

    • زهره

      خدا حفظشون كنه.

    • فاطمه

      دغدغه هاشون واقعيه و براش راه حل مي دن ، خودشون هستن ، شخصيت نمايشي ندارن ، منصفانه نقد ميكنن و واقعا دلسوز و مهربونن

    • فهیمه

      سلام.خیلی عالی بود.خداحفظ کنه حاج آقارو.ازبرنامه آیینه خانه خیلی چیزا یادگرفتم.خیلی خوش اخلاق و مردمی هستن

    • مهديه

      سلام
      چه مطلب خوبى كار كرديد
      ايشون واقعا بسيار عزيز و بزرگوار هستند
      هميشه از ايشون آموختم . دغدغه هاى ايشون بسيار ارزشمند و قابل ستايش هست و ديد مديريتى شون به وقايع هميشه براي من درس بوده
      خدا حفظشون كنه

    • محدثه

      خدا حفظشون کنه واقعآ یکی از بهترین ها هستند

    • مهدیه

      ایشون خیلی محبوب ودوست داشتنی هستن.
      ان شاءالله خداحفظشون کنه ودرپناه صاحب الزمان(عج)همیشه شادوسلامت باشن.

    • مرضیه

      ماشاءالله به وجود پربرکت حاج اقا خیلی متن زیبا راجع به حاج اقا تدوین کرده این البته باعکسای جذاب
      انشاءالله خداوند این روحانی مهربان ومردمی را برای ما وخانواده گرامیشون حفظ کند

    • معلم

      اگر بخوام ايشون رو تو سه كلمه توصيف كنم بايد بگم فردي هستند كريم، مهربان، و با بصيرت
      خداي رحمان حافظ تمام علماي دلسوز اسلام

    • زهرا کشاورز

      سلام
      واقعا ممنون از انتشار این گزارش
      حجت الاسلام مرادی روحانی و استادی عاقل، مدبر، دانا، آگاه و مهربان هستند.
      درسهای زیادی از ایشون آموختم که در تک تک لحظات زندگیم مؤثر بوده.
      الحمدالله
      خدا قوت

    • مرضیه

      ماشاءالله به وجود پربرکت حاج اقا خیلی متن زیبا راجع به حاج اقا تدوین کرده این البته باعکسای جذاب
      انشاءالله خداوند این روحانی مهربان ومردمی را برای ما وخانواده گرامیشون حفظ کند

    • ايران

      براشون واقعا مهمه سطح سواد و فكر مخاطبشون رو بالا ببرن و اين تو تمام دغدغه ها و حركت هاشون به وضوح به چشم مياد

    • بدون نام

      دو كامنت اول را لطفا حذف كنيد چون با گوشي منفي نمي گيره و خيلي ها مخالفند.

    • نوید

      سلام/ نسبت به دغدغه های جوان ها آگاهی به روزی دارند و مهمتر از آن صرفاً آسیب شناس ماهری نیستند. راه حل عملی ارائه میدهند.

    • مهدي به فتح ميم

      بسيار عالي…
      و در جواب به كساني كه ميپرسن "آيا ايشون محبوب هستن؟" هم فك ميكنم تنها يادآوري تعداد ١٨١ هزارتا فالوئر كافي باشه…
      خداحفظشون كنه…

    • مهسا عسگرشهبازی

      خدا به ایشون و خانواده محترمشون خیر وبرکت فراوان عنایت کند. حاج آقا تمام انرژی و توانشون را بی تکلف برای مردم و بخصوص جوان ها می گذارند.

    • عبدالله

      سلام
      حاج آقا شهاب مرادی، محبوب و مشهور، دوست داشتنی و با سواد در فضای حقیقی، و فضای مجازی هستند.

      فعالیت هایی که این بزرگوار به تنهایی انجام میدن، ستودنی است، و البته از روی نبوغ!

      ای کاش از ایشون درس بگیریم، و راه ایشون رو بشناسیم، که راهی جز راه خدا و دین نیست. روش تبلیغ دین ایشون واقعا ارزشمنده، کاملا شرایط رو درک کردن و میدونن که چه کار میکنن.

      خدا حفظشون کنه.

    • کشاورز

      سلام
      چه گزارش خوبی که با عکسهای خوبی هم همراه شده.
      بزرگترين چيزی که از ايشون ياد گرفتم, منفعل نبودن.
      خدا خودشون و خانواده محترمشون رو حفظ کنه.

    • سما

      سلام
      خدا حفظشون كنه
      از صفحه اينستا و برنامه هاي تلويزيون شون خيلي چيزها ياد گرفتم

    • عرفان

      ممنونم بابت گزارش خوبتون
      خدا به ایشون توان و سلامتی و عافیت روزافزون عطا کند.
      الحق و الانصاف که بینظیرند.
      ماشاالله، هزار ماشاالله به این همه خوبی

    • الهه

      چقد قشنگ بود صحبتاشون،فکراشون عالیه،پر از روح زندگی و آرامشه....واقعا ی روز ما تهرانو برفی ببینیم چی میشه؟!چقد دلنشینه حتی تصور همین صحنه

    • بنده

      واقعا كم نظير هستند!
      بسيار آگاه به زمان، باهوش و متدين
      خدا حفظشان كند و به وقتشان بركت دهد

    • ملکی

      یکی از محبوبترین و خوش ذوق و فکر جامعه هستن که دیدمشون، خدا حفظشون کنه

    • فاطمه

      خدا روز به روز عزت شون و بیشتر کنه و سلامت باشن همیشه.

    • میم الف

      واقعا محبوب ترین و به روز ترین روحانی عالم و عاملی هستن که دیدم. خدا حفظ کنه این محب امیرالمومنین رو.

    • زن داداش

      واقعا از محبوبن در همه ى قشر جوونا. محبوبيت يعنى حرف دل جوونارو فهميدن و زدن. خدا حفظشون كنه

    • فاطمه

      حاج آقا واقعا از افرادی هستند که ما جوونا باید حالا حالاها از ایشون یاد بگیریم
      خدا ان شاء الله حفظشون کنه

    • علیرضا الف

      واقعا من دوستشون دارم

    • حامد

      سلام.
      ممنون از گزارش خوبتون.
      یکی ار خصوصیات بارز حاج آقا، توجه به نکات به ظاهر کوچیکه، نکاتی که ممکنه از نگاه بسیاری از مردم به چشم نیاد و یا بی اهمیت باشه.
      تیز بینی و نکته‌سنجی ایشون کم نظیره.
      انشاءالله خدا ایشون رو برای همه مردم حفظ کنه.

    • مجدانی

      بسیار انسان وارسته، آگاه به مسائل روز خصوصا جوان ها هستند. خداوند انشاءالله حفظشون بکنه.

    • امین

      خدا ایشون رو حفظ کنه

    • بدون نام

      خدا حفظشون کنه
      استاد دانا و محبوبی هستند
      کاش زودتر با ایشان و راهنماییهاشون اشنا میشدم

    • ناشناس

      این خانم ازاده گزارشگر اسپانسر اقای مرادی هستن یا آقای مرادی اسپانسر ایشون ؟ جالبه که اکثر نظر دهندگان ایشون یه عده خانم جوان هستن که همیشه و همه جا درباره ایشون نظر مساعد دارن انگار بیماری خود شیفتگی آقای مرادی بصورت تلقین روی خیلی از خانمها هم تا ثیر داشته

    • مرجان

      خدا حفظشون کنه.
      یکی از نکات مثبت ی که از حاج آقا یاد گرفتم،جدا از تمام مسائل مذهبی، "لذت بردن از تمام لحظات زندگی" است.
      و اینکه کج دار و مریض با هیچ شرایطی کنار نیام.
      حاج آقا جدا از اینکه یک عالم دینی هستن,روانشناس فوق العاده ای هم هستن.
      ....
      اینکه عده ای در کامنت ها نمیتونن محبوبیت یک روحانی رو تاب بیارن هم جای تامل داره

    • شراره

      ایشون هم مشهوره هم محبوب من ایشون رو خیلی دوست دارم خدا حفظشون کنه

    • بدون نام

      خداوندنگهداره انسانهای یکرنگ است،پاینده مانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج