۲۶۷۳۸۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فرضیه ما ربوده شدن رکن آبادی است

علاءالدین بروجردی در مصاحبه با روزنامه الاخبار لبنان گفت: فضای بین‌المللی مختلف است. همه طرف‌ها و در راس آنها آمریکا برای مشارکت ایران در مذاکرات وین تاکید دارند و حقیقت این است که تنها مخالف این مساله عربستان است که همواره فریاد مخالفت سر می‌دهد اما هیچ کس به فریاد‌هایش توجه نمی‌کند.

ایلنا: علاءالدین بروجردی در مصاحبه با روزنامه الاخبار لبنان گفت: فضای بین‌المللی مختلف است. همه طرف‌ها و در راس آنها آمریکا برای مشارکت ایران در مذاکرات وین تاکید دارند و حقیقت این است که تنها مخالف این مساله عربستان است که همواره فریاد مخالفت سر می‌دهد اما هیچ کس به فریاد‌هایش توجه نمی‌کند.

بروجردی با اشاره به اینکه بحران سوریه به‌زودی پایان خواهد یافت و تروریست‌ها به کشورهایی که از آنجا آمده‌اند باز می‌گردند اظهار داشت: حملات تروریستی پاریس غرب را به مبارزه‌ای جدی‌تر با تروریسم سوق خواهد داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه این گفت‌وگو درباره حملات هوایی روسیه در سوریه گفت: بیش از پنج هزار تروریست روسی‌الاصل در سوریه حضور دارند و اینجا سوال این است که کدام یک بهتر است: مبارزه با این تروریست‌ها در داخل سوریه یا داخل روسیه؟

بروجردی با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین مهم‌ترین موضوع در سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران است گفت: ایران هیچگاه نسبت به مساله فلسطین بی‌توجه نیست و این موضوع در موضع‌گیری‌های علنی و قاطعانه امام خامنه‌ای در حمایت از گروه‌ و طرفی که با دشمن صهیونیستی مبارزه می‌کند، آشکار است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت غضنفری رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان گفت: تا زمانی که عربستان مرگ آقای رکن آبادی را ثابت نکند، فرضیه ما ربوده شدن وی در عربستان است.

بروجردی ادامه داد: تا به امروز روابط ایران و عربستان در سطح خوبی نبوده است. ما نسبت به اقدامات این کشور در کشتار مردم یمن و نابودی تاسیسات زیربنایی این کشور ابراز تاسف می‌کنیم. ما جنایات عربستان در یمن را بسیار بزرگ‌تر از جنایات دشمن صهیونیستی می‌دانیم. مشکل ما با عربستان تنها مربوط به فاجعه منا نیست. ما اقدامات این کشور در یمن و جنایات آن درکشتار مردم یمن را محکوم می‌کنیم.

بروجردی درباره ایران پس از توافق هسته‌ای با اشاره به اینکه در حال حاضر عملکرد کمیته نظارت بر برجام از بررسی مذاکرات و جزئیات آن به ثبت توافق و نظارت بر اجرای آن تغییر یافته، تاکید کرد: ایران هرگز کشورهایی را که در زمان نیاز این کشور را‌‌ رها کردند فراموش نخواهد کرد، تحریم شرکت‌هایی که زمان بحران ایران را تنها گذاشتند، اکنون در معاملات ایران لحاظ شده است.

وی در ادامه گفت‌وگویش با روزنامه الاخبار گفت: اکنون همه کشور‌ها از جمله آلمان، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی و غیر اروپایی برای امضای قرارداد و توافقنامه‌های تجاری با ایران تلاش می‌کنند و البته که سرمایه‌گذاری در کشور ناامن صورت نمی‌گیرد و ایران اکنون امن‌ترین و با ثبات‌ترین کشور منطقه خاورمیانه است و کشورهای مذکور نیز از این امر مطلع هستند و بر این اساس درخواست سرمایه‌گذاری داده‌اند.

رییس کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اموال بلوکه شده ایران به دلیل تحریم‌ها را بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دانست و تاکید کرد مهم‌تر از این پول‌های بلوکه شده، توسعه افق‌های تجاری و اقتصادی است که با لغو تحریم‌ها محقق خواهد شد.

بروجردی در پایان اظهار داشت: دوست دارم توجه شما را به یک جمله مشهور در ادبیات فارسی جلب کنم و آن جمله این است که «ما می‌توانیم» ما همواره این جمله را گفته‌ایم و آنچه را می‌خواستیم به دست آوریم در حالی که دشمن ما به جایی رسیده که می‌گوید در شکست دادن ایران ناتوان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج