۲۶۷۶۷۵
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

اخبار ضد و نقيض درباره دانش‌ آموز مضروب

در حالي كه منابع موثق محلي از ضرب و شتم شديد يك دانش‌آموز ١٥ ساله به دست معلمش در شهر انار استان كرمان خبر مي‌دهند، پدر دانش‌آموز مضروب از «حل شدن اختلافش با معلم ضارب» خبر داد و از «رسانه‌اي شدن حادثه» اظهار ناراحتي كرد.

روزنامه اعتماد: در حالي كه منابع موثق محلي از ضرب و شتم شديد يك دانش‌آموز ١٥ ساله به دست معلمش در شهر انار استان كرمان خبر مي‌دهند، پدر دانش‌آموز مضروب از «حل شدن اختلافش با معلم ضارب» خبر داد و از «رسانه‌اي شدن حادثه» اظهار ناراحتي كرد.

حادثه ضرب و شتم مهدي، دانش‌آموز مقطع نهم مدرسه شهيد دستغيب انار با انتشار خبرش در تارنماي محلي «انارپرس» رسانه‌اي شد. تاكنون بيش از ١٥٠ نفر از اهالي انار درباره اين خبر نظر داده‌اند كه با بررسي آنها مي‌توان به روايتي از حادثه رسيد.

مخاطبي كه خود را دوست مهدي معرفي كرده، نوشته است: «ماجرا از اينجا شروع شد كه معلم - ضارب - دانش‌آموزان را براي ادامه تدريس به حياط برد. وقتي مهدي شيطنت كرد، آقاي معلم از او خواست روي صندلي‌هاي جلو بنشيند اما او گفت: شما به من كاري نداشته باشيد و اصلا نگاهم نكنيد.

آقاي معلم با اين حرف عصباني شدند و اول با لگد محكم به كمر و پشت مهدي زد و بعد يك ضربه هم به پشت سر مهدي زد كه باعث شد عينك از چشمش به زمين بيفتد. آقاي معلم به مهدي گفت بلند شو و با عصبانيت حرف‌هايي به او زد اما مهدي دوباره جلوي معلم ايستاد. آقاي معلم دوباره چند ضربه به سر مهدي زد و او را به دفتر مدرسه برد.»

اين در حالي است كه سه روز پس از حادثه، پدر مهدي از «جزيي بودن اتفاق» و «حل شدن اختلافش با معلم ضارب» خبر مي‌دهد.

او مي‌گويد: « اين خبر نبايد رسانه‌اي مي‌شد. يك اتفاق جزيي بود و ما با خود آقاي معلم حلش كرديم. اصلا نمي‌دانيم آن سايت- انار پرس - اين خبر را از كجا آورده، با آنها هم هماهنگ كرديم و قرار است اين خبر از روي سايت برداشته شود.»

اظهار ناراحتي پدر مهدي از رسانه‌اي شدن حادثه در حالي است كه سردبير تارنماي انارپرس، منبع خبر را «خانواده دانش‌آموز مضروب» اعلام كرده و به «اعتماد» گفته است: «چند ساعت قبل از انتشار خبر، پدر مهدي با من تماس گرفت و با ناراحتي گفت، در مدرسه پسرش را كتك زده‌اند. او حادثه را دقيق برايم تعريف كرد. گفت معلم به‌شدت پسرش را كتك زده. پس از او برادرش هم زنگ زد و حرف‌هاي پدرش را تكرار كرد.»

مدرسه شهيد دستغيب انار مجهز به دوربين‌هاي مداربسته است كه تصاوير اين حادثه را ضبط كرده‌اند. تصاويري كه قرار بود با شكايت پدر مهدي، از سوي مسوولان آموزش و پرورش انار بررسي شود اما اكنون حسين ناجي، رييس آموزش و پرورش اين شهر مي‌گويد «همه‌چيز حل شده است.»

او حادثه را «يك مساله داخلي» اعلام مي‌كند و به «اعتماد» مي‌گويد: «من با پدر دانش‌آموز حرف زدم، او گفت همه‌چيز حل شده. اين حادثه يك اتفاق داخلي بود.» ناجي پس از گفتن اين حرف، خداحافظي كرد.

همزمان پدر مهدي نيز شكايت از معلم ضارب را تكذيب مي‌كند و از «عادي شدن همه‌چيز» خبر مي‌دهد. مدارس انار پيش از اين نيز شاهد ضرب و شتم دانش‌آموزان به دست معلمان بوده است. آذر ٩٢ معلم پرورشي يكي از مدارس پسرانه انار در مراسم صبحگاهي، چند دانش‌آموز را به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار داده بود.

با اين حال، حادثه رفته بر مهدي، بيش از همه، درگيري‌هاي گاه مرگبار معلمان با دانش‌آموزان در سال گذشته را به ياد مي‌آورد. يكم آذر پارسال، در يكي از مدارس بروجرد لرستان، دانش‌آموزي دبيرستاني با معلم فيزيك خود درگير شد و با ضربه چاقو او را به قتل رساند.

پسر ١٤ ساله پس از چند ماه در تهران دستگير شد كه پرونده‌اش همچنان در دست بررسي است. چهار روز پس از مرگ معلم بروجردي، خبر بستري شدن دانش‌آموزي ٩ ساله در بيمارستان به دليل تنبيه شدن به دست معلمش با شلاق رسانه‌اي شد و چند روز بعد نيز جراحي شدن يك دانش‌آموز تهراني به دليل تنبيه بدني در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت. تنبيه بدني دانش‌آموزان در حالي است كه براساس آيين‌نامه انضباطي مدارس، حتي «تحقير و توهين دانش‌آموز در مدارس» نيز غيرمجاز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این مشکلات تا روزی که قوانین بازدارنده ای برای دانش آموزان وجود نداشته باشد ادامه دارد.

      و معلم ها مظلومترین افراد در این بی قانونی اند. چون اگر دانش آموزی تصمیم به شیطنت بگیرد تنبیه های خنده داری در انتظارش است که معلم ناچار است از آن تنبیه های مضحک و بی فایده بگذرد و به تنبیه متوصل شود

    • تهراني

      ناتواني معلم در كنترل شاگرد بايد با كتك زدن حل شود ؟ واقعا كه!!!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        باید معلم باشی تا بدونی چی زجری می کشن این معلما

    • بدون نام

      بی ادبی هم حدی داره اخهبیچاره معلما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج