۲۶۸۱۷۵
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

کودکان سوری کجا می خوابند؟ +عکس

Magnus Wennman عکاس خبری برنده جایزه از استکهلم مجموعه عکس غم انگیزی منتشر کرده که نشان می دهد در آستانه اروپا و شرق میانه کودکان در فرار از درگیری های سوریه چه وضعی دارند.

وبسایت لاپلاس: Magnus Wennman عکاس خبری برنده جایزه از استکهلم مجموعه عکس غم انگیزی منتشر کرده که نشان می دهد در آستانه اروپا و شرق میانه کودکان در فرار از درگیری های سوریه چه وضعی دارند. برای تهیه مجموعه "کودکان کجا می خوابند" او به مناطقی که ان کودکان با خانواده هایشان در حال فرار هستند رفته است. او می گوید: "درک این درگیری و بحران ها برای بیشتر مردم ممکن است مشکل باشد اما اینکه این کودکان نیاز به جای امنی برای خوابیدن دارند کار سختی نیست. برخی از آنها واقعا امید خود را از دست داده اند، برای یک کودک واقعا سخت است که بچه بودن و سرگرمی را متوقف کند آن هم در مکان های واقعا بد!"

عبدالله، 5 ساله، بلگراد، صربستان

کودکان سوری کجا می خوابند؟ +عکس

عبدالله مبتلا به یک بیماری خونی است. او دو روز گذشته را بیرون ایستگاه مرکزی بلگراد خوابیده است. عبدالله شاهد قتل خواهرش در خانه شان بوده و هنوز در شوک است و کابوس می بیند. عبدالله خسته و بیمار است و مادرش هیچ پولی برای خرید دارو ندارد.

احمد، ۶ ساله، Horgos، صربستان

کودکان سوری کجا می خوابند؟ +عکس

احمد روی چمن ها می خوابد. احمد شش ساله است و مجبور است کیف خود را در این مسیر پیاده روی طولانی همراه خود بکشد. او شجاع است و تنها گاهی اوقات شبها گریه می کند. از زمانی که پدرش کشته شده عمویش سرپرستی او را به عهده دارد.

مرام، ۸ ساله، عمان

کودکان سوری کجا می خوابند؟ +عکس

مرام ۸ ساله تازه از مدرسه به خانه برگشته بود که موشک به خانه شان برخورد کرد. قطعه ای از سقف روی او فرومی ریزد، مادرش او را به بیمارستان می برد و از آنجا او را به اردن منتقل می کنند. ضربه که به سرش برخورد کرد بود باعث خونریزی مغزی می شود و ۱۱ روز او را به کما می برد. او در حال حاضر هوشیار است اما فکش شکسته و نمی تواند صحبت کند.

رالیا، ۷ و رهاف، ۱۳ ساله، بیروت

کودکان سوری کجا می خوابند؟ +عکس

رالیا و رهاف در خیابان های بیروت زندگی می کنند. مادر و برادرشان با یک نارنجک کشته شده اند. آنها همراه با پدرشان در روی جعبه های مقوایی می خوابند. رهاف می گوید "از پسران بد می ترسد." و همین لحظه رالیا شروع به گریه می کند.

مویاد، ۵ ساله، عمان

کودکان سوری کجا می خوابند؟ +عکس

مویاد و مادرش برای خرید آرد برای پخت پای به یازار رفته بودند که از کنار یک تاکسی بمب گذاری شده عبور می کنند، تاکسی منفجر می شود و مادر مویاد درجا می میرد. او به اردن منتقل می شود در حالیکه در سر و لگنش ترکش دارد.

والا، ۵ ساله، دارالاس

کودکان سوری کجا می خوابند؟ +عکس

احمد، ۷ ساله، Horgos / Roszke

کودکان سوری کجا می خوابند؟ +عکس

احمد در خانه بود که بمب به خانه شان اصابت کرد. گلوله به سر او برخورد کرد اما او جان سالم به در برد. در حال حاضر احمد در میان هزاران پناهنده دیگر روی آسفالت جاده ای منتهی به مرز بسته مجارستان می خوابد.

شیراز، ۹ ساله، سوروچ

کودکان سوری کجا می خوابند؟ +عکس

شیراز ۳ ماهه بود که دچار فلج اطفال شد. مادرش لیلا با گریه توضیح می دهد که چطور کودکش را در پتو پیچیده و از کوبانی به ترکیه منتقل کرده است. شیراز که نمی تواند صحبت کند در یک گهواره چوبی در اردوگاه پناهندگان روز را شب می کند.

شهد، ۷ ساله

کودکان سوری کجا می خوابند؟ +عکس

شهد عاشق نقاشی است اما همه نقاشی های او اخیرا تفنگ داشتند، چون تفنگ چیزیست که این روزها همه جا دیده است. حالا او اصلا نقاشی نمی کند چون خانواده او اکنون در مرز مجارستان نه کاغذی همراه آورده اند و نه مدادی. شهد حتی بازی هم نمی کند. این فرار کودکان را مجبور کرده که بزرگ شوند و نگرانی های یک روز یا یک ساعت آینده خود را به اشتراک بگذارند. خانواده او در پیدا کردن مواد غذایی سرگردانند و با سیب هایی که از امتداد جاده می چینند زنده مانده اند. اگر می دانستند که چنین فر سختی در پیش دارند خطر ماندن در سوریه را به جان می خریدند.

امیر، ۲۰ ماه، زحله، لبنان

کودکان سوری کجا می خوابند؟ +عکس

امیر ۲۰ ماهه، یک پناهنده به دنیا آمد. مادرش معتقد است فرزندش در رحم او دچار آسیب های روانی شده. او تا به حال حتی یک کلمه صحبت نکرده است.

جولیانا، ۲ سال، Horgos، صربستان

کودکان سوری کجا می خوابند؟ +عکس

فارا، ۲ سال، ازرق

کودکان سوری کجا می خوابند؟ +عکس

فارا دو ساله فوتبال دوست دارد، پدرش سعی می کند از هرچیزی که پیدا می کند برایش توپ بسازد. هرشب او به فارا و دختر بزرگترش تیسام که ۹ سال دارد شب بخیر می گوید به امید اینکه روز بعد بتواند یک توپ مناسب برای آنها پیدا کند. همه رویاهای دیگر به نظر می رسد دور از دسترس باشند اما او امیدش را به این یکی از دست نمی دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یلدا

      واقعا ناراحت کنندست.از وقتی اولین عکسو دیدم اشکام خود به خود اومدن.به امید دنیایی بی جنگ.

    • Kami

      داداش چرا کودکان سوری بیا همین ور دلت حلبی آباد تهران رو نگاه کن بیا ببین کودکان اینجا کجا میخوابند
      چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامست

      پاسخ ها

      • میترا

        بله درسته...کودکان ما خون رنگین تری دارند...کودکان سوریه به ما چه ربطی دارند؟
        ..جالب اینجاست که نه قدمی برای کودکان سرزمین خودمون برمی داریم و نه دلی برای این طفل معصوم ها میسوزونیم...معنی آدمیت خیلی وقته تغییر کرده

    • فريدا

      طفل هاي معصوم ...

    • بدون نام

      خداازباعث وبانی شون نگذره خدایادرعصری که شعاربزرگمون تمدنه وافتخارمون پیشرفت چه برسر تمدن وانسانیت میاریم مگریک انسان چقدر میتواند حیوان باشد حتی حیوان هم باهمجنس خوداینطوری رفتارنمیکنه مردم سوریه وحلبی آبادهای تهران وهرکجای دیگر فرقی نمیکند همشون دردناکن چون اهمشون انسانن وافرادی از نوع خودمون این بلاهاروسرشون آوردیم بازیاده خاهیامون وکم کاریامون....خدایاماروببخش

    • بدون نام

      الهی بمیرم واسشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج