جاباما
۲۶۸۴۷۵
۱۴ نظر
۵۰۲۵
۱۴ نظر
۵۰۲۵
پ

۳سال حبس برای رباینده زن جوان

مأموران پلیس تهران یک سال قبل حین گشت‌زنی متوجه شدند زنی جوان و لاغراندام یکباره خودش را از خودرویی که چند ماشین جلوتر از مأموران در حال حرکت بود، به بیرون پرت کرد.

روزنامه شرق: مأموران پلیس تهران یک سال قبل حین گشت‌زنی متوجه شدند زنی جوان و لاغراندام یکباره خودش را از خودرویی که چند ماشین جلوتر از مأموران در حال حرکت بود، به بیرون پرت کرد.

بلافاصله مأموران به تعقیب ماشین پرداختند و راننده را متوقف کردند. با بازداشت این مرد او در ابتدا مدعی ‌شد زن جوان دچار مشکلاتی است و به همین دلیل چنین کاری کرد اما وقتی زن شاکی جزئیات حادثه را توضیح داد، مأموران متوجه شدند با پرونده آدم‌ربایی روبه‌رو هستند.

این زن گفت: «شب‌هنگام بود من بچه‌هایم را به خانه مادرم بردم و می‌خواستم به منزل خودم برگردم و کاری انجام دهم، در راه دست تکان دادم و یک ماشین پراید ایستاد من هم سوار ماشین شدم و به راه افتادیم، کمی که جلوتر رفتیم راننده تغییر مسیر داد؛ متوجه شدم راننده آدم قابل‌اعتمادی نیست بلافاصله به او گفتم ماشین را نگه‌ دارد اما او توجهی نکرد و به راهش ادامه ‌داد.»

زن شاکی گفت: خیلی ترسیده‌ بودم و نمی‌دانستم باید چه کنم به مرد راننده گفتم اگر ماشین را متوقف نکنی خودم را به پایین پرت می‌کنم گفت تو جرئت این کار را نداری و قفل ماشین هم خراب است، به محض اینکه دستم را به قفل انداختم در باز شد و برای اینکه تعرضی به من صورت نگیرد، خودم را از ماشین به بیرون پرت کردم.

با شکایت این زن و قبول اتهام از سوی مرد جوان پرونده برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و روز گذشته متهم در جلسه رسیدگی حاضر شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان درخواست صدور حکم برای متهم کرد و گفت از نظر دادسرا دلایل برای اثبات جرم کافی‌ است و دراین‌باره دادگاه باید نظر خود را اعلام کند.

در ادامه زن شاکی در جایگاه حاضر شد؛ او گفت: من مادر سه کودک هستم و همیشه هم در زندگی‌ام طوری رفتار کردم تا مبادا بچه‌هایم آسیب ببینند؛ آن شب هم وقتی مرد جوان من را سوار ماشینش کرد فکر کردم مسافرکش است البته باید مسیر کوتاهی می‌رفتم و مسیر خیلی هم سرراست بود.

بعد که دیدم مرد جوان مسیر خود را تغییر داد از او چند بار خواهش کردم ماشین را متوقف کند، حتی به او گفتم اگر به این کارت ادامه دهی خودم را از ماشین به بیرون پرت می‌کنم، چون من بچه‌ دارم و آبرویم آن‌قدر مهم است که حاضرم به‌خاطرش جانم را از دست بدهم. پسر جوان فکر نمی‌کرد من این کار را بکنم و حرف‌های رکیکی زد اما من در را باز و خودم را به پایین پرت کردم. شانسی که داشتم این بود که همان لحظه ماشین گشت پلیس در حال عبور بود و این مرد را تعقیب کرد.

بر اساس گزارشی که پزشکی قانونی ارائه داده، زن جوان با توجه به اینکه خودش را از ماشین به بیرون پرت کرده‌ دچار جراحت‌های زیادی شده‌ بود. همچنین مأمورانی که اقدام به تعقیب راننده جوان کرده‌ بودند تأیید کردند این زن خودش را از ماشین به بیرون پرت کرد و وضعیت طوری بود که حتی خطر مرگ برای این زن وجود داشت.

وقتی نوبت به متهم رسید، او اتهام آدم‌ربایی به قصد تجاوز را که به او وارد شده ‌بود، رد کرد و گفت: تحت‌تأثیر شیشه فقط قصد ربودن این زن را داشتم. متهم گفت: سه ماه بود که از زندان آزاد شده ‌بودم البته بار اولی نبود که به زندان می‌رفتم؛ به اتهام رابطه نامشروع و درگیری دو بار زندانی شده‌ بودم و این بار سوم بود که به خاطر مواد مخدر بازداشتم کردند.

دوران محکومیتم که تمام شد و آزاد شدم انگار هنوز از آن حالت بیرون نیامده ‌بودم؛ داشتم بی‌هدف در خیابان رانندگی می‌کردم و ماشین هم متعلق به خودم نبود. ضمن اینکه شیشه هم مصرف کرده ‌بودم و حالت عادی نداشتم و نمی‌دانستم باید چه کاری کنم و در فاز مواد بودم که زنی دست تکان داد. او زن بدی نبود فکر کرد من مسافرکش هستم و برای اینکه مسیر مستقیمی را برود دست تکان داد و من هم ماشین را متوقف کردم.

سوار که شد قرار بود مسیر کوتاهی را برویم اما هوس کردم این زن را بدزدم؛ قصدم تجاوز به او نبود اما از اینکه گریه می‌کرد و می‌ترسید لذت می‌بردم. هرچه خواهش کرد و جیغ زد که ماشین را متوقف کنم قبول نکردم و یکباره زن جوان در را باز و خودش را به بیرون پرت کرد. من خیلی متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد فقط صدای پرت‌شدن زن جوان را شنیدم و بعد که آژیر پلیس را شنیدم، از ترس دستگیری و رفتن دوباره به زندان فرار کردم. من تأکید می‌کنم هیچ قصدی برای تجاوز به این زن نداشتم.

در پایان جلسه رسیدگی با توجه به اینکه مرد جوان اتهام آدم‌ربایی را پذیرفت و دلیلی برای اینکه مشخص شود او قصدی برای تجاوز داشته ‌است وجود نداشت، هیأت قضات شعبه هشت به ریاست قاضی اصغرزاده او را به سه سال حبس و یک سال تبعید به شهری بدآب‌و‌هوا محکوم کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امید

      آدم ربایی کرده دیگه.!!!

    • محمد

      نمی دانم به خدا ایمان دارید یا نه لذا به خدا قسم تان نمی دهم ولی شما را به جان زن و بچه هایتان قسم ، اخبار این احکام تشویق کننده به جرم را منتشر نکنید.

      ولی بر اساس آموزه های اسلامی نشر فساد بدتر از فساد است لذا شما را به هر که دوست دارید قسم ، این احکام سبک و جنایت پرور را اعلام نکنید تا ملت تشویق به خلافکاری نشوند
      وگرنه روز قیامت باید پاسخگوی حق تعالی برای گسترش فساد و دزدی و جنایت باشید

      پاسخ ها

      • لیلی

        چی می گی شما؟ اخبار رو نگن تا هر کسی هر غلطی خواست تو سکوت خبری انجام بده؟ مثل اینه که از همه بخواهیم کور بشن تا زشتی ها دیده نشه.

    • امیر

      مجازات آدم ربایی

      طبق ماده 621 قانون مجازات اسلامی،مجازات آدم‌ربایی پنج سال تا پانزده سال حبس در نظر گرفته شده است و مجازات نوزادربایی طبق ماده 631 قانون مجازات اسلامی شش ماه تا سه سال حبس در نظر گرفته شده است و در صورتی که معلوم شود طفل ربوده شده مرده بوده مرتکب به یکصد هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته اين قانون ولي بر اساس دفعيات متهم اين حكم تغيير ميكنه نا سلامتي قاضي و دادگاه به خاطر همين امر برقرار است

    • حمید

      این ادم را باید اعدام کرد.3 سال حبس!!!!!یعنی چی.؟؟؟؟

    • سعید

      جای تاسف

    • بدون نام

      فقط سه سال حبس ؟؟؟ چه جالب

    • خسرو

      طرف میگه قصد تجاوز نداشتم پس احتمالاً میخواسته فقط بشینه روبروش نگاهش کنه

    • منتظر

      جايي خوانده بودم آدم ربايي حكم قتل را دارد .
      فرضا” اگر زن ربوده ميشد و مورد تجاوز واقع ميشد و متجاوز گرفتار ميشد آنوقت حتما” حكم اعدام صادر ميشد ولي ديگر چه فايده !
      به نظرم به جنبه پيشگيري احكام بايستي توجه بيشتري شود.
      اگر قضات محترم احكام قاطع صادر كنند نه يك مورد در تمام موارد جامعه آرامش بيشتري را تجربه خواهد كرد چند درصد از مردم اين كارها را ميكنند آدم ربايي ؟! با چه قصدي انجام ميشود كه فرموده ايد دليلي بر تجاوز نيافتيد؟!
      ياد شكايتي افتادم كه مامور محترم پليس ميگفت : هنوز كه اتفاقي نيافتاده تا ما وارد عمل شويم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • میلاد

      دوست عزیز ماده 621 تبصره داره که همونجا قید شده شروع به ربودن سه تا پنج سال حبس داره

    • شهرام

      آقای قاضی اصغر زاده جرم آدم ربایی سه ساله ؟ با وجود حادثه انتحاری برای جلوگیری از بی شرافتی ؟

    • هرمز درختچی

      نشر فساد بدتر از فساد است
      نشر فساد بدتر از فساد است
      نشر فساد بدتر از فساد است

      لایک داری محمد

    • جواد

      قضات محترم چجوری فهمیدن طرف قصد تجاوز نداشته
      وقتی داشته یک زن رو میدزدیه چه قصد دیگه ای میتونسته داشته باشه
      3 سال حبس فقط و فقط
      حتما باید یه بلایی سر مادر سه بچه و همسر ابرو دار یک مرد در میومد که قضات محترمه یه تکونی بخورن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج