۲۶۹۴۳
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

شفابخش ترین عطر جهان

در شیوه درمانی آروماتراپی درمانگران با كمك عصاره یا روغن گیاهان دارویی و مواد طبیعی به درمان بیماران می‌پردازند. در جهان بیش از ۰۵۱ نوع روغن یا عصاره گیاهان دارویی وجود دارد كه یكی از شفابخش‌ترین آنها عصاره شفابخش گل‌سرخ است.


شفابخش ترین عطر جهان

برترین ها:

در شیوه درمانی آروماتراپی درمانگران با كمك عصاره یا روغن گیاهان دارویی و مواد طبیعی به درمان بیماران می‌پردازند. در جهان بیش از 510 نوع روغن یا عصاره گیاهان دارویی وجود دارد كه یكی از شفابخش‌ترین آنها عصاره شفابخش گل‌سرخ است. درمانگران از رایحه و خواص درمانی این عصاره برای درمان عفونت‌ها، كوفتگی‌ها و اختلالات روحی مثل افسردگی بهره می‌برند.

شفابخش ترین عطر جهان

آروماتراپی یعنی چی؟

در شیوه آروماتراپی یا عطردرمانی، درمان بیماری‌ها به چند روش مستقل یا دو تا سه روش كنار هم انجام می‌شود. در این شیوه درمان بیماری‌ها به‌واسطه بوییدن و استشمام عصاره و عطر گیاهان دارویی خاص، تبخیر عصاره برخی از گیاهان دارویی در هوا و همین‌طور به كمك انواع بخورها انجام می‌شود. گاهی درمانگر استفاده موضعی از روغن‌ها و عطرها را به بیمارانش توصیه می‌كند. به‌این ترتیب كه بیمار با روغن گل سرخ یا روغن بابونه یا هر گیاه دارویی دیگر ماساژ دریافت می‌كند. به‌این ترتیب بیمار خواص دارویی عطر را از طریق پوست و به‌صورت موضعی دریافت می‌كند و گاهی با استشمام رایحه‌ای خاص كه از عود متصاعد می‌شود، درمان می‌شود. شیوه درمانی آروماتراپی به‌عنوان یك شیوه درمانی موثركنار انواع ماساژدرمانی‌ها، درمان‌های مكتب آیورودا و برخی از شیوه‌های درمانی مكتب طب سنتی چین مورد استفاده قرار می‌گیرد.



روش سنتی تهیه عطر گل سرخ

امروزه تهیه اسانس گل‌سرخ سختی و مشقت بسیار زیادی دارد، به‌طوری كه برای به‌دست آوردن یك لیتر اسانس یا روغن معطر گل سرخ باید از ۵ هزار كیلو گلبرگ گل‌سرخ استفاده كرد. در شیوه امروزی، محققان با استفاده از حلال‌های دیگری كه سراغ دارند به عصاره‌گیری و جدا كردن اسانس گلبرگ‌های گل می‌پردازند اما در زمان‌های گذشته حكمای طب سنتی ایران، برای به‌دست آوردن عصاره یا روغن معطر گل‌سرخ، گلبرگ‌های این گل را درون روغن زیتون می‌ریختند و برای مدت نسبتا طولانی از آنها مراقبت می‌كردند تا اسانس و عصاره گلبرگ‌ها گرفته شود.



شفابخش ترین عطر جهان

روغن و اسانس گل‌سرخ علاوه بر تنظیم قاعدگی تاثیر بسیار زیادی در درمان اختلالات ناشی از دوران بارداری دارد. علاوه‌براین شیوه درمانی می‌توان با كمك روغن گل‌سرخ و تجویز آن برای خانمی كه تصمیم دارد مادرشود، او را به لحاظ روحی و جسمی برای بارداری آماده و مهیا كرد.

درمانگران طب سنتی برای درمان خواب‌آلودگی و بی‌حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن نسخه‌ای دارند كه به كمك آن می‌توان بلغم زائد بدن را دفع كرد و به درمان بی‌خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت .


پیشگیری به شیوه عطردرمانی

اسانس گل‌سرخ در میان اسانس‌هایی كه در عطردرمانی برای درمان بیماری‌های جسم و روح مورد استفاده قرار می‌گیرد، یكی از موثرترین و ملایم‌ترین اسانس‌هاست كه حتی برای گروه سنی كودك و خردسال نیز از سوی درمانگران و متخصصان عطردرمانی توصیه شده كه هم در زمینه درمان و هم در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها بسیار موثر است.

درمانگران عطردرمانی با كمك اسانس‌ها و عطرهای شفابخش، بسیاری از بیماری‌های پوست و مو، دستگاه تنفسی، دستگاه گوارش، اختلالات گردشی خون، بیماری‌ها و اختلالات زنان، اختلالات عصبی و روانی و دردها و بیماری‌های مفصلی- عضلانی را تسكین، كنترل و در برخی موارد درمان می‌كنند. این متخصصان برای درمان بیماران‌شان از رایحه اسانس‌ها و عطرها، بخور عطرها و روغن‌های گیاهی، حمام‌كردن با آنها و همین‌طور با استفاده از تكنیك‌های ماساژ به درمان بیماری‌ها می‌پردازند و در برخی موارد می‌توانند به‌عنوان راه‌حلی برای پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها استفاده كنند.


برای آنها یی كه می‌خواهند مادر شوند

روغن و اسانس گل‌سرخ علاوه بر تنظیم قاعدگی تاثیر بسیار زیادی در درمان اختلالات ناشی از دوران بارداری در زنان دارد. علاوه‌براین شیوه درمانی می‌توان با كمك روغن گل‌سرخ و تجویز آن برای خانمی كه تصمیم به مادرشدن دارد، او را به لحاظ روحی و جسمی برای بارداری آماده و مهیا كرد. حكیمان و درمانگران مكاتب طب سنتی جهان، گل‌سرخ را یكی از گیاهان دارویی مناسب در دوران پیش از بارداری می‌دانند. در شیوه عطردرمانی نیز درمانگران به مادران توصیه می‌كنند تا پیش از باروری و پس از آن عطر یا اسانس گل سرخ را استشمام كنند، زیرا این كار موجب افزایش قدرت باروری و افزایش توان رحم و ایجاد امنیت و آرامش در مادر می‌شود.


پاكسازی محیط با عصاره گل‌سرخ

از زمان‌های بسیار دور مردم برای ضد عفونی‌كردن هوای منزل خود از گیاهان استفاده می‌كردند. امروزه نیز بسیاری از مردم در سراسر جهان متناسب با اقلیم و شرایط آب‌وهوایی خود از انواع گیاهان شفابخش و دارویی برای پاكسازی محیط زندگی، خانه و محل كارشان استفاده می‌كنند. در شیوه عطردرمانی نیز درمانگران به مخاطبان خود توصیه می‌كنند برای ضدعفونی كردن و پاكسازی فضای منزل متناسب با اقلیم و روحیات خود از اسانس یا عطر گیاهانی چون گل‌سرخ، رزماری، مرزه، ترنج، اكالیپتوس، سیر و پیاز استفاده كنند. همان‌طور كه امروزه نیز در بسیاری از خانه‌ها شاهد هستیم، در فصل‌های سرد سال از بخور برگ‌های اكالیپتوس یا آویشن برای پاكسازی محیط خانه استفاده می‌كنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهار

      مجله خط دوم منظورتون چه تعداد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج