جاباما
۲۶۹۵۳۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

گزارشی که رهبری خواند و گریه کرد

علی مطهری از ارائه گزارشی به مقام معظم رهبری در مورد فاصله از سبک زندگی اسلامی و نزدیکی به سبک زندگی غربی، افزایش نرخ طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی شهرها خبر داد که موجب تاثر ایشان شد.

ایسنا: علی مطهری از ارائه گزارشی به مقام معظم رهبری در مورد فاصله از سبک زندگی اسلامی و نزدیکی به سبک زندگی غربی، افزایش نرخ طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی شهرها خبر داد که موجب تاثر ایشان شد.

اين نماينده تهران در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در مورد مسائلی نظیر نفوذ، بازداشت خبرنگاران، افزایش نرخ طلاق و حاشیه نشینی سخنرانی کرد.

مهم‌ترین بخش از سخنان ویبه این شرح است:‌

* نمی‌توان گفت که نفوذ نبوده منتها باید مراقب باشیم که مسأله نفوذ به شکل ابزار درنیاید که بخواهند تصفیه حساب سیاسی کنند.

*مسأله نفوذ نباید به شکل ابزاری باشد که بگویند برخی دنبال نفوذ‌ند و مأمور خارجی هستند و از این طریق زمینه‌سازی حذف رقبایمان را از صحنه سیاسی فراهم کنیم.

*قبل از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۲ اعلام شد که ۳۰،‌۴۰ نفر مرتبط با خارج را گرفته‌اند. بنده در آن زمان نماینده مجلس در هیأت نظارت بر مطبوعات بودم جلسه‌ای برگزار و خواسته شد، توضیحات لازم در مورد بازداشت این خبرنگاران ارائه دهند. این توضیحات یک سری اطلاعات کلی بود مبنی بر اینکه این خبرنگاران دنبال ارتباط با خارج و ضربه زدن به نظام بودند. آنها را مرتبط با خبرنگاران خارجی و بی‌بی‌سی دانستند آن هم به این شکل که خبرنگاری که قبلاً در ایران بوده و به دلیل فشارهای سال ۸۸ از کشور خارج شده و در بی‌بی‌سی فعالیت کرده با ‌آن خبرنگار تماس گرفته و ضمن احوالپرسی سوالاتی را پرسیده است. آنها این تماس را به معنای ارتباط با خارج قلمداد کرده‌اند و گفتند که این خبرنگاران اسناد نظام را منتقل کرده‌اند. ما در پاسخ گفتیم که مگر خبرنگار چه چیزی جز آنچه در رسانه‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌ها منتشر می‌شود می‌داند که بخواهد منتقل کند و خبرنگار چه چیزی از اسناد نظام دارد که بخواهد بداند. ما در انتها در آن جلسه پاسخ‌ها را قانع کننده ندانستیم بعد از آن معلوم شد که هدف از این بازداشت‌ها ایجاد رعب در قبل از انتخابات در برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها بود.

*الان خیلی از روزنامه‌نگاران نگران هستند و در وحشت‌اند که هر لحظه ممکن است آنها را بگیرند. این برای کشور بد است و خلاف آزادی بیان و به ضرر کشور است. چرا که همیشه تخلفات بزرگ در زمان ایجاد محدودیت برای آزادی بیان رخ می‌دهد.

* بنده روز گذشته در تذکری علت بازداشت خبرنگاران توسط اطلاعات سپاه را از وزرای دادگستری و اطلاعات پرسیدم اما آن عضو هیأت رئیسه‌ای که تذکر کتبی را از پشت تریبون قرائت می‌کرد کلمه سپاه را برداشت، بنده اعتراض کردم و گفتم که منظور من آن چیزی که شما خواندید نبود. چون اگر قرار به بازداشت خبرنگاران نیز باشد باید توسط وزارت اطلاعات و یا قوه قضائیه انجام شود و ارتباطی با سپاه ندارد. ولی شما کلمه سپاه را برداشتید. اینگونه سانسورها به ضرر کشور است. ما فکر می‌کنیم با این رویه به کشور خدمت می‌کنیم اما به ضرر کشور است.

*از ابتدای انقلاب رسم آن بوده که سپاه به موضوع مخالفان مسلح همچون گروه فرقان و منافقان رسیدگی کند. اما اینکه به مسأله خبرنگاران وارد شود، نمی‌شود و به معنای حاکمیت دوگانه است.

* در مقطع فعلی مقام معظم رهبری به مناسبت برجام تأکید کردند که مراقب باشید از راه برجام نفوذ صورت نگیرد، راه نفوذ را بسته و مراقبت کنید. بر این اساس فکر نمی‌کنم که ایشان چیز بیشتری گفته باشند و هشداری بود که مراقبت صورت گیرد.

*در حال حاضر تا حدی در بخش فرهنگی نفوذ صورت گرفته به طوری که با نگاهی که نوع و سبک زندگی می‌توان فاصله از سبک زندگی اسلامی و نزدیکی به سبک زندگی غربی را دید. ... در همین رابطه گزارش عمیق و وسیع منتشر شد و خدمت مقام معظم رهبری نیز رسید. گزارشی در خصوص افزایش نرخ طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی شهرها و مواردی از این دست که مأیوس کننده نیز بود. شنیدم رهبری خودشان ۶ ساعت وقت گذاشته‌اند و گزارش را شنیدند و در آخر گفتند که خودشان مسئولند و در برخی حوزه‌ها نیز اشک ریخته و گریه کرده‌اند. این نشان می‌دهد این مسأله مهمی است و حاکی از نفوذ فرهنگی می‌باشد.

*با نگاهی به افزایش نرخ طلاق به این موضوع می‌توان پی برد که آمار طلاق در بین قشر مرفه و بیشتر از قشر محروم و فقیر است به طوری که می‌گویند نرخ طلاق در شمال تهران ۲ به ۱ است یعنی از هر دو ازدواج یک طلاق صورت می‌گیرد.

* زمانی که روابط آزاد و مجالس مختلط بیشتر شده طرف هوس می‌کند که زنش را عوض کرده و طلاق بدهد.

* بنده هفته گذشته سوالی از وزیر فرهنگ در مورد علت رواج استفاده از کلمات بیگانه در کشور بخصوص تابلوها، موسسات و غذاخوری‌ها داشتم که علیرغم اینکه پاسخ را قانع کننده ندانستم اما باز درخواست رأی‌گیری ندادم چون ایشان دو کارت زرد داشت.

*در حال حاضر در کشور ما نوع پوشش در جامعه و استفاده از سبک غربی نسبت به ۱۵ سال پیش متفاوت شده که این نشان دهنده نفوذ در برخی قسمت‌هاست. پس نمی‌توان گفت که نفوذ نبوده باید مراقبت کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تصفیه حساب؟ لابد لیسانسم داری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج