۲۶۹۷۹۷
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

آیت الله مکارم: جلوی تفکر داعشی را بگیرید

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: باید جلو ریشه های تفکر داعشی گرفته شود و داعش تنها در میدان نظامی مغلوب نمی شود و باید در تفکر آن ها تاثیرگذاری کرد.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: باید جلو ریشه های تفکر داعشی گرفته شود و داعش تنها در میدان نظامی مغلوب نمی شود و باید در تفکر آن ها تاثیرگذاری کرد.


این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: حوادث اخیر در پاریس هشداری بیدار کننده برای غربی ها بود که این آتش محدود در سوریه و عراق نمی ماند و با زبانه کشیدن به همه جا کشیده می شود.

حمله های تروریستی داعش به پاریس درروز جمعه 22 آبان،حداقل 130 کشته و بیش از 350 زخمی برجا گذاشت.

وی افزود: اکنون عده ای به دنبال راه حل هستند و با وجودی که حمل بر صحت می کنیم در عین حال دو توصیه نیز داریم، توصیه اول به غربی هاست و به آن ها می گوییم بروند و کتاب های محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه را مطالعه کنند و زادگاه تکفیر و داعش را در آن ببینند و بدانند سرچشمه این اندیشه و تفکر عربستان سعودی است.

وی با بیان این که بتازگی روزنامه های آمریکایی با صراحت می نویسند زادگاه داعش عربستان سعودی است ابراز داشت: توصیه ای نیز به علمای وهابی داریم و شما که می بینید محصول افکار محمد ابن عبدالوهاب و ابن تیمیه کشت و کشتار، بی رحمی ها، آتش سوزی ها و ویرانی ها شده است؛ موقع آن است که به صف های مسلمانان برگردید و این مذهب را رها کنید.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به علمای وهابی افزود: شما در مدرسه های خود درس تکفیر می دهید اما مفتی بزرگ شما می گوید تکفیر حرام است و تکفیری ها را محکوم می کنید لذا نباید در مقابل واقعیت ها لجاجت کرد و این کار اشتباه است.

وی ادامه داد: باید به صف های مسلمانان بپیوندید، کتاب های آن ها را کنار بگذارید تا فراموش شود، چراکه تازمانی که این تعلیمات وجود دارد این آتش روشن است و اگر در یک جای دنیا آن را خاموش کنید در جای دیگری در دنیا روشن می شود.

این مرجع تقلید همچنین اظهار داشت: آداب اجتماعی اسلامی باید در جامعه اجرا شود و کمک به دیگران از طریق مادی و معنوی نیز از آدابی است که جامعه باید به آن توجه داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: گاهی ارزش کمک معنوی برای افراد از کمک مادی نیز بیشتر است و انسان به جای این که در برابر شخص محزون احساس فرح کند احساس حزن می کند و در برابر کسی که احساس شادی دارد نیز احساس غمگینی به خود نمی دهد.

وی افزود: طلبه ها، فضلا و مدرسان حوزه باید نسبت به اجرای دستورهای اسلامی کوشاتر از دیگران باشند تا جاذبه روحانیت، اسلام و مذهب بیشتر باشد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تفکر داعشی یعنی چی ؟

    • بدون نام

      این فکر داعشی چقدر مهم شده؟؟؟
      کل دنیا ازش می لرزه!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج