۲۶۹۸۲۶
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

پیکر «رکن آبادی» شناسایی شد

پیکر دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه کشورمان سرانجام در میان جانباختگان منا شناسایی شد.

خبرگزاری مهر: سرانجام پیکر غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان که از مفقودان فاجعه منا بود، شناسایی شد.

در پی کارشکنی های مختلف رژیم سعودی در امر شناسایی مفقودان منا که درخصوص رکن آّبادی پررنگ تر نیز بود؛ اواخر هفته گذشته ۲ تن از برادران و نیز دختر وی با سفر به عربستان، از نزدیک موضوع را دنبال کردند.

پیکر «رکن آبادی» شناسایی شد

با انجام آزمایشات تخصصی از بستگان درجه یک وی و تطابق آن با مشخصات جانباختگان منا، سرانجام پیکر رکن آّبادی شناسایی شده و در حال حاضر مراحل نهایی انتقال آن به تهران دنبال می شود و به احتمال زیاد این اتفاق فردا صورت خواهد گرفت.

گفته می شود مرحوم رکن آبادی جزو اولین دسته از مدفونین فاجعه منا در مکه است.

از ساعات اولیه این حادثه و بی خبری از این دیپلمات ایرانی، رسانه های سعودی و به ویژه العربیه، موج دروغ پردازی خود را آغاز کردند که برجسته ترین آن منکر شدن ورود رکن آبادی به عربستان و حضور در مناسک حج بود.


اوحدی: در حال تطبیق اثر انگشت و دی‌ان‌ای با پیکر هستیم

خبرگزاری آنا: در حالی این منبع موثق از شناسایی پیکر رکن آبادی خبر داد که سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت درباره انتشار خبر شناسایی پیکر رکن آبادی اظهار کرد: بر اساس شواهدی که از سوی دولت عربستان در اختیار ما قرار گرفته است و هم‌اکنون با حضور خانواده رکن‌آبادی در حال تطبیق دادن مستنداتی از قبیل اثر انگشت و دی‌ان‌ای هستیم، امیدواریم به زودی وضعیت نهایی این موضوع روشن شود.

به گفته وی، هنوز نتیجه نهایی شناسایی پیکر غضنفر رکن‌آبادی،سفیر اسبق کشورمان در لبنان و علی‌اصغر فولادگر، از کارشناسان نظامی و سایر مفقودان فاجعه منا مشخص نشده است.

اوحدی گفت: پس از شناسایی دو نفر دیگر از زائران مفقود حادثه منا در روزهای اخیر تعداد مفقودین حادثه منا در حال حاضر به 15 تن رسیده است. همچنین خانواده پنج تن از مفقودین حادثه منا نیز برای شناسایی به عربستان اعزام شد‌ه‌اند و برای تعدادی دیگر نیز فردا ویزا صادر می‌شود تا هر چه سریعتر وضعیت مفقودین این حادثه مشخص شود.


توضیح درباره شناسايي پيکر رکن آبادی

باشگاه خبرنگاارن جوان: برادر مرحوم رکن‌آبادی پيرامون شناسايي پيکر اين مرحوم و نحوه انتقال وي به کشور توضيحاتي را ارائه کرد.

وي تصريح کرد: طبق صحبت‌هاي انجام شده،پيکر مرحوم غضنفر رکن‌آبادي روز پنجشنبه (۵ آذر ماه) از طريق کشور عمان به خاک ايران وارد مي‌شود.

برادر رکن‌آبادي تاکيد کرد: به محض ورود پيکر اين برادر عزيز در اولين فرصت در مورد مراسم تشييع و خاکسپاري اطلاع‌رساني‌هاي لازم را خواهيم کرد.


وي با اشاره به اينکه تاکنون مکان خاصي براي دفن پيکر مطهر وي در نظر نگرفته‌ايم، گفت: اما در حال حاضر دو گزينه تهران و شهر قم که زادگاه برادرم بود، وجود دارد اما هنوز در باب مکان دفن به نتيجه نهايي نرسيده‌ايم.

رکن‌‌آبادي در واکنش به اينکه مرحوم رکن‌آبادي تا لحظه آخر زنده مشاهده شده آيا در مورد اين مسئله پيگيري‌هاي لازم انجام خواهد شد، نيز گفت: پس از انتقال پيکر مطهر به کشور تيم پزشکي متشکل از پزشکي قانوني، ناجا و معراج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بر روي علت واقعه فوت کار مي‌کنند و اين موضوع را مشخص خواهند کرد.

وي ادامه داد: بعنوان خانواده مرحوم رکن‌آبادي پيگير ابعاد حقوقي اين فاجعه‌اي که به احتمال زياد دست‌ها و بندهايي در آن مشاهده مي‌شود هستيم و رژيم آل سعود بايد تا آخرين لحظه پاسخگوي خانواده‌هاي قربانيان اين حادثه باشد.

برادر رکن‌آبادي تصريح کرد: بنده عروج شهادت‌گونه برادر بسيجي خود را به محضر ولي عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب و امت اسلامي ايران و همه علاقمندان به مقاومت اسلامي در دنيا تسليت عرض مي‌کنم.

وي خاطرنشان کرد: دکتر رکن‌آبادي در حقيقت يک فرد نبود بلکه يک تفکر و مسير بود و دشمنان مقاومت آرزوي تضعيف خط مقاومت را به گور خواهند برد زيرا شاگرداني که به دست اين ديپلمات پرورش يافته‌اند، ادامه دهنده راه شهدا و مسير حق و حقيقت خواهند بود.


زمان انتقال پیکر مرحوم «رکن آبادی» به کشور

خبرگزاری مهر: رئیس پرونده مفقودان فاجعه منا در وزارت امور خارجه، از برنامه‌ریزی برای استقبال رسمی از پیکر دیپلمات انقلابی مرحوم «غضنفر رکن‌آبادی» در روز جمعه و در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

عبدالله سهرابی با اشاره به جلسه عصر امروز معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه و نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت برای استقبال از پیکر مرحوم غضنفر رکن‌آبادی (سفیر سابق کشورمان در لبنان) اظهار داشت: تدابیر لازم در وزارت امور خارجه، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای استقبال باشکوه و رسمی از پیکر این دیپلمات بسیجی و مهاجرالی‌الله اتخاذ شده است.

وی افزود: قرار است به محض قطعی شدن ساعت ورود پیکر ایشان در روز جمعه، ابتدا استقبال رسمی با حضور مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت و دوستان و همکاران ایشان در پاویون فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام شود و در مرحله بعد، مراسم تشیع از مقابل منزل ایشان و سپس به صورت رسمی از مقابل وزارت امور خارجه انجام خواهد شد.

رئیس پرونده مفقودان فاجعه منا در وزارت امور خارجه تصریح کرد: قرار اولیه ما برای ورود پیکر مرحوم رکن آبادی به تهران، فردا پنجشنبه بود که به دلیل مشکلات خطوط هوایی این کار به تعویق افتاد.

سهرابی با بیان اینکه مرحوم رکن‌آبادی به عنوان یک دیپلمات انقلابی، دوستان بسیار زیادی داشت، خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان فرمانده گردان عاشورای وزارت امور خارجه در ایام فتنه شب‌ها در وزارتخانه می‌خوابید و برای دفاع از حریم وزارت امورخارجه سر از پا نمی‌شناخت.

وی همچنین در رابطه با پیگیری سرنوشت سایر مفقودان حادثه منا نیز گفت: در این رابطه با جدیت در حال پیگیری هستیم و سرکنسول ما در عربستان شب گذشته اعلام کرد که روند کارها بر اساس آزمایش‌های DNA صورت گرفته، در حال انجام است تا به زودی تکلیف تمام مفقودان این فاجعه معلوم شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک عده ای باید خجالت بکشن که اینهمه بدون مدرک تهمت میزدند.

    • بدون نام

      مرگ بر آل سعود .

    • علی

      لعن الله آل سعود آل سقوط

    • بدون نام

      شما که میگفتین دادنش به اسرائیل

    • بدون نام

      الله واعلم .

    • محمد

      ما اميدوار بوديم ايشان زتده و توسط آل ظالم سعود ربوده و به اسرائيل تحويل و در فلسطين اشغالي اسير است

    • مهسا طالعی

      تو این مملکت دروغ نگفتن جرمه انگار!

    • سهند

      من نمیدانم اینهمه هجمه جز بهانه دست دشمن دادن چیزی دگری است. خیلی از مسولین ارشد وزارت امور خارجه که میگفتند اقای رکن ابدی را عربستان ربوده و تحویل اسراییل داده . حالا پیدا شد. اینهمه تهمت بی مدرک ودروغ در کجای شرع گنجانده شده است .چرا با ابروی ایران بازی میکنید. سیاست کار بلد میخواهد نه شمایی که حرف زدم هم بلد نیستید.

    • بدون نام

      حالا واقعا تو حادثه منا مرده یا بعدا کشتنش؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج