۲۶۹۸۴۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

ساخت لباسی از تار عنکبوت +عکس

تار عنکبوت دارای خواص خارق‌العاده‌ای است. در میان آنها باید به قدرت همتراز با فولاد، محکم‌تر از کولار و سبک‌تر از فیبرکربن اشاره کرد.

وب‌سایت TopInEarth: تار عنکبوت دارای خواص خارق‌العاده‌ای است. در میان آنها باید به قدرت همتراز با فولاد، محکم‌تر از کولار و سبک‌تر از فیبرکربن اشاره کرد. با این حال متاسفانه، پرورش عنکبوت به منظور برداشت ابریشم آنها غیرعملی است. به همین دلیل گروه‌هایی در پی ساخت ابریشم عنکبوت مصنوعی برآمدند. کمپانی ژاپنی Spiber یکی از آنهاست و اخیرا در همکاری مشترک با North Face موفق به ساخت یک نیم تنه با استفاده از فیبر QMONOS شد. این لباس که Moon Parka نامیده شده، طبق گزارش‌ها اولین پوشش ساخته شده از مواد پروتئین مصنوعی جهان می‌باشد.

ساخت لباسی از تار عنکبوت +عکس

کیفیت چشمگیر تار عنکبوت طبیعی عمدتا به دلیل پروتئین دخیل در ساخت آنهاست که فیبروئین نامیده می‌شود. ساخت فیبروئین کاملا دست‌ساز در آزمایشگاه کار ساده‌ای نیست، به این ترتیب Spiber به انتخاب شیوه‌ی رمزگشایی ژن مسئول تولید فیبروئین در عنکبوت‌ها و سپس بیومهندسی باکتری با DNA دارای همان صفات جهت تولید این پروتئین پرداخت. فیبروئین مصنوعی متعاقبا در QMONOS - که واژه ژاپنی عنکبوت است - تنیده شده است.

ساخت لباسی از تار عنکبوت +عکس

نمونه‌ی آزمایشی Moon Parka مبتنی بر طراحی Antarctica Parka مجموعه‌ی North Face است و مجهز به پوشش خارجی کاملا از QMONOS است. اگرچه فیبرهای آن می‌توانند به هر رنگی مجهز شوند، رنگ اصلی طلایی به تقلید از رنگ گوی طلایی عنکبوت در حال تار تنیدن برای آن انتخاب شده است.

ساخت لباسی از تار عنکبوت +عکس

طبق گزارش‌ها، نه تنها مواد سازنده مزیت‌های عملکردی متعددی را نسبت به فیبرهای پلیمر مبتنی بر نفت خام ارائه می‌دهند، بلکه فرایند تولید آن نیز سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. علاوه بر این، این ماده همچنین زیست تجزیه پذیر است.

اگرچه مشکلات زیادی تا قبل از تولید انبوه Moon Parka باید حل شوند، Spiber وعده‌ی عرضه‌ی تجاری این لباس را تا سال ۲۰۱۶ داده اما جزئیات قیمت آن را مشخص نکرده است.

ساخت لباسی از تار عنکبوت +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج