۲۶۹۹۱۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

«مجید درخشانی» اجازه کنسرت ندارد

«من به هیچ‌وجه دنبال ممنوع‌الفعالیت شدن هنرمندان نبوده و نیستم و همیشه سعی کرده‌ایم، شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که آن‌ها بتوانند داخل کشور فعالیت کنند و مشکلی نداشته باشند.»

موسیقی ما: «مدیر برنامه‌های گروه ما صبح امروز برای دریافت مجوز کنسرت‌هایی که برای بعد از ماه محرم و صفر برنامه‌ریزی کرده بودیم، به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه می‌کند و از طرف یکی از کارکنان آن دفتر، به او اعلام می‌شود که نامه‌ای مبنی بر عدم صدور مجوز برنامه‌های من به دفتر داده شده و ما باید ابتدا مشکل‌مان را با حراست ارشاد حل کنیم تا بعد برای اجرای برنامه درخواست بدهیم.»

اینها را «مجید درخشانی» -آهنگساز و نوازنده- می‌گوید و در عین حال با اشاره به صحبت‌های پیشین‌اش در سایت «موسیقی ما» ادامه می‌دهد که گویا حالا یکی از دو بلاتکلیفی‌اش حل شده و به شکل رسمی، خبر ممنوع‌الفعالیت بودن‌اش اعلام شده است. به همین خاطر حالا می‌تواند با آگاهی از این مسأله، به فعالیت‌های شخصی موسیقایی‌اش بپردازد. قرار بود آلبوم «خروش» از این آهنگساز با خوانندگی «مجتبی عسگری» بعد از دو سال منتشر شود. او همچنین برنامه‌هایی همراه با گروه «ماه» برای اجرای زنده در تهران و همچنین شهرستان‌ها در نظر گرفته بود.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مدتی قبل، او در دادگاه از تمامی اتهاماتی که به خاطر پخش آثارش از شبکه‌های ماهواره‌ای تشکیل شده بود، تبرئه شد. البته «فرزاد طالبی» -سرپرست دفتر موسیقی- در پاسخ به این سؤال خبرنگار «موسیقی ما» که چرا آقای درخشانی با وجود تبرئه در دادگاه، نمی‌تواند مجوز برنامه‌هایش را دریافت کند، می‌گوید: «ما به هیچ‌کس اعلام نمی‌کنیم که ممنوع‌الفعالیت است. در واقع، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرجع ممنوع‌الفعالیت کردن هیچ هنرمندی نیست. در این میان، استعلام‌هایی برای کارهای موسیقایی گرفته می‌شود که ممکن است مجوز آنها صادر شود و ممکن هم هست که صادر نشود. در واقع، عدم اعطای مجوز یک برنامه به معنای ممنوع‌الفعالیت بودن یک هنرمند نیست.»

در این میان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون هنری وزارت ارشاد، سرپرست دفتر موسیقی و سخنگوی این وزارت‌خانه بارها عنوان کرده‌اند که در موسیقی ایران، هیچ‌کس ممنوع‌الفعالیت نیست. برای مثال «علی جنتی» در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با رسانه‌ها به شکل صریح اعلام کرد:‌ «ما در بخش موسیقی سنتی اصلاً مشکلی نداشتیم و در مورد موسیقی‌های پاپ هم با این عنوان مشکلی نداریم.»

«علی مرادخانی» -معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی- نیز چندی قبل در گفت‌وگویی به این مسأله اشاره کرد که: «من به هیچ‌وجه دنبال ممنوع‌الفعالیت شدن هنرمندان نبوده و نیستم و همیشه سعی کرده‌ایم، شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که آن‌ها بتوانند داخل کشور فعالیت کنند و مشکلی نداشته باشند.»

این جملات امیدبخش از طرف مسئولان موسیقی در حالی گفته می‌شود که به طور رسمی، هنرمندانی چون محمدرضا شجریان و مجید درخشانی امکان برگزاری کنسرت در ایران ندارند و «مجید درخشانی» نیز حالا دو سال است که به علت آنچه پخش آثارش از شبکه‌های غیرمجاز خوانده می‌شود، ممنوع‌الفعالیت است و دادگاهی هم در این زمینه برگزار شد که با تبرئه‌ی او و دیگر اعضای گروه «خورشید» همراه بود.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج