جاباما
۲۷۰۰۰۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اظهارات تند منتسب به پوتین تکذیب شد

این خبر جعلی را یک پایگاه خبری ثبت شده در آمریکا منتشر کرده است که البته در بین سایت‌های پرمخاطب آمریکایی، در رده ۲۵۰هزار قرار دارد و نه تنها "منبع خبری قابل اعتماد"، که حتی منبع خبری هم محسوب نمی‌شود.

مشرق: این خبر جعلی را یک پایگاه خبری ثبت شده در آمریکا منتشر کرده است که البته در بین سایت‌های پرمخاطب آمریکایی، در رده ۲۵۰هزار قرار دارد و نه تنها "منبع خبری قابل اعتماد"، که حتی منبع خبری هم محسوب نمی‌شود.

رسانه‌های خبری داخلی و حتی بین‌المللی (از جمله المیادین) خبری فوری و در عین حال عجیب را به نقل از منابع خبری روسی منتشر کردند. در این خبر آمده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در واکنش به سقوط جنگنده‌ این کشور توسط ترکیه، اینگونه اردوغان را خطاب قرار داده است:

«آمریکایی‎ها دهان سگ هارشان را در ترکیه ببندند / انتقام، پاسخی است که دیکتاتور ترکیه بزودی دریافت خواهد کرد / صبر ما در مقابل اردوغان رو به اتمام است / ترک‌ها با سرنگونی هواپیمای روسیه، به ما اعلام جنگ داده‌اند»

اظهارات تند منتسب به پوتین تکذیب شد

پیگیری‌های خبرنگار مشرق نشان می‌دهد این خبر در هیچیک از رسانه‌های روسی منتشر نشده است و اساسا پوتین چنین اظهاراتی و حتی نزدیک یا مشابه آن نداشته است و رسانه‌های داخلی با استناد به یکدیگر اقدام به انتشار این خبر کرده‌اند؛ خبری که المیادین را هم به اشتباه انداخت اما این شبکه خبری، ساعتی بعد آن را از خروجی خود حذف کرد.

اما این خبر جعلی را یک پایگاه خبری ثبت شده در آمریکا منتشر کرده است که البته در بین سایت‌های پرمخاطب آمریکایی، در رده ۲۵۰هزار قرار دارد و نه تنها منبع خبری قابل اعتماد، که حتی منبع خبری هم محسوب نمی‌شود.

اظهارات تند منتسب به پوتین تکذیب شد

رتبه سایت مورد استناد: ۲۵۲۳۳۱

این پایگاه خبری که البته از یک جهت شهرت دارد و آن انتشار اخبار دروغ و جعل خبر است، با انتشار مطلبی به نقل از ولادیمیر پوتین، علیه ترکیه اعلام جنگ کرده و از قول رئیس جمهور روسیه، ضمن دادن لقب "سگ هار آمریکا" به ترکیه - که پیش از این رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی را سگ هار آمریکا در منطقه خوانده بودند -، وعده انتقام سخت داده است.

اظهارات تند منتسب به پوتین تکذیب شد

خبر جعلی مورد اشاره

نکته قابل توجه دیگر این است این پایگاه خبر خود را به نقل "مسکو تایمز" ذکر کرده است و منابع داخلی آن را به نقل از خبرگزاری "تاس" روسیه منتشر کرده‌اند، در حالی‌که هیچ یک از این دو خبرگزاری و دیگر منابع روسی چنین اظهاراتی منتسب به رئیس جمهور روسیه منتشر نکرده‌اند.

گروه بین‌المللی حقیقت‌یاب که کمپینی مستقل برای سنجش اعتبار رسانه‌هاست، در گزارشی از غیرمعتبرترین منابع خبری و پایگاه‌هایی که عمدتا به جعل خبر اقدام می‌کنند، این سایت را در رده نهم نامعتبرترین منابع قرار داده است.

اظهارات تند منتسب به پوتین تکذیب شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج