جاباما
۲۷۰۰۴۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نقش آمریکا در حمله عربستان به یمن

نشریه فارین پالیسی، با برشمردن نقش آمریکا در حمله های هوایی عربستان و متحدانش به یمن، نوشت بخشی از انتقادها از تجاوز ائتلاف سعودی به کشور همسایه اش، باید متوجه واشنگتن باشد.

خبرگزاری ایرنا: نشریه فارین پالیسی، با برشمردن نقش آمریکا در حمله های هوایی عربستان و متحدانش به یمن، نوشت بخشی از انتقادها از تجاوز ائتلاف سعودی به کشور همسایه اش، باید متوجه واشنگتن باشد.

این نشریه نوشت: بمب های خوشه ایِ عمل نکرده در زمین های کشاورزی و روستاهای یمن، روز به روز افزایش می یابند و به یادگارهایی از حمله های هوایی عربستان و نقش ایالات متحده در آنها تبدیل می شوند.

فارین پالیسی درباره آغاز تجاوز به یمن نوشت: ائتلافی که به رهبری عربستان شکل گرفت، حمله های هوایی علیه یمن را در ماه مارس (اسفند - فروردین) شروع کرد. سپس نیروهای زمینی عربستان و امارات متحده عربی وارد خاک یمن شدند و پس از مدتی، سربازان مصر، قطر و سودان نیز به آنان پیوستند.

این نشریه نوشت: اگرچه ورود نیروهای زمینی خارجی هم در یمن قربانی گرفت، اما این حمله های هوایی است که بیشترین کشتار را به جا گذاشته است. سازمان ملل متحد، شمار جان باختگان غیرنظامی یمن را بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر برآورد می کند که بسیاری از آنان، زنان و کودکان هستند.

فارین پالیسی درباره انتقاد نهادهای حقوق بشری از عربستان و متحدانش، نوشت: بخشی از این انتقاد نیز باید متوجه واشنگتن باشد؛ چرا که بدون حضور هواپیماهای سوخت رسان نیروی هوایی آمریکا و نیز بدون فروش سلاح های آمریکایی به عربستان و متحدانش، اصولا حمله نظامی به یمن امکان پذیر نمی شد.

آمریکا دو هفته پس از آغاز تجاوز هوایی به یمن از آن پشتیبانی کرد و از آن زمان تا ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) ۱۳ هواپیمای سوخت رسان ایالات متحده، ۴۷۱ پرواز انجام داده و با انتقال ۱۷ میلیون لیتر سوخت، دو هزار و ۴۴۳ جنگنده ائتلاف را سوخت رسانی کرده اند.

جنگنده های اکثرا آمریکایی ائتلاف عربستان نیز بمب های اکثرا آمریکایی را بر سر یمن ریخته اند. این روند، بتازگی با یک قرارداد یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون دلاری برای فروش سلاح های جدیدی آمریکایی به عربستان، تمدید شد. محتوای قرارداد، شامل ۲۲ هزار بمب است که هزار فروند از آنها، بمب های لیزری هستند. همچنین فروش پنج هزار کیت نیز در قرارداد پیش بینی شده است. با افزودن این کیت ها، بمب های قدیمی تر، به بمب های هدایت پذیر لیزری تبدیل می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج