۲۷۰۰۷۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

کیانوش رستمی نایب قهرمان جهان شد

کیانوش رستمی در دسته ۸۵ کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان با رقیبان سرسختش جنگید و با کسب دو نقره و یک برنز نایب قهرمان جهان شد.

خبرگزاری تسنیم: کیانوش رستمی، وزنه‌بردار دسته ۸۵ کشورمان که در حرکت یک ضرب وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی را مهار کرده بود، در حرکت دو ضرب وزنه ۲۱۴ کیلوگرم را بالای سر برد و به مدال نقره این حرکت و مدال نقره مجموع دست یافت.

کیانوش رستمی روز سختی در سالن جورج آر براون هیوستن داشت، چرا که با ۹ وزنه‌بردار دیگر که پنج نفر آنها از وزنه‌برداران مطرح این وزن بودند، باید رقابت می‌کرد.

رقابت دسته ۸۵ کیلوگرم مسابقات جهانی وزنه‌برداری ۲۰۱۵ با وزنه ۱۵۵ کیلوگرمی وزنه‌بردار فرانسوی آغاز شد. کیانوش رستمی در ابتدا وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی را درخواست کرده بود و آخرین وزنه‌برداری بود که برای حرکت اول یک ضرب به روی سکو می‌آمد. دو وزنه‌بردار روسی، آرتم اوکولو و آپتی اوکادوو، هر کدام با ۱۶۸ کیلوگرم یک ضرب‌های خود را آغاز کردند.

آکادوو که به خاطر حضور فعالش در رسانه‌های اجتماعی بسیار پرطرفدار است، برای مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی به روی صحنه آمد، اما موفق نشد وزنه را مهار کند. بعد از او تیان تائو از چین برای مهار ۱۷۳ کیلوگرم روی سکو آمد و در حالی که انتظار می‌رفت وزنه را بیندازد توانست در لحظه آخر آن را مهار کند. کیانوش رستمی وزنه‌بردار بعدی بود که با تشویق تماشاچیان به روی صحنه آمد، یا خدا گویان و به راحتی وزنه را بالای سر برد و موجی از شادی در میان تماشاچیان ایرانی ایجاد کرد. آکادوو برای حرکت سوم نیز نتوانست وزنه رستمی را مهار کند و از دور رقابت جدی یک ضرب خارج شد.

دو وزنه‌بردار اوکراینی و وزنه‌بردار بلاروس نیز نتوانستند وزنه ۱۷۳ کیلوگرمی را مهار کند. سپس اوکولو برای حرکت دوم وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی را به راحتی مهار کرد. اوکولو ۲۱ ساله برای حرکت سومش وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی را بالای سر برد و به تماشای رقابت رستمی و تائو چین نشست تا تکلیف مدالش روشن شود.

تائو وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی را نتوانست مهار کند و رستمی بعد از او به روی صحنه آمد، اما او نیز نتوانست از پس این وزنه بر بیاید. تائو باز هم به روی صحنه آمد و بعد از ادای احترام به تماشاچیان وزنه را به راحتی بالا کشید. رستمی بعد از او و برای مهار همان وزنه آمد، اما مغلوب وزنه ماند. به این ترتیب تائو مدال طلا، اوکولو نقره و رستمی برنز یک ضرب را کسب کردند.

از غایبان بزرگ این وزن می‌توان ایوان مارکو از بلغارستان را نام برد. او در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ مدال طلای یک ضرب و نقره دو ضرب و مجموع را کسب کرده بود.

دو ضرب
وزنه 190 کیلوگرمی اولین وزنه‌ای بود که برای دو ضرب روی سکو گذاشته شد و توسط وزنه‌بردار رومانیایی مهار شد. رقابت جدی دو ضرب هم بین چهار وزنه‌بردار برتر این وزن بود که بعد از پایان کار شش وزنه‌بردار دیگر به روی صحنه آمدند.

اوکولو که تنها وزنه‌بردار با سه حرکت درست یک ضرب بود، 205 کیلوگرم را برای اولین حرکت خود انتخاب کرد و توانست به راحتی آن را مهار کند. بعد از او نوبت آکادوو بود که به روی سکو بیاید، او نیز همان وزنه را به راحتی بالای سر برد. تائو در حرکت اول نتوانست 211 کیلوگرم را مهار کند. اوکولو برای بار دوم وزنه 211 کیلوگرم را بالای سر برد و چند ثانیه وزنه را بیشتر بالای سرش نگه داشت تا در شادی با تماشاچیان شریک شود.

تائو باز هم برای مهار 211 کیلوگرم به روی صفحه آمد و این بار هم نتوانست این وزنه را مهار کند و هراسی در دل مربیان چینی انداخت که شاید سرنوشت لو ژیاژون افسانه‌ای در دسته 77 کیلوگرم نصیب تائو نیز بشود. لو روز گذشته نتوانست حرکت درستی را در دو ضرب بزند و از دور مسابقات حذف شد. تائو بار سوم نیز سراغ 211 کیلوگرم آمد و وزنه را تنها تا سینه بالا کشید و در کمال ناباوری حذف شد.

آکادوو وزنه‌بردار بعدی بود که برای مهار 212 کیلوگرم به روی صحنه آمد و وزنه را مهار کرد و امید کسب مدال برای خود ایجاد کرد. رستمی بعد از او و برای وزنه 214 کیلوگرمی آمد و توانست وزنه را بالای سر ببرد. اوکولو 21 ساله برای حرکت آخر وزنه 215 کیلوگرمی را درخواست کرد و توانست این وزنه را مهار کند و تنها وزنه‌بردار این دسته شود که شش حرکت درست انجام داده است. همگروهی‌اش آکادوو اما از پس وزنه 216 کیلوگرمی بر نیامد و به این ترتیب رستمی با دو حرکت تنها وزنه‌بردار این وزن باقی ماند.

رستمی برای حرکت دوم 218 کیلوگرمی را درخواست کرده بود، وزنه را بالای سر برد اما سه چراغ قرمز گرفت، چرا که طبق قوانین تا قبل از صدای بوق داوران وزنه‌بردار می‌بایست بی‌حرکت بایستد و دستانش صاف شوند. رستمی برای حرکت سوم وزنه 219 کیلوگرمی که رکورد جدید دو ضرب بود را درخواست کرد. یا خدا گویان سراغ وزنه رفت، اما نتوانست این وزنه را مهار کند و با چهره‌ای ناراحت صحنه را ترک کرد.

به این ترتیب مدال طلای دو ضرب به اوکولو، نقره به رستمی و برنز به آکادوو رسید. اوکولو با مجموع 391 کیلوگرم قهرمان جهان شد، رستمی با مجموع 387 کیلوگرم دوم و آکادوو با 380 کیلوگرم سوم شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمش گرم _ خیلی باهاش حال می کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج