جاباما
۲۷۰۱۹۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اپل باز هم یک شرکت جدید خرید!

اپل شرکتی را با تخصص در زمینه‌ی موشن کپچر خریداری کرده که روی انیمیشن فیلم جنگ‌های ستاره‌ای کار کرده بود.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: اپل شرکتی را با تخصص در زمینه‌ی موشن کپچر خریداری کرده که روی انیمیشن فیلم جنگ‌های ستاره‌ای کار کرده بود.

در چند ماه گذشته اپل شرکت‌های استارت‌آپ مختلفی را خریداری کرده است. این بار به سراغ «فیس‌شیفت» (Faceshift) شرکتی با تخصص در زمینه‌ی موشن کپچر چهره رفته است. این استارت‌آپ که در زوریخ واقع شده، تکنولوژی‌هایی برای ثبت حالت‌های مختلف چهره‌ی انسان توسعه داده است. در متد فیس‌شیفت اغلب اوقات نیازی به نقطه‌های مارکر روی چهره‌ی مدل نیست.

اپل باز هم یک شرکت جدید خرید!

قبلا هم شایعاتی حاکی از این موضوع مطرح شده بود، اما هیچ مدرکی از این معامله وجود نداشت و اپل هم در این باره کاملا سکوت کرده بود. اما حالا یکی از سخنگویان اپل در همان بیانیه‌ی همیشگی تصاحب این شرکت را تایید کرده است: "اپل گاهی اوقات شرکت‌های مرتبط با تکنولوژی کوچک‌تر را خریداری می‌کند و ما معمولا اهداف و برنامه‌هایمان را توضیح نمی‌دهیم."

در حال حاضر، تعدادی از کارمندان فیس‌شیفت خارج از اروپا برای اپل کار می‌کنند. دقیقا معلوم نیست که اپل از تکنولوژی فیس‌شیفت چه استفاده‌ای خواهد کرد، اما تکنولوژی فیس‌شیفت تاکنون در زمینه‌های مختلفی به کار رفته که مهم‌ترین آنها شخصیت‌های غیر انسانی جدیدترین فیلم جنگ‌های ستاره‌ای است. با استفاده از فیس‌شیفت حالت‌ چهره‌ی این شخصیت‌ها شباهت بیشتری به حالت‌ چهره‌های انسانی دارد.

اپل باز هم یک شرکت جدید خرید!

در زمینه‌ی بازی، گیمرها می‌توانند آواتارهایی را انتخاب کنند که چهره‌شان براساس حالت چهره‌ی بازی‌کننده تغییر می‌کند تا تجربه‌ی بازی واقع‌گرایانه‌تر باشد. در تولید فیلم، از این تکنولوژی برای بهبود پروسه‌ی پویانمایی شخصیت‌ها‌ی انیمیشنی استفاده می‌شود تا چهره‌ی بازیگر با دقت بیشتری تقلید شود. بعضی از شرکت‌ها هم ممکن است بخواهند فیس‌شیفت را برای تشخیص چهره یا اهداف امنیتی به کار گیرند.

اپل خودش هم در زمینه‌ی موشن کپچر، تشخیص چهره و واقعیت افزوده پتنت‌هایی را به ثبت رسانده است. فیس‌شیفت هم می‌تواند به گسترش تخصص و توانایی‌های اپل در این تکنولوژی کمک کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج