جاباما
۲۷۰۳۵۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

زائران از مرز شلمچه و چذابه وارد عراق شوند

مهران، با تجمع و تراکم جمعیت زائران ایرانی راهی کربلا روبه رو شد، بطوری که کار انتقال زائران را با مشکل مواجه کرد و سفیر ایران در عراق نیز تاکید کرد مسافران اربعین، حتی الامکان برای ورود به عراق، به مرزهای چذابه و شلمچه مراجعه کنند.

خبرگزاری ایرنا: مهران، با تجمع و تراکم جمعیت زائران ایرانی راهی کربلا روبه رو شد، بطوری که کار انتقال زائران را با مشکل مواجه کرد و سفیر ایران در عراق نیز تاکید کرد مسافران اربعین، حتی الامکان برای ورود به عراق، به مرزهای چذابه و شلمچه مراجعه کنند.

اولین موج بزرگ جمعیت طی یک هفته ای که ورود زائران اربعین به عراق از مرز مهران آغاز شده، در روز پنجشنبه براه افتاد و مسئولان مرزی دو کشور را غافلگیر کرد.

اگرچه روند عبور از مرز و تشریفات مرزی، در هر دو طرف ایرانی و عراقی، به سهولت انجام می گیرد، اما ورود دسته های جدید زائران متوقف نمی شود چنانچه ورود زائران تا ساعات پایانی پنجشنبه به مرز مهران ادامه یافت.

تشریفات ورود به خاک عراق با توجه به افزایش گیت های کنترل گذرنامه در دو سوی مرز تاکنون مشکل چندانی ایجاد نکرده، اما ظرفیت خودروهای عمومی و شخصی حاضر در آن سوی مرز جوابگوی این موج جمعیت برای انتقال آنان به کربلا و نجف نیست.

حسن دانایی فر سفیر ایران در بغداد که عصر پنجشنبه برای افتتاح یک بیمارستان صحرایی ایرانی در کوت مرکز استان واسط عراق بسر می برد، با اطلاع از ازدحام و مشکل نقل و انتقال زائران ، یک جلسه فوق العاده با استاندار واسط و مسئولان محلی برگزار کرد و سپس راهی شهر بدره و مرز زرباطیه شد.

وی برای افزایش ناوگان اتوبوس از ایران هماهنگی های لازم را بعمل آورد و از جمله در خصوص تامین سوخت خودروها در داخل عراق نیز آخرین رایزنی ها را انجام داد، با این همه ، با افزایش لحظه به لحظه جمعیت زائر در پشت مرز مهران، به خبرنگار ایرنا گفت، به زائران اعلام شود که برای جلوگیری از ازدحام و انتقال آسان تر زائران به نجف و کربلا ، از طریق مرزهای شلمچه و چذابه وارد عراق شوند.

در مرز چذابه به فاصله تقریبا یک تا یک ساعت و نیم از اهواز مرکز استان خوزستان ایران، به تعداد کافی اتوبوس برای انتقال زائران تا نجف مستقر شده و به دلیل عدم ازدحام ، عبور زائران از این مرز به سهولت انجام می شود.

مسئولان عراقی و ایرانی هنوز برآورد دقیقی از ورود زائران در روز پنجشنبه ارائه نکرده اند، با اینحال تعداد آنقدر بوده که صدها دستگاه اتوبوس و خودروهای جمعی مانند ون عراقی و نیز صدها دستگاه اتوبوس اعزامی از ایران نیز در این روز پاسخگو نبود.

در همین خصوص تعداد زیادی از زائران ایرانی در غروب پنجشنبه جاده کوت به سمت حله و نعمانیه را با پای پیاده طی می کردند و امیدوار بودند با یافتن خودرو و وسیله عمومی خود را به کربلا برسانند.

جاده کوت به بغداد و حله نیز مملو از اتوبوس ها و خودروهای ون بود که مسافران ایرانی را با خود به سمت کاظمین و کربلا منتقل می کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج