۲۷۰۴۸۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

طلب بانک ها از دولت ۱۱۰ هزار میلیارد شد

مجموع بدهی بخش دولتی به بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان شهریور ماه به رقم ۱۱۰ هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با اسفند ماه سال قبل ۵.۸ درصد و شهریور سال گذشته ۱۸.۲ درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری فارس: مجموع بدهی بخش دولتی به بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان شهریور ماه به رقم ۱۱۰ هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با اسفند ماه سال قبل ۵.۸ درصد و شهریور سال گذشته ۱۸.۲ درصد افزایش یافته است.

بر اساس جداول خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری حجم کل دارایی‌های بانک‌ها که شامل دارایی‌های خارجی، اسکناس و مسکوک، سپرده نزد بانک مرکزی، بدهی بخش دولتی، بدهی بخش غیردولتی و سایر دارایی‌ها می‌شود در پایان شهریور ماه امسال به رقم یک تریلیون و ۷۸۷ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به اسفند سال گذشته ۲.۷ درصد و در مقایسه با شهریور پارسال ۱۹.۷ درصد افزایش داشته است.

طبق آمارهای بانک مرکزی، دارایی‌های خارجی بانک‌ها، مؤسسات اعتباری ۲۲۷ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان (۱۹.۴ درصد رشد نسبت به اسفند) اسکناس و مسکوک ۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان (۳۴.۷ درصد رشد) و سپرده نزد بانک مرکزی ۹۷ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان (۹.۵ درصد رشد) بالغ می‌شود.

در بخش سپرده بانک مرکزی سپرده قانونی ۹۳ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان و سپرده دیداری ۳ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان محاسبه شده است. بدهی بخش دولتی با ۵.۸ درصد افزایش به رقم ۱۱۰ هزار و ۶۰ میلیارد تومان رسیده که البته نسبت به شهریور ماه سال قبل ۱۸.۲ درصد رشد داشته است. بدهی دولت ۱۰۷ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان و بدهی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان است.

بدهی بخش غیردولتی ۴.۷ درصد افزایش یافته و به رقم ۶۶۰ هزار و ۳۹۰ میلیارد تومان رسیده است. سایر دارایی‌ها با ۱۱.۳ درصد رشد نسبت به اسفند ۴۲۸ هزار و ۱۰ میلیارد تومان بالغ شده است.

در بخش بدهی‌ها، بدهی بانک‌ها به بانک‌ مرکزی با ۶.۱ درصد کاهش به رقم ۸۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده که در ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه رشد ۱۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد.

در بخش سپرده‌های بخش غیردولتی رقم کل به ۸۴۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش یافته به طوری که در ۶ ماه اول رشد ۱۲.۷ درصدی و در ۱۲ ماه منتهی به شهریور رشد ۲۴.۳ درصدی را بیان می‌کند.

سپرده دیداری با ۲.۱ درصد افزایش به ۸۷ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری مدت‌دار با ۱۴.۹ درصد افزایش ۷۰۰ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان قرض‌الحسنه با ۱.۴ درصد رشد ۳۹ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان و سایر سپرده‌ها با ۱۴.۵ درصد افزایش ۱۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وام‌ها و سپرده‌های ارزی در بخش بدهی‌ها عدد ۱۷۷ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان را نشان می‌دهد که نسبت به اسفند ۲۰.۸ درصد رشد داشته است.

سایر بدهی‌ها ۴ درصد افزایش یافته و حساب سرمایه ۳.۳ درصد رشد داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج