۲۷۰۵۹۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آندرس اينيستا، شواليه دنياى فوتبال

اينيستا در الكلاسيكو به شدت مورد تشويق هواداران تيم رقيب قرار مى گيرد و در فينال ها همواره به بهترين بازيكن زمين تبديل مى شود. وى يكى از بهترين بازيكنان تاريخ فوتبال به حساب مى آيد، چون پيچيدگى ساده بودن را به خوبى درك كرده است.

طرفدارى: هواداران مادريدى حاضر در استاديوم سانتيگو برنابئو در دقيقه هفتاد و هفت بازى ال كلاسيكو مقابل بارسلونا، به احترام آندرس اينيستا كه از زمين خارج مى شد، برخواستند و او را ايستاده تشويق نمودند، بازيكنى از تيم رقيب كه با گل زنى و ارسال پاس گل نقش بسيار مهمى در شكست سنگين رئال مادريد و تحقير اين تيم در استاديوم خانگى بر عهده دشت. در سال هاى اخير چنين اتفاق منحصر به فردى تنها براى رونالدينيوى برزيلى در استاديوم سانتياگو برنابئو روى داده است و حال ده سال بعد در يك شنبه شب فراموش نشدنى براى هواداران بارسلونا، باز هم تاريخ تكرار مى شود.

اينيستا را بى ترديد بايد از بزرگان فوتبال دانست كه سزاوار چنين برخورد احترام برانگيزى است، وى علاوه بر هنر فوتبال، در خارج از مستطيل سبز نيز بازيكنى ساده، فروتن و كاملا به دور از حاشيه و جنجال محسوب مى شود و در حقيقت شواليه اى است كه به زندگى خصوصى خود حتى بيشتر از فوتبال بها مى دهد. فروتنى و سادگى را مى توان مشخصه اصلى اينيستا قلمداد نمود، مشخصه اى كه به ويژه در ميان ستارگان بزرگ فوتبال امروزى به كالايى ناياب بدل گشته است.

بعد از پيروزى خيره كننده ۴:۰ مقابل رئال مادريد، اينيستاى ۳۱ ساله تنها به بيان جمله"ما امروز بازى خوبى از خود به نمايش گذاشتيم" بسنده نمود و از هر گونه اظهار نظر تمجيد كننده، جنجالى و يا تخريب كننده اجتناب كرد تا احترام حريف به بهترين شكل ممكن حفظ شود و لطمه اى به غرور مادريدى ها وارد نگردد. در حقيقت مى توان مدعى شدن كه اينستا ساده بودن را به طور كاملى معنا نموده و پيچيدگى هاى آن را دريافته است. آكادمى فوتبال لاماسياى بارسلونا تاثير شگرفى بر وى داشته و او پايه هاى هنر فوتبالى خود را از آنجا آموخته است. اين آكادمى اينيستا را به بازيكنى بدل نموده كه بيش از يك دهه است در بالاترين سطح فوتبال به عنوان هافبكى خلاق و قابل اعتماد به درخشش خود ادامه مى دهد.

اينيستا در سال ۲۰۰۲ و در ابتداى دوران فوتبالى خود در كناره سمت چپ ميدان به بازى گرفته مى شد، اما امروزه وى در مركز ميدان به استراتژيستى قهار بدل گشته كه به خوبى تعادل مورد نياز براى تيم را تضمين مى نمايد و با پاس هاى دقيق خود مى تواند به خوبى سرعت بازى تيم خود در بخش تهاجمى را كنترل نمايد. وى مى داند كه در ديدارهاى حساس، تيم براى موفقيت به چه موضوعى نياز دارد و اين مسئله را اينيستا با انتخاب شدن به عنوان "برترين بازيكن زمين" در فينال جام جهانى ۲۰۱۰، فينال يورو ۲۰۱۲ و همچنين فينال ليگ قهرمانان ۲۰۱۵ به اثبات رسانده است.

اينيستا با درخشش به موقع در لحظات حساس و مهم تورنمنت هاى بزرگ، خاطره اى بسيار خوش از خود در ذهن دوستداران فوتبال بر جاى گذاشته و با وجود قد يك متر و هفتاد سانتى خود، به غول بزرگى در فوتبال به نام "آندرس" بدل گشته است. لوئيز انريكه سرمربى بارسا نيز بعد از پيروزى مقابل رئال با بيان جمله "اينیستا نه تنها براى بارسلونا، بلكه براى بشريت نيز نعمتى بزرگ محسوب مى شود" به شدت از وى تمجيد نموده است.

آندرس اينيستا تا كنون علاوه بر تعداد زياد قهرمانى در رقابت هاى داخلى اسپانيا، چهار قهرمانى در ليگ قهرمانان اروپا، دو قهرمانى در رقابت هاى يورو و يك قهرمانى در جام جهانى را نيز كسب كرده و به عناوين فردى فراوانى نيز دست يافته است. اما چنين افتخاراتى هرگز در سادگى و فروتنى اين شواليه اسپانيايى تغييرى به وجود نياورده است،‌ براى نمونه وى بعد از به ثمر رساندن تك گل پيروزى بخش خود در فينال جام جهانى ۲۰۱۰ مدعى شده بود:"من هرگز خودم را يك قهرمان نمى دانم، هر چند گلى كه به ثمر رساندم تاريخى بوده است." و مى توان مدعى شد كه تنها اينيستا در آن لحظه از اينكه توانسته هموطنان خود را شاد نمايد، احساس بسيار خوبى داشته است.

اينيستا بعد از گذشت سال هاى طولانى همچنان در جلوى دوربين هاى خبرنگاران تلويزيونى همانند دوران ابتداى حضور خود در نيوكمپ، شخصيتى بسيار خجالتى است. وى همچنان به باشگاه دوران كودكى و نوجوانى خود به نام آلباسته بالومپى اهميت مى دهد و حمايت هاى مالى فراوانى از آن داشته است. اينيستا براى اين باشگاه همچنين ساختمانى در خيابانى كه به نام خود وى نام گذارى شده، خريدارى نموده و در حقيقت ريشه هاى ورزشى خود را هرگز فراموش ننموده است.

آندرس اينستا را به هر حال بايد به عنوان شواليه اى بزرگ در دنياى پر زرق و برق فوتبال مدرن شناخت كه در سن ۳۱ سالگى در حال تجربه رنسانس فردى ويژه اى است. وى در فصل گذشته مجبور بود خود را بر اساس سيستم مبتنى بر تملك كمتر توپ بارسلونا منطبق سازد تا در اين فصل به عنوان استراتژيستى قابل اطمينانى مطرح شود، به طورى كه براى لوئيز انريكه در اين روزها اينيستا به بازيكنى"منحصر به فرد، جادويى و غير قابل چشم پوشى" بدل شده است، به بازيكنى كه حتى هواداران متعصب رئال مادريد نيز او را در استاديوم خانگى خود با احترام و ايستاده تشويق و بدرقه مى نمايند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج