جاباما
۲۷۰۷۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بیانیه تند دستیار سابق کی‌روش علیه یاوری

محمود یاوری عضو جدید کمیته فنی فدراسیون فوتبال مصاحبه ای علیه دستیار سابق کارلوس کروش انجام داد.

خبرآنلاین: سرمربی سابق اکثر تیم های لیگ برتر، در این مصاحبه به انتقاد از امید نمازی پرداخت و گفت: «تنها کار اشتباه کروش در ایران، مشاوره گرفتن از افرادی بوده که ذهنیتش را نسبت به مربیان ایرانی خراب کرده اند و یکی از این افراد امید نمازی بود.» او همچنین در بخش دیگری از مصاحبه اش گفت: «امید نمازی تمرینات استیل آذین را ترک می کرد تا پیش کروش رفته و به او مشاوره دهد تا ذهنیت مربیان ایرانی را نسبت به کروش خراب سازد.»

نمازی هم امروز در بیانیه ای تند پاسخ این عضو جدید کمیته فنی فدراسیون فوتبال را داد:

قصد بیانیه صادر کردن یا کارهایی از این قبیل نداشته و ندارم، اما برخی مواقع اتفاقاتی رخ می دهد که مجبور به عکس العمل می شوم. امروز گفت‌وگوی از محمود یاوری در یکی از سایت‌ها خواندم که مرا وادار کرد این چند سطر را بنویسم تا افکار عمومی را روشن کنم.

این بار اول نیست که آقای یاوری صحبت‌هایی علیه من مطرح کرده و فکر می‌کنم برای بار سوم یا چهارم این اتفاق افتاده است. به همین دلیل تعارفات را کنار گذاشته و به دفاع از خودم می پردازم.

آقای یاوری منتظر فرصتی است تا مدیری به وی دوباره تیم دهد و ایشان تیم را به مرز سقوط نزدیک کرده و در نهایت کاری کند که آن تیم به لیگ پایین تر سقوط کند! وی این کار را زیاد کرده و در یک فصل توانست دو یا سه تیم را به دسته یک بفرستد که در این میان رکورددار مربیان ایرانی است!

از سوی دیگر کار محمود یاوری با دیگر مربیان ایرانی از جمله مربیان جوان و خوبی مانند یحیی گل محمدی، علی منصوریان، عبدالله ویسی، حمید استیلی، امیرقلعه نویی، محمد خاکپور و علی دایی و خیلی از مربیان دیگر متفاوت است و به هیچ وجه این اسامی را در کنار نام وی به عنوان مربی نمی توانم قرار دهم. به قول معروف تاریخ مصرف وی به عنوان مربی گذشته و به نوعی باید خودش را مطرح کند و دیوار کوتاه تری از امید نمازی نمی تواند پیدا کند.

وی مستقیم با کروش نمی تواند درگیر شود و سراغ من آمده است. او دم از این می زند که من تمرینات استیل آذین را ترک کرده و سراغ کروش می رفتم تا مشاوره اشتباه دهم. جالب اینجاست که در طول همکاری با استیل آذین، یک بار عذرخواهی کرده و تمرین را رها کرده و پیش کروش رفتم؛ آن‌هم برای مذاکره درباره همکاری با تیم ملی بود.

اتفاقا این آقای یاوری بود که دیرتر از همه سر تمرین می آمد و زودتر از همه تمرین را ترک می کرد. بازیکنان هم شاهد هستند. حمید بابازاده که مربی دروازه بانان بود، می تواند این گواهی بر ادعای من باشد.

مربی که دم از حرفه‌ای گری و پیشکسوت بودن و کارشناسی می زند، باید بداند یک مربی حرفه ای فوتبال، در همه جای دنیا پیش از همه به محل تمرین می آید و شب بعد از هفت، هشت ساعت ترک کردن تمرین از سمت بازیکنان، کارکردن و تجزیه کردن بازی‌ها و تمرین‌ها، محل تمرین را ترک می کند اما وی اولین نفری بود که سوار ماشین می شد. خیلی از مواقع بچه های تیم زیر دوش بودند که وی تمرین را ترک می کرد.

پیش از انتخاب یاوری به عنوان سرمربی، مسئولیت تمرین دادن تیم به مدت دو هفته برعهده من بود و وی دو ماه تیم را تمرین دادند. بازیکنان آن زمان استیل آذین در ایران هستند. مهدوی کیا، زندی، حسین کعبی، حسن اشجاری، محمد غلامی، سیاوش اکبرپور و... آنها تمرین‌های من را مشاهده کرده و تمرین‌های ایشان را هم تجربه کردند.

از آنها اگر بپرسید، متوجه خواهید شد تفاوت تمرینات در چه بود؟! مهدوی کیا خیلی وقت‌ها به خود من می گفت نمی دانم تمرینات آقای یاوری چگونه دو ساعت و نیم طول می کشه اما عرق ما در نمیاد؟! خیلی مواقع برنامه های تمرینی وی از طرف بازیکنان به تمسخر گرفته می شد. ایشان صحبت از نرمش‌های سوئدی می کند،‌اما این نرمش‌ها شاید سی سال پیش انجام می شد. امروزه کسی نمی داند نرمش‌های سوئدی چیست چون همچین چیزی در فوتبال وجود ندارد!
خیلی ها از مدیریت وی صحبت می کنند. مثالی در این زمینه می زنم؛ پس از یکی از بازی‌های استیل آذین، تصمیم گرفت حسین کعبی، محمد غلامی و حسن اشجاری را از تمرینات کنار بگذارد. مربی این حق را دارد اما ببینید مدیریتش چگونه بود. این سه نفر کنار زمین فوتبال تنیس بازی می کردند و بقیه در زمین تمرین می کردند. این اتفاق چند روزی افتاد.

مثال دیگری هم می زنم؛‌وی هشت - نه بازی سرمربی استیل آذین بود. در این مدت تیم یک پیروزی کسب نکرد. وقتی تیم مساوی می گرفت آقای یاوری به کنفرانس مطبوعاتی می رفت. تیم که شکست می خورد، یا خودش یا برادرش را مجبور می کرد به من بگوید به کنفرانس مطبوعاتی بروم. محمد یاوری، برادر وی، خجالت می کشید و می گفت ببخشید اما محمود خان اصرار داره شما بری.

در ضمن این آقا در مصاحبه اخیرش صحبت از دوستی دیرینه با پدر من می کند. خیلی دوست دارم بدانم دوستی دیرینه وی با پدر من چه ارتباطی با این صحبت‌ها دارد؟ علاوه بر این به چه اجازه ای تنها به خاطر پیشکسوت بودن به هرکسی که می خواهد حمله کند؟ این اولین بار نیست و به همین دلیل این‌بار بدون تعارف سعی کردن مسائلی را برای همه روشن کنم چراکه این شخص تاریخ مصرفش تمام شده اما هنوز به بدنه فوتبال چسبیده و ول کن آن نیست! امروز چون تیمی ندارد و تنها کارش نشستن در کمیته فنی و ایراد گرفتن است، سعی می کند با حمله کردن به بقیه خود را مطرح کند!

درباره ذهنیت کروش هم تنها به یک نکته اشاره می کنم، من کسی بودم که با کروش صحبت کردم تا با قلعه نویی در هتل اوین دیدار داشته باشد. سپس در لابی هتل المپیک یک ساعت با حمید استیلی جلسه گذاشیتم. من کسی بودم که به اتفاق گاسپار و مارکار سر تمرینات تیم‌های تهرانی می رفتم. حتی تبریز و اصفهان رفته و با مربیان صحبت می کردیم. گزارش دقیق این بازدیدها را به کروش می دادیم.

مسائل دیگری هست که بیرون از حرفه فوتبال است و اخلاقی که اگر اینها را مطرح کنم وی باید ایران را ترک کند! اگر مجبور شوم دفعه آینده این اتفاقات را هم بیان خواهم کرد.

من به تازگی سرمربیگری تیم ملی زیر 19 سال آمریکا را قبول کرده و دستیار اول تیم زیر 20 سال آمریکا هم هستم. دنبال پیشرفت و به روز بودن خود هستم و تمام تمرکزم روی کار خودم است. امیدوارم آقای یاوری دیوار کوتاه تر از من پیدا کند تا برای مطرح کردن خود، از من نامی نیاورد.
متاسفانه وی با این کارها سعی می کند آبروی پیشکسوتان و مربیان خوب ایران را ببرد اما خوشبختانه سه سال و نیم کنار این مربیان کار کردم و می توانم بین محمود یاوری و بقیه فرق بگذارم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج