۲۷۰۸۸۸
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

احتمال محروم شدن مکزیک از المپیک ریو

مکزیک از سوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اخطار گرفت که در صورت ادامه یافتن دخالت‌های دولتی، نمی‌تواند در المپیک ریو شرکت کند.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از Inside The Games، مسئول هیات استقلال IOC در نامه‌ای به کمیته المپیک مکزیک به این کشور اعلام کرد که در صورت حل نشدن مشکل دخالت‌های دولتی، این کشور از حضور در المپیک محروم خواهد شد.

هفته گذشته آلفردو کاستیو، رییس کمیسیون ملی ورزش مکزیک اعلام کرد که بودجه ورزشی مکزیک به صورت درستی بین ورزشکاران تقسیم نمی‌شود.

دولت مکزیک متهم شده است که در فعالیت‌های ورزشی دخالت می‌کند. کاستیو اعلام کرد که بسیاری از مدیران فدراسیون‌ها پولدار شده‌اند در حالی که ورزشکاران فقیر هستند.

رییس کمیته المپیک مکزیک نیز به دولت این کشور اعلام کرد که دخالت‌های دولتی در مسائل ورزشی ممکن است باعث محروم شدن مکزیک از المپیک شود.

IOC در نامه‌ خود به کمیته المپیک مکزیک اعلام کرد که سازمان‌های ورزشی در یک کشور باید طبق قوانین خودشان مدیریت شوند. این سازمان‌ها باید بتوانند ماموریت خود را طبق قوانین پایه‌ای جنبش المپیک انجام دهند. بدین ترتیب آن‌ها می‌توانند در مسابقه‌های بین‌المللی شرکت کنند. دولت‌ها باید قوانین جنبش المپیک را رعایت کنند. سازمان‌های ورزشی باید استانداردهای لازم مدیریتی را داشته باشند.

مسئله مکزیک در جلسه کمیته اجرایی IOC بررسی خواهد شد. مکزیک ممکن است بعد از کویت دومین کشوری باشد که به دلیل دخالت‌های دولتی محروم می‌شود.

اگر مکزیک محروم شود ممکن است نتواند در المپیک ریو شرکت کند. بدین شکل تیم فوتسال مکزیک که برنده مدال طلای المپیک لندن بوده نمی‌تواند در المپیک ریو شرکت کند. در المپیک لندن ۱۰۲ ورزشکار از مکزیک در ۲۳ رشته ورزشی شرکت کردند. به غیر از مدال طلا در فوتسال، آن‌ها سه مدال نقره و ۳ برنز دریافت کردند.

رییس فدراسیون دوومیدانی مکزیک اعلام کرده است که اتهامات وارده به مکزیک درست نیستند. او اعلام کرد که مطمئن است قبل از جلسه‌ی اجرایی IOC این مسئله برطرف خواهد شد.

رییس کمیته المپیک مکزیک نیز گفت: این خبرها بسیار ناامید کننده است اما با درک متقابل و صحبت با وزرا و مسئولان مشکلات حل می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج