۲۷۰۹۱۳
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

تبدیل یک گاراژ به خانه‌ای نقلی و شیک

برای اینکه یک گاراژ تاریک و نمور به خانه‌ای نقلی اما روشن و خوب برای زندگی تبدیل شود، طراحان داخلی اینجا را حسابی به‌هم ریختند و نورپردازی‌اش را هم دستکاری کردند تا جاي زندگي شود.

مجله منزل - ترجمه از خشایار بهروزی: اول که وارد ساختمانش می‌شوی، آن‌قدر همه‌چیز لوکس و شیک است که ممکن است با خودت فکر کنی، کاش این خانواده مرا هم به فرزندی قبول می‌کردند. برای اینکه یک گاراژ تاریک و نمور به خانه‌ای نقلی اما روشن و خوب برای زندگی تبدیل شود، طراحان داخلی اینجا را حسابی به‌هم ریختند و نورپردازی‌اش را هم دستکاری کردند تا برای گذراندن روزها و شب‌های چالش‌‌انگیز دانشگاه جاي زندگي شود. داستان تغييرات اين خانه گاراژي را «بكي هريس» روايت كرده است.

استوانه بي‌مصرف اخراج شد

تبدیل یک گاراژ به خانه‌ای نقلی و شیک

يكي از محدوديت‌هاي جدي اينجا براي طراحان، يك ديوار استوانه‌اي‌شكل دراز بود كه قبلا به عنوان راه هواكش به بيرون استفاده داشت. اين استوانه بي‌مصرف تمام فضا را گرفته بود و گرچه قبل‌ترها مصرف بهتري داشت اما ديگر به هيچ دردي نمي‌خورد بنابراين آن را از فضا بیرون بردند و خب، نتيجه هم عالي بود؛ هم يك چيز بي‌خودي دور انداخته شد و هم فضا ۲۴ متر بزرگ تر شد. وقتي بدانيد كل اين خانه ۷۵ متر فضا دارد، ارزش ۲۴ متر فضاي بيشتر را خيلي راحت‌تر درك مي‌كنيد.


محدوديت سقف در حمام

تبدیل یک گاراژ به خانه‌ای نقلی و شیک

يك در با شيشه مات حمام را از بقيه خانه جدا مي‌كند. اين همان حمامي است كه كمي جلوتر در راهرو به گنجه لباس‌ها مي‌رسد. سقف اينجا كمي كوتاه بود و شيب داشت براي همين دوش در بلندترين نقطه ممكن قرار داده شد؛ البته وان به دوش ترجيح داشت.


اتاقي براي استراحت

تبدیل یک گاراژ به خانه‌ای نقلی و شیک

كمي جلوتر از تختخواب يك در كوتاه به بيرون راه دارد و مبل يك‌نفره كوچكي هم محض نشستن هست. معجزه پنجره‌ها و نور زياد را در بزرگ‌تر نشان دادن فضا دست‌كم نگيريد.


آشپزخانه يا آشپز؟

تبدیل یک گاراژ به خانه‌ای نقلی و شیک

بزرگ‌ترين چالش به آشپزخانه مربوط مي‌شد چون فضا آن‌قدر كوچك بود كه جاي ايستادن هم براي آدم نمي‌ماند. درواقع يا جاي آشپز بود يا آشپزخانه. براي همين از كوچك‌ترين كابينت‌هاي بازار استفاده كردند. دور سينك ظرفشويي کلاسیک را هم خط كشيدند. يخچال هم ۶۰ سانتي‌متر بيشتر جا نمي‌گرفت و خوب بود و كوچك. غير از اينها يك ترفند قديمي و ساده هم براي بزرگ‌تر كردن فضا به كار بردند و آن‌ استفاده از جادوي رنگ سفيد و براق بود؛ رنگي كه هميشه فضا را بازتر از آنچه هست، نشان مي‌دهد.


لم بده، مشق بنويس

تبدیل یک گاراژ به خانه‌ای نقلی و شیک

صاحبخانه زياد اهل تماشای تلويزيون نبود براي همين طراحان نگراني چنداني در اين‌باره نداشتند. فقط يك مبل بود و يك ميز كه پشتش مي‌توانستي لم بدهي كنار پنجره و درس‌هايت را حاضر كني.


عمومي‌ها بيروني، خصوصي‌ها اندروني

تبدیل یک گاراژ به خانه‌ای نقلی و شیک

يك رديف طولانی كابينت، اتاق نشيمن را از اتاق خواب جدا مي‌كند؛ بدون ديوار و هيچي. اين‌جوري مي‌شود نگران ديوار كوتاه يا كمبود فضا هم نبود. فقط بايد حواس‌تان به تميز نگه‌داشتن اتاق باشد؛ مهمان است و هزار دردسر. البته اين‌طور كه طراحان مي‌گويند، تلاش شده اتاق خواب و سرويس بهداشتي، خصوصي بودن‌شان را حفظ كنند. براي همين هم اين دو فضا به بخش پشتي خانه منتقل شده‌اند. آشپزخانه و اتاق نشيمن هم همين جلو هستند.


گنجه پاريسي براي لباس‌ها

تبدیل یک گاراژ به خانه‌ای نقلی و شیک

سمت ديگر تختخواب، پشت ديوار درست در راهرويي كه به سمت حمام مي‌رود، يك گنجه روباز به ديوار چسبيده است. پشت ديوار گنجه هم با كاغذديواري‌هايي پر شده كه تميز كردن‌شان راحت‌تر است!


اتاق خواب است وارد نشويد

تبدیل یک گاراژ به خانه‌ای نقلی و شیک

قرار بود ورودي اتاق خواب طوري باشد كه به داخل اتاق و تخت صاحبخانه ديد نداشته باشد؛ براي همين تخت را به يك ديوار پيش‌ساخته كوتاه تكيه دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج