۲۷۱۲۱۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

قیمت دلار باز هم رکورد شکست

هم‌اکنون دلار در بازار ۳۶۷۰ تومان به فروش می‌رسد، این در حالی است که امروز نرخ دلار به ۳۶۸۰ تومان هم رسید.

خبرگزاری فارس: امروز در بازار تهران قیمت ارز‌ها با نوسان‌هایی بعضا شدید به سیر صعودی خود ادامه داد.

بهای دلار در ساعت ۱۱:۳۰ به ۳۶۸۰ تومان هم رسید اما با ۳۶۷۰ تومان درج قیمت شده که نسبت به آخرین نرخ معاملاتی در روز گذشته ۵ تومان رشد نشان می‌دهد.

اولین قیمت معاملاتی یورو در صبح امروز ۳۸۹۰ تومان بود که در مقایسه با روز گذشته ۲۰ تومان رشد داشت اما در این لحظه، ۳۸۸۰ تومان قیمت خورده است. این نرخ ۱۰ تومان بالاتر از روز گذشته است.

نرخ فروش یک درهم در بازار تهران ۱۰۰۴ تومان است که ۴ تومان رشد داشته است.

در بازار سکه، طرح جدید با ۵۰۰ تومان کاهش ۹۰۶ هزار و ۵۰۰ تومان، طرح جدید با ۲۵۰۰ افزایش ۹۰۸ هزار و ۵۰۰ تومان، طرح قدیم با هزار تومان رشد ۹۰۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

امروز معامله‌ای برای نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی نشده و نرخ‌ این سه قطعه سکه تغییری نسبت به دیروز ندارند. هم‌اکنون نیم سکه ۴۵۸ هزار تومان، ربع سکه ۲۵۲ هزار تومان و سکه گرمی ۱۶۶ هزار تومان درج شده است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۴۰ تومان افزایش ۹۲ هزار و ۷۲۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی قیمت اونس طلا همانند دیروز ۱۰۵۷ دلار و ۶۰ سنت درج شده است.

طلا و ارز

قیمت

میزان تغییر قیمت

سکه طرح جدید

۹۰۸۵۰۰ تومان

۲۵۰۰+ تومان

سکه طرح قدیم

۹۰۷۰۰۰ تومان

۱۰۰۰+ تومان

نیم سکه

۴۵۸۰۰۰ تومان

۰

ربع سکه

۲۵۲۰۰۰ تومان

۰

سکه گرمی

۱۶۶۰۰۰ تومان

۰

هر گرم طلای ۱۸ عیار

۹۲۷۲۰ تومان

۲۴۰+ تومان

اونس

۱۰۵۷.۶۰ دلار

۰

دلار

۳۶۷۰ تومان

۵+ تومان

یورو

۳۸۸۰ تومان

۱۰+ تومان

درهم

۱۰۰۴ تومان

۴+ تومان



افزایش تردد در بازار ارز/ دلار به مرز ۳۷۰۰ تومان رسید

خبرگزاری ایسنا: روند افزایش قیمت دلار در این هفته هم ادامه پیدا کرده است؛ به طوری که هر که دلار آمریکا نسبت به روز گذشته 20 تومان افزایش قیمت دارد و در بازار آزاد 3680 تا 3690 تومان فروخته می‌شود.

بازار ارز و سکه مدتی است که بعد از یک دوره چند ماهه که ثبات نسبی را تجربه کرد، بار دیگر در روز‌ها و هفته‌های اخیر دچار نوسانات و تغییراتی شد.

دلار آمریکا که اخیرا در میان ارزها با بیشترین تغییر روبرو شده و مدتی است که روند صعودی پیدا کرده است در شروع این هفته نیز به روند اخیرش ادامه داد و در بازار امروز - یکشنبه - به مرز 3700 تومان نزدیک‌ شد؛ اتفاقی که دست کم در سال جاری بی‌سابقه است. سالی که در بیشتر ماه‌های آن دلار آزاد کمتر از 3500 تومان فروخته شد، ظرف حدود یک ماه گذشته بین 200 تا 300 تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

هر دلار آمریکا بین صرافی‌ها و دلالان ارز، به طور متوسط 3660 تومان خریداری و 3680 تومان فروخته می‌شود و در برخی صرافی‌ها قیمت فروش آن به 3690 تومان هم رسیده است.

در میان سایر ارزها یورو 3855 تومان خریده و 3890 تومان فروخته می‌شود. همچنین پوند انگلیس 5460 تومان خریداری و 5540 تومان عرضه می‌شود. لیر ترکیه نیز 1245 تومان خریده 1290 تومان به فروش می‌رسد. همچنین یوان چین 560 تومان خریداری می‌شود و 590 تومان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

همچنین بر اساس مشاهدات خبرنگار ایسنا،‌ مردم بیشتر از هفته‌های قبل در بازار ارز در رفت و آمد هستند و قیمت‌ها را رصد می‌کنند. آنچه از وضعیت کلی بازار ارز به نظر می‌رسد این است که در شرایط فعلی، تمایل به فروش ارز تا حدودی بیش از خرید آن است.

به گفته برخی دلالان این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده روند صعودی قیمت ارز ادامه داشته باشد؛ هر چند برخی صرافی‌ها می‌گویند این افزایش قیمت دلیل مشخصی ندارد و در روز‌های آینده سیر نزولی را سپری خواهد کرد و وضعیت به ثبات می‌رسد.

در این مدت و بعد آغاز روند افزایشی قیمت ارز، برخی کارشناسان و ناظران اقتصادی تحلیل‌های متفاوت را درباره این روند مطرح کردند و دلایل مختلفی را برای آن برشمردند.

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران پیش از این درباره دلایل افزایش نرخ ارز به ایسنا گفته بود که احساس نگرانی از نبود ارز در بازار موجب شده که قیمت‌ها به شکل احساسی افزایش پیدا کند.

به گفته ابوالفضل گلپایگانی، در شرایط فعلی بسیاری از تولیدکنندگان و واردکنندگان به منابع و قطعات نیاز دارند و از این جهت احساس می‌کنند باید منابع ارزی بیشتری برای خرید‌هایشان در اختیار داشته باشند.

از سوی دیگر کشتی‌آرای - رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران - تعطیلات ماه جاری و افزایش مسافرت‌ها در این ماه را عامل افزایش قیمت دلار می‌داند.

همچنین به گفته مقیمی - یکی از اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران - در فضای پسا برجام انتظارات بیشتری برای حضور ایران در عرصه تجارت بین الملل اتفاق افتاده و این عامل یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در افزایش قیمت ارز طی هفته‌های اخیر بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zahra

      یاد دوران هشت سال داره کم کم زنده می شه. . هه

    • همین

      یه روز میاد دلار رکورد الکسی لوچف رو هم میشکنه ... البته ربطی نداشت ها ولی میکشنه ...

    • بدون نام

      از اولم قرار بود بشه 4000 تومن! حالا چرا انقدر شلوغش کردین؟ ما عادت داریم شمارو نمیدونم.

    • بدون نام

      یواش یواش نرسیم به جایی که بگیم یاد دوران احمدی نژاد بخیر ؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج