جاباما
۲۷۱۳۷۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

توصیه های پلیس فتا به زائران اربعین

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: به کاربران توصیه می شود برای جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات شخصی، اطلاعات غیر ضروری را از گوشی خود پاک کنند.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در توصیه به زائران اربعین حسینی با بیان اینکه گم کردن یا سرقت رفتن تلفن همراه می تواند تجربه ناخوشایندی در طول سفر زوار باشد، گفت: به کاربران توصیه می شود برای جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات شخصی، اطلاعات غیر ضروری را از گوشی خود پاک کنند.

سرهنگ آذر درخش در تشریح این خبر گفت: کاربران به یاد داشته باشند اگرچه گوشی‌های هوشمند عموما گران هستند، اما مهمتر از گم شدن این نوع گوشی ها، دسترسی یابنده یا سارق به بسیاری از اطلاعات کاملا شخصی و خصوصی است که می تواند مشکل ساز شود.

وی با بیان اینکه کاربران حتما بر روی گوشی و سیم کارت خود رمز بگذارند و پین کد آن را فعال کنند، افزود: رمز مورد استفاده نیز باید به راحتی حدس زده نشود تا در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن، سارقان به راحتی نتوانند به اطلاعات دست یابند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه کاربران در طول سفر حتما حافظه گوشی را خالی کنند، ادامه داد : کاربران عکس و کلیپ شخصی و خصوصی خود را از گوشی ها بر روی حافظه های جانبی منتقل کرده و حتی الامکان گوشی خود را به حالت تنظیمات کارخانه(ریست فاکتوری) برگردانند؛ حتما در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول در خصوص درخواست ایمیل برای پیکربندی گوشی بعد از بازگشت به تنظیمات کارخانه ای، گفت: کاربران توجه داشته باشند ایمیلی که برای پیکربندی گوشی ارسال خواهند کرد ،ایمیل مهم که کارهای بانکی خود را انجام می دهند، نباشد.

وی به کاربران تاکید کرد: لیست تلفن خود را نیز محدود کنید و شماره های آشنایان و دوستانی را که در طول سفر به آن نیاز ندارید از گوشی خود پاک کنید، چرا که در صورت به سرقت رفتن گوشی شما، سارقان می توانند از این شماره ها سوء استفاده کرده و برای آنها ایجاد مزاحمت نمایند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه لازم است کاربران هیچ گونه اطلاعات مالی همچون اپلیکیشن های بانکی و کاری را بر روی گوشی خود ذخیره نکنند، گفت: در صورت داشتن چنینی فایل هایی حتما قبل از سفر، این اطلاعات را از گوشی هوشمند پاک شود.

وی همچنین در توصیه دیگر به زائران اربعین حسینی با اشاره به اینکه حتی‌الامکان از سیم کارت های داخلی استفاده شود، اضافه کرد : در طول سفر بهتر است بلوتوث، شیریت، زاپیا و... گوشی خاموش باشد و از دریافت فایل از طرق اشاره شده خودداری شود چرا که احتمال آلوده بودن این فایل ها به نرم افزارهای مخرب و جاسوسی وجود دارد.

براساس گزارش سایت پلیس، وی با توصیه به کاربران که از در اختیار گذاشتن گوشی خود به افراد غریبه و ناشناس خودداری کنید، خاطر نشان کرد: در صورتی که گوشی شما مفقود شد و با شما تماس گرفتند برای تحویل گوشی حتما مراتب را با نمایندگان کاروان و پلیس در میان بگذارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج