۲۷۱۴۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

بازار ازدواج در دنيای مجازی داغ شد!

اگر به دنبال همسر و یا دوست مناسبی برای خود هستید، در اين کلوپ عضو شوید و فرد مورد علاقه خود را انتخاب کرده و رابطه خودتان را شروع کنید!

خبرگزاری ایسنا: "اگر به دنبال همسر و یا دوست مناسبی برای خود هستید، در اين کلوپ عضو شوید و فرد مورد علاقه خود را انتخاب کرده و رابطه خودتان را شروع کنید" اين سايت، خود را یک جامعه مجازی با ۱۲ هزار عضو و محل مناسبی برای پیدا کردن فرد مورد نظر شما از هر مکانی و با هر مشخصاتی معرفي مي‌كند.

قد، وزن، سن، زماني كه به ورزش كردن اختصاص مي‌دهيد، رنگ پوست و چشم و در آخر به زيبايي خود چه نمره‌ای مي‌دهيد، تعدادي ازسئوالاتي است كه بايد براي عضويت در اين قبيل سايت‌ها علاوه بر پرداخت مبلغ عضویت، پاسخ دهيد.

این سایت‌ها از زنان و مردان می‌خواهد ثبت نام کنند، هزینه ثبت بپردازند، مشخصات ظاهري خود را شرح دهند و خصوصيات زن يا مرد مورد نظرشان را بنويسند. موسس يا موسسان، هدف خود از راه‌اندازي این گونه سايت‌ها را کمک به دختران، زنان، پسران و جلوگيري از ترويج فساد در جامعه عنوان مي‌كنند در حالي كه بازار مجازی خريد و فروشی را با سوء استفاده از قوانين دين به راه انداخته‌اند.

سايت‌هاي غيرقانوني صيغه‌يابي، جایگاه زنان را زیر سئوال می‌برد

یک وكيل دادگستري معتقد است: سايت‌هاي غيرقانوني صيغه‌يابي با قيمت گذاشتن روی يك انسان جایگاه زنان ايراني را زیر سئوال می‌برند.

"صدیقه منشی" با اشاره به تكاليف و حقوق زن و مرد در ازدواج دايم، اظهار كرد: تامين نفقه وظيفه مرد است؛ نفقه شامل مسكن، خوراك، پوشاك، موارد بهداشتي، دارو و تمام مواردي است كه يك انسان طبيعي و عادي براي گذران عمر و زندگي به آن نياز دارد.

اين عضو كانون وكلاي دادگستري اصفهان افزود: نفقه به عنوان يكي از الزامات قانوني مرد در ازدواج دايم است كه در ازدواج موقت به زن تعلق نمي‌گيرد و اين گروه از زنان از همسرانشان ارث نمي‌برند.

وي با بيان اين‌كه طلاق از مواردي است كه در ازدواج موقت وجود ندارد، اظهار كرد: در ازدواج موقت، مرد مي‌تواند مدت زمان عقد موقت را در قبال پرداخت مهريه زن به او ببخشد و يا اين‌كه زمان تعيين شده براي عقد موقت از طرف زوجين به اتمام برسد.

اين وكيل دادگستري با اشاره به اين‌كه در قانون مدني، حق طلاق با مرد است و ادعاي طلاق از سمت زوجه مستلزم وقوع شرايط دوازده گانه عقدنامه است، ادامه داد: اگر زني در ازدواج موقت شرايط خاص عسر و حرج را داشته باشد مي‌تواند تحت آن شرايط به دادگاه مراجعه كند و خواهان انقطاع مدت شود.

منشي با بیان این‌که ازدواج موقت در جامعه ايران عرف نيست، گفت: صيغه در ميان جامعه يك امر پنهاني است و زنان و مردان از بازگو كردن آن، خودداري و حتي آن را انكار مي‌كنند.

تهيه آمار دقيق از ازدواج موقت در جامعه ضروري است

وي معتقد است بيش از ۹۵ درصد زنان در شرايط اضطرار به ازدواج موقت روي مي‌آورند و همواره سعي در پنهان كردن آن دارند.

اين عضو كانون وكلاي دادگستري اصفهان با اشاره به اين‌كه در جامعه به وضوح ديده مي‌شود كه مردم از بيان موضوع چند همسري و ازدواج موقت پرهيز مي‌كنند، اضافه كرد: اكثر افراد جامعه به اين مسايل علاقه نشان نمي‌دهند و جامعه ديدگاه خوبي نسبت به افرادي كه اقدام به ازدواج مجدد مي‌كنند ندارد.

منشي با بيان اين‌كه تهيه يك آمار دقيق از ميزان ازدواج موقت در جامعه امري ضروري است، اذعان كرد: بايد بررسي‌هاي لازم در خصوص افرادي كه به اين موضوع تمايل دارند و افرادي كه اقدام به اين امر مي‌كنند انجام شود.

وي با اشاره به راه‌اندازي سايت‌هايي كه در زمينه ازدواج موقت به طور غيرقانوني فعاليت مي‌كنند، افزود: متاسفانه اين سايت‌ها با زن مانند يك كالا برخورد مي‌كنند، او را به نمايش مي‌گذارند و براي او قيمت تعيین مي‌كنند.

اين وكيل دادگستري، رسيدگي به تخلفات اين سايت‌ها را مشمول قوانين جرايم رايانه‌اي دانست و تصريح كرد: بايد از ادامه فعالیت سايت‌های غير قانوني در اين زمينه جلوگيري شود.

ازدواج موقت نتایج نامطلوبی بر زندگی زنان جوان داشته است

وي با اشاره به اين‌كه متاسفانه تعدادي از زنان در ازدواج موقت قرباني مي‌شوند، گفت: پرونده‌هاي فرواني وجود دارد كه در آنها بسیاري از زنان جوان ادعا مي‌كنند صيغه مردی شده‌اند، اما بعد از مدتي آن مرد منكر اين قضيه شده است، اين قبيل پرونده‌ها به آساني به نتيجه نمي‌رسد.

منشي با بيان اين‌كه مردان متاهل با ازدواج موقت، بنيان خانواده را متزلزل مي‌كنند، تصريح كرد: متاسفانه بسياري از كودكان حاصل ازدواج های دایم با رخ دادن چنین اتفاقاتی در خانواده دچار سرگردانی می‌شوند.

وی با بیان این‌که نداشتن تخصص، بيكاري و عدم حمايت توسط خانواده از عوامل مهم ازدواج موقت زنان است، افزود: به نظر مي‌رسد بیشتر زنانی که تن به اقدام به ازدواج موقت می‌كنند پشتيبان اقتصادي ندارند و تنها درصد بسيار ناچيزي از آنها براي راحت طلبي تن به اين كار مي‌دهند.

اين وكيل دادگستري با اشاره به این‌که پس از پایان مدت تعیین شده در ازدواج موقت، زن و مرد هیچ حق قانونی نسبت به یکدیگر ندارند، تصريح كرد: زنان جوان بسیاری هستند که ازدواج موقت نتایج نامطلوبی بر زندگی آنها گذاشته است.

ازدواج موقت باید در مکان‌های قانونی ثبت شود

همچنین مسؤول فرهنگی مدرسه علمیه صدر خواجو اصفهان گفت: باید با سایت‌هایی که هر روز به گونه‌ای موضوع فحشا و زنا را عادی جلوه می‌‌دهند برخورد شود.

"حسین لاچینانی" اظهار کرد: اگر چه اسلام از ازدواج موقت به عنوان ازدواج کم هزینه و پارسا نام برده است و آن را راهی برای نجات جوانان از منکرات و انحرافات می‌داند اما ازدواج موقت باید در مکان‌های قانونی ثبت شود.

وی با بیان این‌که برای جلوگیری از آسیب‌های ازدواج موقت باید پس از تعیین مهریه، صیغه ازدواج موقت با حضور شاهدان جاری شود، افزود: اعتیاد نداشتن زن و مرد باید پیش از اقدام به ازدواج موقت بررسی شود و این ازدواج باید در دفاتر قانونی ثبت شود.

مسؤول فرهنگی مدرسه علمیه صدر خواجو اصفهان افزود: باید دقت کرد تا ازدواج موقت باعث شیوع بیماری‌های جنسی نشود.

وی با بیان این‌که خواندن صیغه محرمیت میان دختر و پسر جوانی که قصد ازدواج دائم دارند نیز صلاح نیست، خاطر نشان کرد: دختر و پسری که قصد ازدواج دارند باید در مراسم خواستگاری با یکدیگر آشنا شوند و در صورت توافق ازدواج کنند.

مسؤول فرهنگی مدرسه علمیه صدر خواجو اصفهان با مردود شمردن نامزدی‌های طولانی مدت، گفت: محرمیت‌های طولانی که تکلیف و ضمانتی برای پسران به همراه ندارد می‌تواند به دختر و خانواده‌اش آسیب برساند.

لاچینانی افزود: ازدواج موقت به مردان متأهل توصیه نمی‌شود مگر آن که امکان ارتباط زناشویی با همسرشان را نداشته باشند که در آن صورت ازدواج مجدد باید با اذن زوجه انجام شود.

زنان، قربانی اصلی ازدواج موقت هستند

یک جامعه شناس با اشاره به این‌که تربیت و آموزش آداب رفتار جنسی در جامعه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: اگر چه ازدواج موقت در شریعت تعریف شده اما از نظر فرهنگی چندان مورد پذیرش جامعه قرار نگرفته است.

"مسعود کیان پور" با اشاره به اینکه زنان آسیب پذیرتر از مردان هستند، اظهار کرد: در بسیاری از موارد ارزش‌های فرهنگی جامعه تفاوتی میان زنانی که تن فروشی می‌کنند با زنانی که اقدام به ازدواج موقت می‌کنند قائل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت رفتار جنسی در جامعه دغدغه بسیاری از جامعه شناسان است، افزود: تربیت رفتار جنسی در جامعه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به این‌که زنان قربانی اصلی ازدواج موقت هستند، تصریح کرد: بارداری‌های ناشی از ازدواج موقت می‌تواند زندگی زن را تحت تاثیر قرار دهد به ویژه زمانی که مرد از دسترس خارج شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عامل فسادخودتونید شرایط یه جورشده که جوانامی ترسن زن بگیرن کدوم جوان می تونه الان ازدواج کنه وقتی نتونه ازدواج کنه معلومه به فسادکشیده میشه تانیازهاشون روبرطرف کنن چه بخوای چه نخوای پس بی خودی شعارندین کل ایران روفسادگرفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج