۲۷۱۴۹۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کلاهبرداری یک زن برای پرداخت بدهی

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زنی که برای پرداخت بدهی های خود اقدام به کلاهبرداری از ۲۰ نفر از اعضای یک خانواده کرده بود، خبر داد.

خبرآنلاین: رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زنی که برای پرداخت بدهی های خود اقدام به کلاهبرداری از ۲۰ نفر از اعضای یک خانواده کرده بود، خبر داد.

در تاریخ یکم آذرماه امسال خانمی با مراجعه به کلانتری ۱۴۱ شهرک راه آهن به مأموران اعلام کرد که زنی ۴۲ ساله به نام پروین تحت عنوان سرمایه گذاری در زمینه طلاسازی اقدام به گرفتن ده ها میلیون تومان وجه نقد از او و بستگانش کرده اما پس از گذشت نزدیک به یک سال ادعا کرده که دیگر قادر به پرداخت سود ماهیانه و یا بازپرداخت اصل پول ما نیست.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۵ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شاکی پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حدود یک سال پیش خانمی که از چندی پیش با وی آشنا شده بودم عنوان کرد که در زمینه طلاسازی سرمایه گذاری کرده و او با وعده دریافت سود ماهیانه حاصل از سرمایه گذاری از من مبلغ ۱۲ میلیون تومان را گرفت.

چندین ماه از پرداخت سود به صورت مرتب و در زمان مقرر گذشت و همین موضوع باعث شد تا بنده سایر بستگان خود را به این خانم معرفی کنم و در مجموع بیش از ۲۰ نفر از بستگان سرمایه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان به این خانم تحویل دادند اما چند ماه بعد در حالی که هیچگونه مشکلی در خصوص پرداخت سود از سوی این خانم وجود نداشت ناگهان از شهریور سال جاری او ادعا کرد که دیگر سود و یا اصل پولی را پرداخت نمی کند.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با شناسایی محل سکونت متهم در منطقه شهران، اقدام به دستگیری وی کردند و در تحقیقات تکمیلی اطلاع پیدا کردند که هیچگونه محل سرمایه گذاری با موضوع کارخانه طلاسازی مورد ادعای متهمه وجود خارجی نداشته و متهمه برابر اعترافات بعدی به انگیزه داشتن بدهی و پرداخت بدهی های خود، بدین شیوه و شگرد اقدام به کلاهبرداری از شکات پرونده کرده است.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از مالباختگان، قرار قانونی از سوی مقام قضایی و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر شکات و مالباختگان در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

وی با اشاره به این پرونده به شهروندان هشدار داد: وعده پرداخت سودهای بالای حاصل از سرمایه‌گذاری، شیوه غالب بسیاری از افراد کلاهبردار است و لازم است شهروندان فریب اینگونه ادعاها را نخورند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج