۲۷۱۶۶۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

برترین سازه‌های فلزی جهان در سال ۲۰۱۵

جایزه‌ی عالی امسال به مجموعه‌ی ورزشی سنگاپور رسید. این مجموعه دارای استادیومی ۵۵هزار نفره با سقف متحرک است.

وبسایت وی آر: جایزه‌ی عالی امسال به مجموعه‌ی ورزشی سنگاپور رسید. این مجموعه دارای استادیومی ۵۵هزار نفره با سقف متحرک است. جدای از طراحی هوشمند مجموعه، سقف عظیم آن بسیار سبک است و فقط ۳۳ درصد از فولادی که در طراحی‌های معمول سقف های متحرک استفاده می‌شود، در آن به‌کار رفته.

برترین سازه‌های فلزی جهان در سال 2015

به برج «اینتسا سان‌پائولو» (Intesa SanPaolo) در تورین ایتالیا نیز جایزه‌ی سازه‌ی تجاری را برد. این برج ۱۶۶ متری که امضای «رنزو پیانو» را به‌عنوان طراح پای خود دارد، روی شش اَبَرستون آشکار ساخته شده که برخلاف انتظار، به زیبایی کلی ساختمان افزوده است. بالاترین طبقه‌ی برج به گلخانه اختصاص یافته، تالار کنفرانس آن معلق است و طبقه‌ی همکف برج را فضایی عمومی تشکیل می‌دهد. اینتسا سان‌پائولو، دومین برج مرتفع شهر تورین به حساب می‌آید.

برترین سازه‌های فلزی جهان در سال 2015

جایزه‌ی سازه‌های هنری و تفریحی نیز به چرخ‌وفلک «وگاس» در لاس‌وگاس ایالات‌ متحده تعلق گرفت. این چرخ‌وفلک، ۱۶۸ متر ارتفاع دارد و نامش در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان مرتفع‌ترین چرخ دیده‌بانی (چرخ‌وفلک) ثبت شده. ۲۸ اتاقک آن به تهویه‌ی مطبوع مجهز است و می‌تواند هزار نفر را در خود جای دهد. علاوه بر این‌ها، چرخ‌وفلک وگاس، نخستین چرخ‌وفلکی است که فقط یک حلقه‌ی لوله‌ای دارد.

برترین سازه‌های فلزی جهان در سال 2015

اما سنگاپور علاوه بر مجموعه‌ی ورزشی جدیدش، شاهد نوآوری‌های دیگری در معماری هم بوده؛ مثل شهرک عمودی «اینترلِیس» که به خاطر معماری منحصربه‌فرد خود، عنوان «ساختمان سال جهان» را در فستیوال معماری جهان تصاحب کرد. این مجموعه از ۳۱ بلوک شش‌طبقه‌ی آپارتمانی تشکیل شده که در الگویی شش‌ضلعی آرایش یافته‌اند. هر بلوک آپارتمانی، هفتاد متر درازا دارد و بلوک‌ها در اطراف هشت حیاط بزرگ توزیع شده‌اند. به گفته‌ی معماران این طرح، اینترلیس، ره‌یافتی نوین برای زندگی در شرایط استوایی است که ترکیبی از فضاهای خصوصی و عمومی داخلی و خارجی را یک‌جا جمع کرده. گفته می‌شود این مجموعه جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌ی مسکونی تاریخ سنگاپور است.

برترین سازه‌های فلزی جهان در سال 2015
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج