۲۷۱۶۹۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

سعید راد: بازیگر ماندگار نداریم

سعید راد بازیگر سینما در خصوص تفاوت جنس بازیگری نسل خودش، خسرو شکیبایی، پرویز پرستویی و دهه اخیر گفت: تفاوت جنس بازیگری نسل من، شکیبایی و پرستویی و ... با دهه اخیر بسیار متفاوت است و در این دهه نتوانستیم آن چنان بازیگر ماندگاری به سینما معرفی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان: سعید راد بازیگر سینما در خصوص تفاوت جنس بازیگری نسل خودش، خسرو شکیبایی، پرویز پرستویی و دهه اخیر گفت: تفاوت جنس بازیگری نسل من، شکیبایی و پرستویی و ... با دهه اخیر بسیار متفاوت است و در این دهه نتوانستیم آن چنان بازیگر ماندگاری به سینما معرفی کنیم. بازی‌های ما قابل قبول بود؛ چون خیلی راحت بگویم ما با اساتیدی مانند کیمیایی، تقوایی، بیضایی و نادری کار می‌کردیم. کسانی که رهبر خوبی بودند و ما جواب آن‌ها را به خوبی دادیم؛ اما الان دیگر از آن کارگردان‌ها و بازیگران خبری نیست.

وی افزود: با فرض اینکه اگر کارگردان‌های خوب دوباره به سینما برگردند، متأسفانه بیشتر بازیگران دهه اخیر جنم همکاری با آن‌ها را ندارند و کار‌های تکنیکال را نمی‌دانند. چون باری به هر جهت ورود پیدا کردند و ماندند و ماشاالله تعدادشان از ستاره‌های آسمان هم بیشتر است؛ پس به این نتیجه می‌رسیم که در سطح گسترده بازیگران خوب و ماندگاری وجود ندارد.

این بازیگر ادامه داد: می‌گویند دهه اخیر همه چیز در سینما عوض شده، مگر قواعد بازیگری می‌تواند تغییر کند؟! مثل این است که بگوییم آل‌پاچینو، داستین هافمن، رابرت دنیرو و ... جور دیگری بازی کنند و با آمدن نسل جدید باید سبک و بازیگری آن‌ها کنار گذاشته شود. با قاطعیت می‌گویم هیچ بازیگری مانند آن‌ها نخواهد شد؛ چون هنوز با ابهت بازی می‌کنند و به بازیگران جدید می‌گویند، بروید پی کارتان.

وی در خصوص مشکل سینمای حال حاضر ما گفت: اگر تماشاگر سینما را برای فیلمی خوب روی صندلی بنشانید، خودش را پیدا کرده و برای دیدن آن فیلم می‌آید. متأسفانه فیلم خوبی وجود ندارد، یکسری فیلم‌های تفننی داریم، مردم هم استقبال می‌کنند، می‌خندند و سینما را ترک می‌کنند؛ اما آیا لیاقت مخاطبان ما اینگونه فیلم‌هاست؟

وی افزود: ما با آن سینمایی که سند سینمای ملی ایران است فاصله گرفتیم. در کل همه چیز عوض شده که مایه تأسف و تأمل است. به عنوان نمونه با یک طرح و دوربین عکاسی به سراغ من آمدند و می‌گویند بیا بازی کن! به آنها گفتم جلوی این دوربین چه کاری می‌توان انجام داد؟ می‌گویند همه با همین دوربین فیلم می سازند، گفتم همه بسازند شما هم بساز اما من نمی‌آیم؟!

راد در پایان خاطرنشان کرد: ما از آن دسته بازیگرانی هستیم که حق انتخاب داریم و نه گفتن و بازی نکردن در هر پروژه‌ای را بلدیم؛ اما متأسفانه بیشتر بازیگران جلوی دوربین هر پروژه و فیلمی بازی کرده و قد خم می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیز

      اقای سعید راد حرفاتون بیشترش درست و لی محیط سینمای ایران تا بوده همین بوده..... سینمای دنیا هم با مشکلات مشابه دست به گریبانن.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج