جاباما
۲۷۱۷۶۸
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

صدور ویزا برای زئران اربعین تمدید شد

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه صدور ویزا برای زوار اربعین تا پنجشنبه ادامه دارد، گفت: اخبار برخی رسانه‌ها در خصوص بسته شدن مرز مهران صحت ندارد و خروج افراد دارای ویزا از این مرز ادامه دارد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه صدور ویزا برای زوار اربعین تا پنجشنبه ادامه دارد، گفت: اخبار برخی رسانه‌ها در خصوص بسته شدن مرز مهران صحت ندارد و خروج افراد دارای ویزا از این مرز ادامه دارد.

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین در نشست خبری که عصر امروز در ساختمان وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه امروز اخبار متناقضی در رسانه‌ها مبنی بر بسته شدن مرز مهران منتشر شده بود، گفت: به دلیل بی‌نظمی‌هایی که دیروز و امروز در مرز مهران ایجاد شد، کمیته امنیتی تصمیم گرفت ورودی‌های مهران را از ایلام، دهلران و شهرستان ملک‌شاهی ببندد و از تردد افراد به سمت مهران جلوگیری شود، زیرا بیشتر این افراد فاقد ویزا هستند؛ اما مرز مهران برای افرادی که دارای ویزا هستند، باز است. همچنین مرز شلمچه و چزابه بدون مشکل در حال ارائه خدمات است.

مرز مهران برای زائرانی که ویزا دارند باز است

وی ادامه داد: مسئولان عراقی قصد داشتند یکطرفه مرز مهران را ببندند اما با مذاکراتی که انجام شد، چنین چیزی مطرح نشده اما داشتن ویزا شرط است.

رئیس ستاد اربعین افزود: افرادی که بدون ویزا خارج شوند، مسئولان عراقی به آنها رسیدگی می‌کنند، اما کسانی که ادعای گم کردن گذرنامه را داشته باشند، این مورد در سیستم کنترلی مرزی چک می‌شود و در صورت صحت، می‌توانند از مرز خارج شوند.

ذوالفقاری تصریح کرد: نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات، افراد فاقد ویزا را در هنگام ورود، ثبت سابقه می‌کنند و ممنوعیت‌هایی در ارائه خدمات به این افراد اعمال خواهد شد. طی چند روز گذشته حدود ۵۰ نفر از افرادی که بدون ویزا از مرز خارج شده بودند، در پایانه مرزی دستگیر و تحویل مقامات ایرانی شدند.

دو تا شش سال زندانی مجازات ورود بدون ویزا به عراق

وی ادامه داد: بر اساس قوانین عراق، افرادی که بدون گذرنامه به این کشور وارد شوند، بین دو تا شش سال زندانی می‌شوند.

صدور ویزا تا پنجشنبه ادامه دارد/امکان خروج بدون ویزا وجود ندارد

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه صدور یک میلیون و ۵۵۰ هزار ویزا کم‌سابقه و قابل تقدیر است، گفت: صدور ویزا تا پنجشنبه ادامه دارد و تمام امکانات صدور ویزا و گذرنامه در ایلام و در مرز مهیا شده است؛ اما عده‌ای مراجعه نکرده‌اند که همین مساله، مشکلاتی را در مرز سبب شده است. عده‌ای بدون ویزا از مرز خارج شدند و از طریق تلفن به داخل کشور اطلاع دادند که خروج بدون ویزا ممکن است؛ در حالی که امکان خروج بدون ویزا وجود ندارد.

ذوالفقاری با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد بدون ویزا در حال حرکت به سمت مرز مهران هستند، گفت: این افراد خروج زائران دارای ویزا را نیز با مشکل مواجه کرده‌اند و ایلام تبدیل به یک پارکینگ شده است.

زائران به صورت دفعتاً به سمت کشور بازنگردند

وی به زائران اربعین توصیه کرد: به صورت دفعتاً به سمت کشور بازنگردند، زیرا اگر تمام ناوگان اتوبوسی را بسیج کنیم، ورود همزمان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر غیرممکن است.

رئیس ستاد اربعین همچنین از زوار خواست: در حمل و نقل داخل عراق با مسئولان ستاد اربعین عراق مشورت کنند و از رفتن به سامرا و عبور از مسیر استان دیاله خودداری کنند.

ذوالفقاری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه وزارت خارجه از زائران خواسته به سرعت به کشور بازگردند، گفت: منظور ما از خروج تدریجی زوار این است که به دلیل ازدحام در کربلا و ورود افراد ساکن عراق به این شهر، کربلا ظرفیت این همه زائر را ندارد؛ به همین دلیل از زائران می‌خواهیم ظرف چهار تا پنج روز به کشور بازگردند.

وی ادامه داد: هنگام ورود زائران حتماً گذرنامه خود را ثبت کنند تا در آینده مشکلی برای آنها پیش نیاید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج