۲۷۱۸۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

سواستفاده از جوانان جویای کار

اعضای یک شرکت هرمی که جوانان جویای کار را با وعده‌های فریبنده اغفال و از آنان کلاهبرداری می‌کردند، بازداشت شدند.

روزنامه شرق: اعضای یک شرکت هرمی که جوانان جویای کار را با وعده‌های فریبنده اغفال و از آنان کلاهبرداری می‌کردند، بازداشت شدند.

جوانی چند روز پیش با مراجعه به دادسرای ناحیه ٣١ تهران و طرح شکایتی مبنی بر کلاهبرداری، گفت تحت عنوان استخدام در یک شرکت تجاری به تهران آمده، اما در ادامه، در قالب عضویت در شرکت‌های هرمی از او کلاهبرداری شده است. شاکی پرونده پس از معرفی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «از سوی یکی از بستگان نزدیکم، برای کار به تهران دعوت شدم.

پس از مراجعه به یک شرکت در منطقه سعادت‌آباد که در حقیقت یک واحد مسکونی بود، ابتدا برای بازاریابی برای فروش اینترنتی محصولات شرکت‌های خارجی آموزش دیدم. در ادامه و به بهانه دریافت ضمانت از سوی شرکت، مبلغ ١٤‌ میلیون تومان به وسیله شخصی به‌نام پیمان که تصور می‌کردم مدیر شرکت است، از من دریافت و قرار بر این شد تا در ازای فروش محصولات، درصدی از محل فروش به‌عنوان پورسانت به بنده پرداخت شود، اما در ادامه و با گذشت مدت کوتاهی متوجه شدم هیچ‌گونه فروش محصولاتی در کار نبوده و اگر بنده قصد دریافت پول خودم را نیز از شرکت دارم باید افرادی را به شرکت معرفی و زمینه جذب آنها را فراهم کنم تا در صورت پرداخت پول از سوی این افراد، پولی به من پرداخت شود.

در نهایت با اطلاع از ماهیت واقعی این شرکت بود که بلافاصله به دادسرا مراجعه و از این افراد شکایت کردم». کارآگاهان با توجه به اظهارات شاکی پرونده، با راهنمایی این شخص به نشانی محل سکونت و فعالیت اعضای شرکت هرمی مراجعه و در تحقیقات انجام شده، اطلاع پیدا کردند افراد شرکت پس از اعتراض شاکی پرونده به فعالیت آنها و خروج وی از شرکت، بلافاصله به تغییر محل فعالیت خود اقدام کرده‌اند. در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی، محل جدید فعالیت این گروه در محدوده مجتمع‌های مسکونی منطقه نواب شناسایی و اعضای فعال آن‌که غالبا از سایر شهرهای کشور به تهران مراجعه کرده بودند، دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

در تحقیقات انجام شده از اعضای دستگیرشده مشخص شد در آموزش‌های ارائه‌شده به آنها وعده‌هایی درباره «سرمایه‌گذاری در بورس کشورهای خارجی»، «استخدام در شرکت‌های نفتی و به صورت خاص شرکت‌های فعال در زمینه پتروشیمی»، «بازاریابی برای بنرهای معتبر»، «دریافت نمایندگی فروش شرکت‌های معتبر» و... داده شده و در ادامه و تحت عناوین مختلف دریافت ضمانت یا سرمایه‌گذاری، مبالغ ‌میلیونی (به صورت میانگین ١٣‌میلیون تومان) از هر یک از آنها دریافت شده است.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با انتشار این خبر اعلام کرد: از شهروندان، به‌ویژه جوانان درخواست می‌شود به صرف اظهارات برخی افراد یا تبلیغات صورت‌گرفته در شبکه‌های مجازی درباره ادعای قانونی‌بودن این‌گونه شرکت‌ها و فعالیت آنها تحت عناوین بازاریابی و... اعتماد نکنند و قبل از هرگونه فعالیتی در این شرکت‌ها، حتما از قانونی بودن فعالیت آنها اطمینان حاصل کنند.

این مرکز همچنین اعلام کرد: اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به صورت ویژه و تخصصی مسئولیت قانونی پیگیری و برخورد با فعالیت شرکت هرمی (گلدکوئیستی) در سطح شهر تهران را بر عهده دارد، به همین دلیل از شهروندانی که از هرگونه فعالیت فرد یا افرادی دراین‌باره اطلاعاتی در اختیار دارند، درخواست می‌شود اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ٥١٠٥٥٥١٤ در اختیار این اداره قرار دهنـد. پلیس در ادامه هشدار داد، هرگونه فعالیت یا حتی عضویت در شرکت‌های هرمی، جرم محسوب می‌شود و متهمان در قالب جرائم سازمان‌یافته با پیگرد قانونی مواجه می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج