۲۷۲۱۴۱
۲ نظر
۵۰۱۸
۲ نظر
۵۰۱۸
پ

با مخترع USB آشنا شوید

پورت (USB (Universal Serial Bus هم اکنون بهترین و شاخص ترین پورت ارتباطی چند لایه در جهان است. قابلیت های این پورت مسبب اصلی شهرت و ارتقاء آن است.

وبسایت سخت افزار: پورت (USB (Universal Serial Bus هم اکنون بهترین و شاخص ترین پورت ارتباطی چند لایه در جهان است. قابلیت های این پورت مسبب اصلی شهرت و ارتقاء آن است.۲۰ سال پیش بود که اولین نمونه پورت USB معرفی شد و اینک میلیون ها گجت و سیستم الکترونیکی از آن به عنوان رابط مادر در تغذیه و تبادل اطلاعات استفاده می کنند.

پس ادغام پورت تادربولت (Thunderbolt) با نمونه USB-C آینده USB جان تازه ایی گرفته و امکانات آن به شکل غیر قابل انظتار بالا رفته است.اما آیا می دانید که مخترع این پورت دوست داشتنی چه کسی است و یا در آمد آن از ابداع آن چقدر بوده است؟

با مخترع USB آشنا شوید

پورت USB مورد استفاد در بیش از ۱۰ میلیارد دستگاه در سراسر جهان است."آجای بات" مدیر عامل کنونی در بخش تکنولوژیک کمپانی اینتل مخترع USB است.آجای در یک خانواده متوسط هندی به دنیا آمد.پدی وی یک پرفسور در رشته تاریخ است و ایشان پس از پایان دوره کارشناسی برای همکاری با یکی اساتید خود راهی ایالات متحده شد.

پس از مدتی کار در یک آزمایشگاه کوچک،آجای یه موفقیت های خیره کننده خود یکی پس از دیگری دست پیدا کرد.وی یک نابغه در زمینه کاری خود محسوب می گردد،در سال ۱۹۹۱ و درست در زمانی که مشغول کار با تجهیزات چند رسانه ایی بود،به فکر ابداع یک راه حل آسان برای اتصال قطعات به یکدیگر افتاد.پس از آن آجای به همراه یک تیم خبره از کارکنان خود موفق به ابداع پورت USB شدند.

با مخترع USB آشنا شوید

نسخه دوم این اختراع ۴۰ برابر از نسخه اول و نسخه سوم نیز ۱۰ برابر سریع تر از نسخه دوم است.USB نه فقط پورت اتصال Data بلکه یک نمونه قدرتمند برای اتصال تجهیزات سخت افزاری به یکدیگر بود که دیگر نیازی به اسلات و پورت های معمول نبود.در آن زمان بسیاری از مدیران اینتل به این کار امیدی نداشته و آن را یک تلاش بیهوده توصیف کرده بودند.اینتل در نهایت به کمک این تکنسین خلاق آمده و سبب افزایش محبوبیت این پورت شد.

اما جالب است بدانید که آجای بات برای این اختراع خود حتی یک پنی دریافت نکرده و آن را به صورت کاملا رایگان در اختیار جهانیان قرار داد.به عبارت بهتر یکی از دلایل موفقیت زودهنگام USB آن بود که این پلتفرم به صورت رایگان و بدون پرداخت حق استفاده در اختیار جهان بود.

جالب است بدانید که این پورت برای اولین بار به دست "اپل" و در کامپیوتر IMAC G۳ در سال ۱۹۹۸ عرضه شد.اولین ویندوزی که به طور رسمی از این پورت پشتیبانی نمود،ویندوز ۹۸ کمپانی مایکروسافت بود.ایشان در جواب این سوال که آیا از اینکه USB را رایگان عرضه کرده اید پشیمان نیستید گفت:خیر،اگر استفاده از کامپیوتر ها آسان می شد شرکت ما نیز به موفقیت های بیشتری مالی دست پیدا کرده و قادر به فروش چیپ های بیشتری بودیم.به عنوان یک مهندس پیشرفت من در تنها در اینتل امکان داشته است در هیچ کمپانی دیگری قادر به اجرای چنین ایده ای نبودم.به همین علت هیچ شکایتی ندارم.

به عبارت بهتر ایشان هدف خود را ارتقاء بهره وری از کامپیوتر و تجهیزات دیجیتال عنوان کرده است و چشم داشتی به حق استفاده از آن نداشته است.اگر ایشان در یک شرکت ایرانی مشغول به فعالیت بودند آیا به یک هندی تبار ناشناس چنین موقعیت و امکاناتی داده می شد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پانیسا

      سپاس

    • پیام

      خدا خیرش بده
      استاد ماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج