۲۷۴۸۳۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آنفلوانزا به فارس هم رسید

مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دو مورد مرگ ناشی از ابتلا به بیماری آنفلوانزا در فارس رخ داده و ۲۴ نفر نیز که علایم حاد ابتلا به این بیماری را داشتند با بهره گیری از خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بستری شدند.

خبرگزاری ایرنا: مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت: دو مورد مرگ ناشی از ابتلا به بیماری آنفلوانزا در فارس رخ داده و ۲۴ نفر نیز که علایم حاد ابتلا به این بیماری را داشتند با بهره گیری از خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بستری شدند.

دکتر حسین فرامرزی چهارشنبه گفت : شمار مبتلایان و قربانیان آنفلوانزا در استان فارس نسبت به وسعت و جمعیت این استان بسار اندک است و همه اقدامات پیشگیرانه تامینی و بهداشتی درمانی برای کنترل بیماری و جلوگیری از انتشار ویروس انجام گرفته ضمن اینکه مشارکت و همراهی مردم و رعایت اصول اولیه بهداشتی نیز دراین زمینه بسیار تاثیر گذار است .

وی با اشاره به اینکه در کشور آمریکا بر اثر ابتلا به این بیماری در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بین ۱.۴ ( یک و چهار دهم ) تا ۱۶.۷ ( شانزده و هفت دهم ) نفر تلفات دارد گفت : این آمار رسمی از سازمان بهداشت جهانی و قابل استناد است .

مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه گفت : دو مورد فوت شده بر اثر ابتلا به این بیماری دو بانوی سالمند بوده اند که بیش از ۶۰ سال سن داشتند و نشانه ای بیماری تنفسی در آنها وجود داشته است .

به گفته این مقام بهداشتی آنفلوانزای H۱N۱ که به آنفلوانزای خوکی شهرت یافته بشدت نیاز به مراقبت های بهداشتی شخصی و اولیه دارد و در صورت رعایت موازین بهداشتی خطر انتشار و ابتلا به این بیماری بشدت کاهش می یابد .

وی با بیان اینکه همه بیمارستان ها دراستان فارس آمادگی پذیرش بیماران حاد را دارند گفت : بستری شدن بیماران و دریافت داروهای ویژه مخصوص کسانی است که علایم حاد دارند و افرادی که سرما خوردگی معمولی دارند نیاز به دریافت دارو و مراقبت ویژه ندارند و با درمان سرپایی مداوا می شوند.

دکتر فرامرزی با اشاره به موج نگرانی های مردمی در برابر بیماری آنفلوانزا که عده ای از هموطنانمان را در برخی استان های کشور درگیر کرده است، گفت: بهتر است افراد در صورت داشتن علایمی مانند تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، ضعف و بی حالی شدید، بی درنگ به پزشکان خانواده خود مراجعه کنند که در صورت وجود تنگی نفس، فشار در قفسه سینه و هر گونه ناراحتی تنفسی، لزوم مراجعه به پزشک جدی تر است.

وی افزود: این افراد با تشخیص پزشک بستری می شوند و ضمن دریافت خدمات درمانی لازم، نمونه گیری و آزمایش انجام می شود.

این مقام مسئول در بیماری های واگیر استان فارس، بار دیگر بر موضوع شست و شوی دست ها با آب و صابون به طور مرتب در روز تاکید کرد و گفت: به ویژه افرادی که به مکان های عمومی رفت آمد دارند و دانش آموزان و کودکان باید این امر را جدی تر بگیرند.

مدیرگروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مادران باردار، کودکان، مبتلایان به دیابت و بیماری قلبی عروقی، بیماری های تنفسی مانند آسم، سالمندان و کسانی که مورد درمان با داروهایی مانند 'کورتون' هستند را از حمله افرادی دانست که باید در حصوص سلامت خود بیش از دیگران مراقب باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج